English Version
English

ما در مقابل کاری که می کنیم مسئول هستیم

ما در مقابل کاری که می کنیم مسئول هستیم

چهارمین جلسه از دوره سیزدهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی کاشمر به استادی مسافر علی، نگهبانی مسافر حسن و دبیری مسافر احمد با دستور جلسه « وادی چهارم و تاثیر آن روی من » روز یک شنبه 27 خردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز بکار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم یک مسافر.
از نگهبان جلسه حسن آقا سپاسگزارم که مسئولیت اداره جلسه را به من واگذار کردند تا خدمت کنم وآموزش بگیرم.
دستور جلسه (وادی چهارم و تاثیر آن روی من ) می باشد.
 در وادی اول تا سوم آموختیم که باید برای هر کاری ابتدا تفکر کنیم و ناامید نباشیم، در وادی سوم آموزش گرفتیم که باید دانست هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی کند.
وادی چهارم وادی خودشناسی است: یعنی من خودم را بشناسم و بدانم که انسان هستم و قدرت اختیار دارم.
ما در مقابل کاری که می کنیم مسئول هستیم و باید پاسخگوی اعمال خود باشیم و هیچ وقت نباید مسئولیت کارهای خود را به گردن خداوند یا دیگران بیاندازیم.
وادی چهارم میزان، خط و خطوط مسئولیت ما را مشخص می کند به قول جناب مهندس، برای رهایی از مواد مخدر هم باید مسئولیت گرفتار شدن در دام طوفان اعتیاد را بپذیریم و از خداوند کمک بخواهیم.   

هر موجودی در دنیا مسئولیتی دارد مثلا والدین و فرزندان هر دو در برابر هم مسئولیت دارند. این مسئولیت دو طرفه است و نپذیزفتن و فرار کردن از مسئولیت دلیل نادانی فرد است.
گاهی اوقات شخص کاری انجام می دهد ولی هزار بهانه می آورد تا ثابت کند آن کار را انجام نداده است ولی انسان های فهمیده و آگاه می پذیرند که اشتباه کردند و مسئولیت آن را به عهده می گیرند.
 از این وادی نتیجه می گیریم که اگر ما مرتب خواسته باشیم به طرف ضد ارزش ها و اشتباهات برویم ولی از خداوند بخواهیم همه مسائل را در جهت ارزش ها حل کند و خودمان حاضر نباشیم هیچ قدمی برداریم این راه غلط است، چون با این کار مسئولیتی که به عهده ما است می خواهیم به نیروی مطلق یا خداوند واگذار کنیم و مسئولیت را از دوش خود برداریم.
باید در تمام مراحل زندگی مسئولیت کارهای اشتباه خود را به عهده بگیریم و در جهت اصلاح و جبران آن قدم برداریم و از خداوند یاری بخواهیم.
در پایان از تمام کسانی که اجازه دادند که در این جایگاه قرار بگیرم مخصوصا راهنمای خوبم تقدیر و تشکر می کنم.
از همه شما سپاسگزاری می کنم که سکوت کردید و به صحبت های من گوش دادید.
عکاس: مسافر حسین لژیون هفتم راهنما مسافر محسن
تایپ و ویراستار: مسافر علی لژیون یکم راهنما مسافر احمد
ارسال خبر: مسافر حمید لژیون چهارم راهنما مسافر مجید
مرزبان کشیک: مسافر کاظم  

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .