English Version
English

ایمان عامل عبور از گذرگاه‌های سخت

ایمان عامل عبور از گذرگاه‌های سخت

نهمین جلسه از دوره دوم جلسات آموزشی خصوصی ویژه همسفران لژیون سردار نمایندگی ملایر، با استادی همسفر الهام، نگهبانی همسفر معصومه و دبیری همسفر مبینا با دستور جلسه «پهلوان» در تاریخ پنج‌شنبه ۲۴ خرداد‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

در تابلو کنگره۶۰ عنوان شده است «جمعیت احیای انسانی کنگره۶۰» و مفهوم این جمله این است که گویا انسانیت درحال از بین رفتن است و کسانی که وارد کنگره و رها می‌شوند این مسئولیت را بر عهده می‌گیرند که تمام صفات انسانی که در وجود انسان از طرف خداوند ودیعه گذاشته شده است را احیا کنند و آن‌هارا زنده کنند. یکی از صفاتی که در انسان‌ها و در جامعه در حال از بین رفتن است صفت بخشش است که یک مسافر با ورود به سفر اول و با شروع به کم کردن پله خود به میزان یک پنجم احساس شادی و اعتماد به نفس می‌کند و همین احساس باعث می‌شود تا سفر خود را ادامه دهد و بتواند به قطع مواد در سفر اول برسد؛ پس یک مسافر صفت بخشندگی را آموخته است و بذر آن را در درون خود دارد کافی است که از آن مراقبت کند تا به بار بنشیند.

انسان‌ها جان خودشان را می‌گذارند تا به پول برسند و این پول لازمه زندگی و حیات مادی است و اگر نباشد هیچ سیستمی از خانواده گرفته تا اداره و یک کشور نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد و کنگره هم از این قضیه مستثنی نیست. اگر بخواهیم از این پولی که با این همه سختی به‌دست آورده و لازمه زندگی هم هست بگذریم بایستی چیز ارزشمندتری به‌دست بیاوریم تا حاضر به این معامله شویم و به‌نظر من آن چیز ارزشمند چیزی جز ایمان نیست و این ایمان است که باعث می‌شود انسان‌ها بتوانند از گذرگاه‌های سخت عبور کنند ولی در این میان نیروهایی هستند که اجازه نمی‌دهند این اتفاق برای من بیفتد؛ اما اگر بتوانم با توسل به ایمان خودم بر آن‌ها غلبه کنم نیمی از قدرت اهریمن را شکست داده‌ام و این‌جا ایمان از من در مقابل نیروهای منفی محافظت می‌کند.

نبرد با نیروهای منفی نباید به یک‌باره باشد بلکه توسط آموزش‌های ناب کنگره۶۰ و به‌صورت تدریجی انجام می‌شود به این صورت که ما بایستی اول با پرداخت ۶‌میلیون تومان عضو لژیون سردار شویم؛ با پرورش بخشندگی خود به صفت دنوری برسیم و سپس بتوانیم به جایگاهی برسیم که بتوانیم مبلغ ۵۰۰‌ میلیون را ببخشیم و پهلوان شویم؛ هرچقدر بخشندگی ما بیشتر باشد باعث می‌شود بندهای بیشتری از ما باز شود و ما به رهایی نزدیک می‌شویم. قطعاً تک‌تک ما این خواسته را داریم و امیدوارم در جهت خواسته‌هایمان تلاش و حرکت کنیم تا به آن برسیم.

مشارکت همسفر مبینا:

قبل از اینکه وارد کنگره شویم دید ما نسبت به کلمه پهلوان خیلی متفاوت بود؛ تصور می‌کردیم شخص میانسالی که هیکل قوی و زور بازوی زیادی دارد پهلوان است اما راجع‌به پهلوانی پوریای‌ولی می‌گوید: «پهلوانی یعنی اینکه توان انجام کاری را داشته باشی اما در بعضی جاها که خیر و صلاح دیگران در آن است از حق خودت بگذری.» نکته مهم این است که برای آن چیزی که می‌بخشیم باید درد را حس کنیم؛ یعنی اگر ۶میلیون داشته باشیم و عضو لژیون سردار شویم فکر نمی‌کنم لذتی داشته باشد اما اگر برای آن ۶میلیون تلاش کنیم و از برخی خواسته‌هایمان بگذریم این بخشش لذت بیشتری برایمان به ارمغان می‌آورد. جناب آقای‌مهندس حرف زیبایی دارند که می‌گویند: «ما مالک هیچ چیز نیستیم ما فقط مالک کارهای خوب خودمان هستیم.» اگر ما به بُعد‌های بعدی اعتقاد داشته باشیم که انسان با مرگ از بین نمی‌رود، در این صورت به این نتیجه می‌رسیم که باید برای بُعد‌های بعدیمان کارهایی انجام دهیم؛ زیرا زمانی که می‌میریم هیچ‌چیز از جنس ماده نمی‌توانیم با خودمان ببریم و فقط همان کارهای خوب و همان بخشش‌هایمان است که می‌توانند چراغی برایمان روشن کنند.

تایپ: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر معصومه(لژیون سوم) و عضو لژیون سردار
عکاس: همسفر رعنا مرزبان خبری و عضو لژیون سردار
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .