English Version
English

مرز بین خود و خدایمان را مشخص کنیم

مرز بین خود و خدایمان را مشخص کنیم

نهمین جلسه از دور دوازدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی بیرجند ویژه مسافران با دستور جلسه «وادی چهارم و تأثیر آن روی من » با استادی مسافر علی، نگهبانی مسافر ابوالفضل و دبیری مسافر حسین یک‌شنبه 27 خردادماه 1403 ساعت 16 آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم یک مسافر. در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویشتن. تا قبل از ورودم به کنگره اگر جایی به من ظلم می‌شد می‌گفتم واگذارش کردم به خدا، تصمیم داشتم کاری را انجام دهم می‌گفتم به خدا می‌سپارم خودش درست می‌کند، آموزش نگرفته بودم و فکر می‌کردم وقتی مسائلم را به خدا واگذار کنم همه‌چیزتمام است و دیگر نیازی نیست خودم کاری انجام دهم و یا تلاشی بکنم. بعد از آموزش‌های کنگره دریافتم که تا خودم در جهت اهدافم حرکت نکنم خدا برای من کاری انجام نخواهد داد همان جمله معروف که می‌گوید از تو حرکت از خدابرکت.

وادی چهارم به ما می‌آموزد که مسئولیت مشکلاتمان را به گردن خدا نیز نیندازیم و سعی کنیم مرز بین خود و خدایمان را مشخص کنیم و بدانیم که همیشه مسئولیت دوطرفه است. خداوند در مقابل ما مسئولیت دارد و ما هم متقابلاً در قبال خداوند مسئولیت داریم.


مسئله دیگر این است که خداوند به ما قدرت اختیار داده و گفته هم می‌توانید درراه فسق و فجور حرکت کنید هم درراه تقوا و این انتخاب با من است که کدام راه را برگزینم. این وادی به من می‌گوید که عبور از نفس اماره به عهده خودم است و یکی از پارامترهایی که باعث می‌شود در مسیر مستقیم بمانم و بتوانم خودم را درمان کنم و خرابی‌های گذشته  را جبران کنم همین است که مسئولیت کارها و مسائلم را به هیچ‌کس واگذار نکنم، همۀ ما ایمان‌داریم که قدرت مطلق در این مسیر مقدس به همۀ ما کمک می‌کند.
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم


تایپ: مسافر مجتبی، لژیون ششم
ارسال خبر: مسافر میثم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .