English Version
English

چهارده وادی مانند ستونهای است که در زیر بنای جهان بینی ما نقش مهمی ایفا میکند

چهارده وادی مانند ستونهای است که در زیر بنای جهان بینی ما نقش مهمی ایفا میکند

سیزدهمین جلسه از دوره هفدهمین سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره 60 به نمایندگی یحیی زارع میبد با استادی مسافر محمد و نگهبانی مسافر ناصر و دبیری مسافر جــواد با دستور جلسه وادی چهارم و تاثیر آن روی من در روز یکشنبه 1403/3/27 در ساعت 17 آغاز بکار نمود . 
                                                                                                                   
خــلاصــه سخـنـان اســتـاد :                          با سلام و عرض تشکر از نگهبان جلسه و لـژیـون هفتم که به من فرصت خدمت کردن و آموزش گرفتن دادند . خب در گنکره در طول سال 52 هفته که هر هفته با یک دستور جلسه که از جانب مهندس و دیده بانان محترم تصمیم گیری می شود و هفته ای یک دستور جلسه در دستور کار قرار میگیرد . که این هفته وادی چهارم با عنوان در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویشتن ، در کنگره چهاره وادی داریم که این چهارده وادی مانند ستونها در زیر بنای جهانبینی ما نقش دارد و با هر بار خواندن وادی ها نکات جدیدی آموزش میگیریم ، همان طور که مهندس دژاکام میگوید مثلث درمان ، جسم روان جهان بینی میاشد . که ضلع جهان بینی نقش 95درصدی در درمان و حال خوش ما ایفا میکند ، در وادی اول در مورد تفکر میگوید ، در وادی دوم گفته میشود که احساس پوچی نکنید چون هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی نهد حتی اگر خود به هیچ فکر کند ، وای سوم هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی کند وقتی از این سه وادی میگذریم در وادی چهارم گریزگاهی وجود دارد که که ما مسئولیت را به گردن خداوند گزاریم و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم ، مسئولیت مانند نسبت پدر  فرزندی می باشد ، اول پدر مسئولیتی نسبت به فرزند خود دارد و بعدا" فرزند نسبت به پدر یک مسئولیت دیگری دارد ، یا با مثالی که مهندس توضیح میدهند . معلم ریاضی مسئله ای را طرح میکند اگر خودش نیز مسئله را حل کند هیچ اتفاقی در آموزش دانش آموز رخ نمی دهد ، درون هر وادی آموزشی نهفته است در قدمش باعث بالا رفتن جهان بینی ما می شود . حتی در وادی ها گفته میشود قدرت مطلق موقعی که انسان را خلق کرد بر سر دو راهی قرار داد یکی راه فسق و فجور و راه دیگر راه راستین یا صراط مستقیم میباشد و انسان با عملکرد و کارهای که انجام میدهد راه خود را انتخاب میکند و نتیجه آنرا نیز می بیند .   
                           
استاد در ادامه اینگونه ادامه داد .:               هر کدام از ما که وارد کنگره می شویم دارای مسئولیتها یا وظایفی می شویم که با انجام دادن درست آنها از نظــر به موقع در جلسات کنگره حضور داشتن ، لباس سفید و تمیز پوشیدن ، کفش سر بسته پوشیدن حضور در جلسات ورزش کنگره یا بعد از سه ماه سفر در لـــژیون ویلیام حضور پیدا کردن ، مشارکت و اعلام سفر ، حتی کمک مالی در موقع سبد گردانی ، و هر گونه خدمتی در کنگره انجام دادن  باعث سفری خوب در کنگره و  به حال خوب رسید میگردد . از اینکه به صحبتهای من گوش کردید سپاسگزارم.




تدوین و نگارش : مسافر جواد لــژیــون دوم
عکس : مسافر سعید لــژیــون دوم 
تایپ و ارسال سایت : مسافر رضــا لــژیــون چـهـارم r.e.m
مرزبان کشـیـک : مسافر رضــــا 
لـژیــون خدمتگزار : لــژیــون هفتم 
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .