English Version
English

حل کردن مشکلات هدف ما در زندگی می‌باشد

حل کردن مشکلات هدف ما در  زندگی می‌باشد

دهمین جلسه از دوره سی و پنجم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ ویژه نمایندگی رودکی با دستور جلسه «وادی چهارم و تاثیر آن روی من» با استادی ایجنت گرامی مسافر پیمان، نگهبانی مسافر حسن و دبیری مسافر فرهاد روز شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان پیمان هستم  مسافر

خیلی خوشحال هستم که این فرصت به من داده شد تا در حضور شما عزیزان باشم

در این جایگاهی که نشستم  دو هدف را  دنبال می‌کنم ، یکی در رابطه با دستور جلسه هست و دیگری یک مقداری در رابطه با مسائل نمایندگی که با‌ همدیگر در رابطه‌اش صحبت می‌کنیم که ان‌شاءالله به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

دستور جلسه امروز وادی چهارم هست؛
در مسائل حیاتی؛ به خداوند سپردن، یعنی سلب مسئولیت از خویشتن،
همانطور که همه ما می‌دانیم، وادی‌ها و شاه کلیدها در واقع اتوبان‌هایی هستند که درمان را برای ما مشخص می‌کنند.

به قول آقای مهندس‌ که می‌فرمایند؛ هر کسی که بخواهد به درمان قطعی مواد برسد، فقط کافی هست، ۳ وادی اول را خوب متوجه بشود، تا ان‌شاءالله درمان حاصل گردد و به درمان قطعی مواد برسد.
در وادی چهارم، بیشتر بحث حیات  هست، که اگر می خواهید در این زندگی موفق باشید، باید مسئولیت خود را بپذیرید.
در وادی چهاردهم جناب مهندس توضیحی دادند که وقتی "خداوند" می‌خواست یک جولانگاهی برای ما باز کند، حیات را خلق کرد و این کائنات و به وجود آورد تا جایی باشد که عشق بتواند در آن غوطه‌ور شود، و توضیح دیگر اینکه وقتی "خداوند" انسان را خلق کرد، و هدف از این انسان را آفریدن، این بود که انسان‌ها بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

"خداوند" می‌فرماید؛ آنها را به حیات آوردم، یعنی در واقع تمام مشکلات، گوشه‌ای از کار عشق است یعنی نوعی محبت کردن است، خدمت کردن و مسائل مشکلات و سختی‌ها را حل کردن، به نوعی اهداف ما از زندگی کردن می‌باشد.

آقای مهندس در توضیح دیگر ‌جسم انسان را می‌شکافند که به دو بخش تقسیم می‌شود، صور آشکار و صور پنهان.
من فکر می‌کردم که به صور آشکار‌ام مسلط هستم و به صورپنهانم هیچ دسترسی ندارم !
که به مرور زمان در کنگره ۶۰ متوجه این موضوع شدم که نسبت به صور آشکارم، به آن صورت، اختیاری در آن ندارم.

به طور مثال آگاهی این را نداشتم که قلبم چگونه کار می‌کند و یا کلیه‌ام  به چه صورت کار می‌کند، بعد متوجه شدم که من هیچ کنترلی روی آنها ندارم.

ولی نسبت به صور پنهانم، جایی هست که جهت کنترل و تقویت کردن آن باید روی آن تلاش کنم، و جهت تسلط، بایستی به نیروی عقلم نزدیکتر شوم، هر چقدر که بتوانم جسم و نفسم را بشناسم و به خودشناسی نزدیک شوم، بهتر می‌توانم مشکلاتم را حل نمایم و از پس آن برآیم ، در این صورت بهتر می‌توانم گره‌هایم را باز کنم.

ولی اینکه یک شخصی فکر می کند که نمی‌تواند به صور پنهانش تسلط داشته باشد، قطعاً نمی‌تواند آن کار را انجام دهد، در صورتی می‌تواند آن را انجام دهد که شناختی از آن داشته باشد، که جهت خوب زندگی کردن ما احتیاج به چند پارامتر دارد، به طور مثال اگر من بخواهم یک نوازنده خوبی باشم، باید روی آن تمرین و تکرار داشته باشم و بهش زمان بدهم و در کنار همه این مسائل و پارامترها، نیاز به یک استاد خوب دارم که لازمه اساسی آموزش هست.
خوشبختانه کنگره ۶۰ تمامی این پارامترها را دارا می‌باشد و در خدمت من گذاشته تا بتوانم از آن استفاده کنم، در واقع یک بستری را فراهم نموده تا با تلاشم، بتوانم عهده دار مسئولیت کارهایم باشم.
در ابتدا هم جناب آقای مهندس می‌فرمایند؛ هدف از خلقت هم همین است که تا من بتوانم مشکلاتم را حل کنم.

به هر حال در این وادی بحث‌های زیادی از جمله دعا، که زمانی می‌گفتند ما خودمان را بغل "خدا" بیندازیم و از این حرفها، که در کل تفکر غلطی بوده و اصلاً هم اینطور نبوده و نیست، در این وادی به طور کامل توضیح می‌دهد که دعا در چه صورتی ثمره بخش می‌باشد و در چه صورتی ثمره بخش نخواهد بود، که ان‌شاءالله در  جلسات آتی به مسئله مذکور بیشتر می پردازیم.


اما بخش دوم صحبت‌ها
در رابطه با نمایندگی رودکی هست، اول اینکه بسیار خوشحال و خرسندم، و همچنین باعث افتخارم هست که امروز در این نمایندگی فرصت خدمت کردن به من داده شده و امیدوارم، همانطور که بنده از تک تک شما عزیزان انرژی می‌گیرم شما هم در کنار بنده از انرژی خوبی برخوردار باشید، تا بتوانیم به کمک همدیگر چرخه نمایندگی را بهتر از قبل بچرخانیم. البته قابل ذکر است که چرخه قبلی هم به بهترین شکل ممکن مدیریت می شد.وقتی بخشهای مختلف را که رویت می کنیم، همه چیز به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و امیدوارم که در ادامه هم بنده بتوانم به همراه شما عزیزان، این چرخه را بهتر بچرخانم.

از اینکه به صحبت‌های بنده گوش دادین سپاسگزارم.

 

ضبط و نگارش: مسافر رمضان لژیون هشتم

عکس خبری: مسافر حسن لژیون هشتم

ارسال: مسافر محمد لژیون نهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .