English Version
English

وادی‌ها همانند ستون‌هایی هستند که زیر بنای جهان‌بینی ما را می‌سازند

وادی‌ها همانند ستون‌هایی هستند که زیر بنای جهان‌بینی ما را می‌سازند

تعدادی از همسفران لژیون چهارم با راهنمایی همسفر اعظم در مورد دستور جلسه هفتگی «وادی چهارم و تأثیر آن روی من» بیان کردند:
سلام دوستان زهرا هستم همسفر محمد
 وادی چهارم می‌گوید: مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خود. ما در وادی ۱ و ۲ آموختیم که اول باید تفکر کنیم و ناامید نباشیم و در وادی سه آموختیم که مسئولیت مشکلات خودمان را به گردن دیگران نیندازیم؛ اما وادی چهارم به ما می‌آموزد که مسئولیت مشکلاتمان را حتی به گردن خدا نیز نیندازیم و در این وادی ما سعی می‌کنیم مرز بین خود و خدایمان را مشخص کنیم. همیشه مسئولیت دوطرفه است. مثلاً پدر و مادر در قبال فرزندان مسئولیت دارند و فرزندان نیز در قبال والدین مسئولیت‌هایی دارند؛ بنابراین خداوند هم در مقابل ما مسئولیت دارد و ما هم متقابلاً در قبال خداوند مسئولیت داریم؛ ولی ما نباید انتظار داشته باشیم که هر برنامه‌ای که به خدا بدهیم او باید اجرا کند؛ بلکه خودمان باید برای حل مسائل زندگی خود اقدام کنیم. پس نتیجه می‌گیریم که اگر ما با بی‌فکری خودمان برای خود مشکل به وجود آورده‌ایم نباید انتظار داشته باشیم که خداوند آن را حل کند و این مسئولیت به عهده شخص خودمان است.
سلام دوستان مریم هستم همسفر ابراهیم
چه بخواهیم و چه نخواهیم وادی‌ها در جهان ما حاکم هستند و راه و روش زندگی را به می‌آموزد وادی‌ها از تعالیم کلام‌الله هستند. وادی چهارم این قانون را به ما می‌فهماند که در مسائل حیاتی مسئولیت به عهدهٔ خودمان است و خداوند دراین‌خصوص مسئولیتی ندارد به عبارتی خداوند ابزار و امکاناتی در اختیار ما قرار داده است؛ ولی مسئولیت اصلی به عهده خودمان است.
سلام دوستان کیانا هستم همسفر محمد
 وادی چهارم به من می‌آموزد که باید تمام مسئولیت کارها و رفتارهای خود را قبول کنم. این من هستم که می‌توانم راه‌های ارزشی یا ضد ارزشی را انتخاب کنم وقتی به خداوند اعتماد کنم و از طرفی در جهت خواسته‌های ارزشی قدم بردارم و تلاش کنم خداوند مهربان هر آنچه که در این مسیر نیاز دارم برای من مهیا خواهد کرد. اگر انسان کمی تفکر کند و نگاهی به درون خود بیندازد با تلاش، کوشش و عقل خود می‌تواند چه در این جهان و چه در جهان آخرت از نیروهای الهی کمک بگیرد. من از این وادی نتیجه گرفتم که اگر با بی‌فکری برای خودم مشکلی را به وجود می‌آورم نباید انتظار داشته باشم خداوند مشکلات من را حل کند و مسئولیت حل مشکلات بر عهده خود من است.
سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر
وادی‌ها همانند ستون‌هایی هستند که زیر بنای جهان‌بینی ما را می‌سازند و قوانینی هستند که درجهان ما حاکم هستند و راه روشن درست زندگی‌کردن را به ما می‌آموزند، وادی اول تا وادی چهارم ما را آماده می‌کند تا حرکت درست و اصولی را برای ادامه زندگی آغاز کنیم. وادی اول جایگاه درست زندگی‌کردن را به ما می‌آموزد، وادی دوم پوچی و ناامیدی را از بین می‌برد، وادی سوم به ما می‌گوید: هیچ‌کس به‌اندازه خودمان به فکر ما نیست پس منتظر کمک دیگران نباشیم و اما وادی چهارم به ما می‌فهماند که در مسائل حیات مسئولیت به عهده خودمان است.
 وقتی از مسائل حیاتی صحبت می‌کنیم؛ یعنی هر مسئله‌ای که به حیات ما مربوط می‌باشد. اگر من به دلیل جهل و نادانی خود از صراط مستقیم خارج شده‌ام و مشکلاتی برای من به وجود آمده است خود من مسئول اصلاح آن‌ها هستم نه خداوند، خداوند معجزه، نعمات و تمام امکانات را در اختیار ما گذاشته است باقی کارها به عهده خودمان است. نگرش ما نسبت به قدرت مطلق اشتباه است به همین دلیل این‌گونه رفتار می‌کنیم و در آخر اگر دائماً بخواهیم به سمت ضد ارزش‌ها برویم؛ ولی از قدرت مطلق بخواهیم تمامی مسائل ما را در جهت ارزش‌ها حل کند و خودمان حاضر نباشیم هیچ قدمی برای رسیدن برداریم به هیچ جایی نمی‌رسیم و این خواسته غلط است.
ویرایش متن و ارسال مطلب: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی خیام نیشابور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .