English Version
English

باید بدانیم که اولین و آخرین موجودی هستیم که اختیار کامل داریم

باید بدانیم که  اولین و آخرین موجودی هستیم که اختیار کامل داریم

وادی‌ها همانند ستون‌هایی هستند که زیربنای جهان‌بینی ما را می‌سازند و قوانینی هستند که در جهان ما حاکم  هستند و راه روشن درست زندگی کردن را به ما می‌آموزند. وادی اول تا چهارم، ما را آماده می‌کند تا حرکت درست و اصولی را برای ادامه زندگی آغاز کنیم.

وادی اول جایگاه درست فکر کردن را به ما می‌آموزد. وادی دوم پوچی و نامیدی را از بین می‌برد. وادی سوم به ما می‌گوید هیچ‌کس به‌اندازه خودمان به فکر ما نیست پس منتظر کمک دیگران نباش و اما وادی چهارم به ما می‌فهماند که در مسائل حیاتی مسئولیت به عهده خودمان است. وقتی از مسائل حیاتی صحبت می‌کنیم یعنی هر مسئله‌ای که به حیات ما مربوط می‌شود (جسمی و فیزیکی) اگر من به دلیل جهل و نادانی خودم از صراط مستقیم خارج‌ شده‌ام و مشکلاتی برای من به وجود آمده است خود من مسئول اصلاح آن‌ها هستم نه خداوند.

خداوند معجزه و نعمت و تمام امکانات را در اختیار ما گذاشته است باقی کارها به عهده خودمان است. نگرش ما نسبت به قدرت مطلق اشتباه است به همین دلیل این‌گونه رفتار می‌کنیم، اگر ما دلمان بخواهد دائماً به سمت ضد ارزش‌ها برویم ولی از قدرت مطلق بخواهیم تمامی مسائل ما را در جهت ارزش‌ها حل کند و خودمان حاضر نباشیم هیچ قدمی برای رسیدن به ارزش‌ها برداریم، به‌ جایی نمی‌رسیم و این خواسته غلط است.

وادی سوم و چهارم روحیه طلبکاری زمان اعتیاد را که در مصرف مواد مخدر عمومیت دارد از بین می‌برد. وقتی فرد معتاد می‌خواد اعتیادش را درمان کند روحیه طلبکاری عجیبی دارد. فکر می‌کند که زمین و زمان باید نازش را بخرند و به او کمک کنند، اما این دو وادی خیال او را راحت می‌کند که خبری از این چیزها نیست و خودش است که باید به خودش کمک کند و باید تمام سختی‌ها را در درمان بپذیرد و این درک را داشته باشد که خداوند این مشکلات را برایش نیاورده، اگر مصرف کننده مواد مخدر این مسئله را بپذیرد و در مقابل این قانون سر تعظیم فرود آورد با توان خودش حرکت کند و همه مشکلاتش را با جان و دل بپذیرد و منتظر کمک نباشد و به قول معروف برادریش را ثابت کرده باشد، آن موقع شعبده‌باز عجیب هستی و خلقت به کمکش می‌رسد که بارها نگهبان کنگره۶۰ به آن اشاره کرده در تمام سختی‌ها تمام صد خودمان را بگذاریم، در این صورت است که به سادگی و شیرینی دست می‌یابیم، سختی‌ها را بپذیریم و به گونه‌ای حرکت کنیم که گویی هیچ وقت کمکی در کار نخواهد بود. شاید آن روز مشمول رحمت خداوند شویم و اگر آن را درک کردیم مجذوب رحمت خداوند شدیم به ارتقا می‌رسیم.

به قول اساتید کنگره۶۰ وقتی فرمان‌های الهی انجام شود و مشق‌ها درست نوشته شوند رسیدن به سلسله جبال حتمی است.

تاثیر وادی چهارم روی منِ شبنم؛ وادی چهارم، به من می‌آموزد که تمام مسئولیت کارها و رفتارها و عملکرد خود را قبول کنم. ما انسان‌ها، باید بدانیم که  اولین و آخرین موجودی هستیم که اختیار کامل داریم. این من هستم که می‌توانم، راه‌های ارزشی یا راه‌های ضد‌ارزشی را انتخاب کنم.
من ازاین وادی آموختم که تمام اتفاقی که در زندگی من و عمرم افتاد خودم مسئولش هستم و خودم باید از پس کارهای خودم بر بیایم و خودم به خودم کمک کنم. من بعد از این وادی فهمیدم ما انسان‌ها قرار نیست کسی به ما کمک کند، ما خودمان باید به خودمان کمک کنیم. خدارا شاکرم بابت پیوند من با کنگره.

رابط خبری و ویراستاری: همسفر حکیمه رهجوی راهنما همسفر سارا (لژیون دوم)
ارسال: همسفر سارا رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی باغستان کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .