English Version
English

خداوند که غول چراغ جادو نیست

خداوند که غول چراغ جادو نیست

جلسه اول از دور یازدهم از سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰نمایندگی قشم با دستور جلسه (وادی چهارم وتاثیر آن بر روی من) با استادی راهنما مسافر علی ونگهبانی مسافر محمد ودبیری مسافر حسن در تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ ساعت ۱۷در محل دانشگاه قشم آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم مسافر، بعضی مواقع ما بزرگان وخداوند را مثل غول چراغ جادو می‌دانیم فکر می‌کنیم که ما باید بنشینیم وهیچ حرکتی نکنیم بگوییم هرکس دندان دهد نان می‌دهد، بگوییم خدا کریم است وروزی رسان، باید میانه رو باشیم وکارها راخودمان انجام دهیم ودر ادامه به خدا می‌سپاریم مثل کشاورزی که همه کارها را انجام می‌دهد ودر نهایت به خدا توکل می‌کند.
هر کاری می‌خواهیم بکنیم اول هزینه آن را پرداخت می‌کنیم باید ۷۰درصد مسیر را حداقل برویم و۳۰درصد الباقی را به خدا بسپاریم، یک چیزی هم هست که انسان صور آشکار خود را نتوانسته بفهمد حالا صور پنهان جای خودش یکسری هستند که می‌گویند نفس را باید کشت اما باید بدانیم نفس راباید پرورش داد تا از نفس اماره به لوامه ودر نهایت به نفس مطمئنه تبدیل کنیم.
وباید دانست حتی از خدا هم که از رگ گردن به ما نزدیک است نباید انتظار داشته باشیم نباید مسئولیت زندگی خود را بر گردن خداوند بگذاریم ودرآخر هرکاری می‌خواهیم بکنیم باید هزینه آن را پرداخت کنیم چه زمانی چه ریالی چه به نوعی دیگر

 

ویرایش و تایپ :مسافر حسن لژیون یک

بازنگری و ارسال:مسافر پیمان لژِیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .