English Version
English

طلبکار بودن از دیگران، یکی از صفات بارز مصرف کنندگان است

طلبکار بودن از دیگران، یکی از صفات بارز مصرف کنندگان است

پنجمین جلسه‌ از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی دامغان با استادی‌ مسافر علی‌اصغر، نگهبانی مسافر محمدرضا، و دبیری مسافر پوریا، بادستور جلسه وادی‌چهارم و تاثیر آن بر روی من یکشنبه ۲7 خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان علی اصغر هستم یک مسافر:

از نگهبان و دبیر تشکر می کنم که این جایگاه را در اختیار من قرار دادند تا آموزش بگیرم و خدمت کنم.دستور جلسه امروز وادی چهارم وتاثیر آن روی من نام دارد در عنوان وادی‌ آمده‌است: در مسائل حیاتی‌ سپردن مسئولیت به خداوند سلب مسئولیت از خویشتن است. این وادی‌ در حقیقت زندگینامه همه افرادی است که تاریکی‌ و ظلمت را تجربه‌ نموده‌اند. سه وادی اول در خصوص تفکر است. تعالیم کنگره به من آموخت برای انجام کارهایم اول تفکر کنم. در زمان مصرف از همه اطرافیان توقعات بیجا داشتیم، حتی فکر می‌کردیم که خداوند فرمانبردار ما است برای همین هر‌ روز لیستی از نیازهای خود را به صورت دعا و نیایش به خداوند عرضه می‌کردیم. حتی بعضی وقتها به قول بنیان محترم کنگره فکر می‌کردیم خداوند همان غول چراغ جادوست. طلبکار بودن از دیگران،یکی از صفات بارز مصرف کنندگان است. موردی که در این وادی به آن اشاره شده، جمله معروف: از تو حرکت از خدا برکت می‌باشد.

هنگامیکه خداوند انسان را آفرید، بخاطر داشتن اختیار او را در سر دوراهی قرار داد؛ یک راه خیر و یک راه شر، همچنین عاقبت هرکدام را به انسان گوشزد کرد. قوانین زندگی برای انسانها از طرف خداوند،در کتب الهی آورده شده است. سنتهای الهی تغییر ناپذیرند و جهت عبرت انسانها و برای تمام زمانها، در کتاب درج شده، درصورتیکه در مسیر صراط مستقیم قرارداشته باشیم و در جهت ارزشها حرکت کنیم، در آن صورت نیروهای مثبت به ما کمک می‌کنند. ما بر این باور هستیم که در حل مسائل و مشکلات نباید به شانس تکیه کرد. برای گذشتن از گذرگاههای سخت زندگی، نیاز به اندیشه، تفکر، پندار نیک، گفتار نیک همچنین کردار نیک داریم. آنچه که باعث موفقیت در امور زندگی می‌شود، داشتن اطلاعات و دانش کافی و تلاش مناسب است. شرکت در جلسات کنگره و مشارکت باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود. جهت داشتن اندیشه مناسب، نیاز به تمرکز داریم و این مورد در کنگره‌60، با نوشتن سی‌دی‌ها حاصل می‌گردد. از اینکه به صحبتهای‌من گوش کردید از همه‌شما تشکر می‌کنم.

نگارش متن: مسافر فرامرز لژیون یکم
تصویربردار: مسافر علی لژیون ششم
تهیه و تنظیم: راهنما مسافر امین رفیعی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .