English Version
English

مشکلات خودمان را به گردن دیگران نیندازیم

مشکلات خودمان را به گردن دیگران نیندازیم

جلسه هشتم از دوره پنجاه و ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی سمنان با استادی مسافر مجتبی،نگهبانی مسافر قاسم و دبیری همسفر رضا با دستور جلسه «وادی چهارم و تاثیر آن روی من» در روزیکشنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد

سلام دوستان مجتبی هستم یک مسافر، خیلی خوشحالم که در جمع شما هستم و تشکر میکنم از نگهبان و دبیر جلسه که مسئولیت اداره جلسه را به من سپردند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم و همچنین از راهنمای سفر اولم آقا نادر تشکر میکنم که اگر به این جایگاه رسیدم از زحمات و محبت‌های ایشان بود. همچنین از آقا امیر راهنمای سفر دومم که اگر من در کنگره ماندگار شدم از آموزش‌های ناب ایشان بود که ماندم و توانستم خدمت کنم تا به این حال خوب برسم.
اما دستور جلسه امروز وادی چهارم، در وادی اول که تفکر هست وادی دوم ما برای بیهودگی خلق نشده‌ایم.
وادی سوم به ما آموزش داد که هیچ موجودی به اندازه‌ی انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند؛
اما وادی چهارم به ما می‌گوید که مشکلات خودمان را به گردن دیگران نیندازیم. من مصرف‌کننده مواد در دوران مصرف روی در و دیوار بودم و همیشه می‌گفتم چرا من؟ چرا دیگری نه همیشه می‌گفتم مقصر پدرم هست که من به دام اعتیاد افتادم، من در منطقه‌ای به دنیا آمدم که مصرف مواد در همه‌ی خانه‌ها یک امر عادی و طبیعی بود به خاطر همین همیشه با خودم کلنجار می‌رفتم و متوجه شدم که در روستای ما هر خانواده‌ای 3 یا 4 فرزند پسر دارند که یکی از آن‌ها در دام اعتیاد افتاده است.
اینجا متوجه شدم که همان‌گونه که این وادی می‌گوید مشکل از خود من بوده است.

خدا را شکر میکنم که در کنگره هستم در قسمت OT دارم خدمت میکنم من وقتی که خواستم که در کنگره بمانم یک سری بایدها و نبایدها را در نظر گرفتم که باید گوش به فرمان راهنما باشم، وقت‌شناس باشم و در جلسات کنگره حاضر باشم.
من کنگره را مثل یک باغ تصور کردم که هر روز یک درب برایم باز می‌شود، یک درخت در جلو خودم می‌گذاشتم و میوه‌های آن را می‌چیدم و در سبد می‌ریختم و آن را پر می‌کردم که برای سفر دوم به آن احتیاج داشتم و تصمیم گرفتم روی جهان‌بینی خودکار کنم تا در سفر دوم قدم‌های خود را محکم‌تر بردارم دقیقاً همان سبد به کارم آمد.
از آن زمانی که رها شدم آقا نادر راهنمای من در هر جلسه که مرا می‌دید و از سبد خبر می‌گرفت.
علت اصلی ماندن من در کنگره یک سال به عنوان خدمتگزار در کلینیک هست. امیدوارم همه‌ی شما سفر اولی‌ها به رهایی برسید و خدمتگزاران خوبی برای کنگره 60 باشید.

نگارش متن مسافر حسن لژیون دوم،مسافر حسینعلی لژیون یازدهم
عکاس مسافر مجتبی لژیون ششم
ارسال خبر مسافر جواد لژیون چهاردهم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .