English Version
English

دست‌های آسمانی فقط مرحله القاء و احیاء را انجام می‌دهند

دست‌های آسمانی فقط مرحله القاء و احیاء را انجام می‌دهند

جلسه دوازدهم از دور بیستم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 با دستور جلسه وادی چهارم و تأثیر آن روی من ، با استادی مسافر دانیال ، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر اکبر روز یکشنبه 1403/03/27 ساعت 17 آغاز به کار نمود.

 


سخنان استاد: سلام دوستان دانیال هستم یک مسافر. خدا را خیلی شکر می‌کنم که امروز تونستم در این جایگاه قرار بگیرم، چون رسیدن نشستن در این جایگاه را بسیار دوست داشتم در روزهای نخستی که به کنگره آمدم از خداوند خواستم که به من هم این فرصت و لیاقت را بدهد تا بتوانم در این جایگاه قرار بگیرم و خدمت کنم. از آقای مهندس که این بستر را برای همه ما فراهم کردند تشکر می‌کنم و از ایجنت محترم، مرزبان‌ها، خدمتگزاران، راهنمای سفر اولم آقا رسول، راهنمای سفر دومم آقا غلامرضا، از مسئول محترم سایت آقا مهدی و تمامی آن‌هایی که در این راه به من کمک کردند کمال تشکر و سپاسگزاری رادارم.
اما دستور جلسه وادی چهارم که مطابق با صحبت‌های که آقای مهندس در سی دی این وادی فرموده‌اند، وادی چهارم دارای سه بخش است که مسلماً من قادر به توضیح آن‌ها در این مدت‌زمان محدود نیستم اما آنچه را که برداشت نموده‌ام را خدمتتان عرض می‌کنم. عنوان وادی در مسائل حیاتی به خداوند سپردن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن است. هیچ‌چیزی در تمامی هستی و خلقت خداوند وجود ندارد که دارای مسئولیت دوطرفه نباشد، همه انسان‌ها نسبت به یکدیگر و حتی حیوانات، گیاهان، جماد و نباتات نیز دارای این ویژگی هستند و این مسئولیت دوطرفه از جانب خداوند در برابر مخلوقاتش و برعکس نیز صادق است و وجود دارد. بین انسان و خداوند یکسری مرزبندی‌ها و خط‌کشی‌های وجود دارد و همچنین گذرگاه‌ها و راه فرارهایی را انسان را برای خود به وجود می‌آورند تا مسئولیت‌ها و عواقب کارهای خود را بر عهده خداوند بیندازند.
انسان چیزی نیست به‌جز آنچه ماحصل تلاش و کوشش و سعی خود می‌باشد و آن چیزی نیست به‌جز اینکه ما خودمان برای خودمان فراهم کرده‌ایم چه در جهت ارزش‌ها و نور و روشنایی باشد و یا در جهت ضد ارزش‌ها و تاریکی و ظلمت.
برخی از انسان‌ها گمان می‌کند خداوند برای این وجود دارد که ما هر آنچه را که در زندگی خواستیم در اختیار ما قرار بدهد به‌عبارتی‌دیگر ما خداوند را با غول چراغ جادو اشتباه گرفته‌ایم که بایستی تمامی نیازهای ما را برآورده کند و ما هیچ مسئولیتی نداریم.
دانستن این نکته هم ضروری است که دست‌های آسمانی فقط مرحله القاء و احیاء را انجام می‌دهند و مابقی انجام کارها و مسئولیت آن‌ها بر عهده شخص خودمان است. خداوند زمانی که انسان را خلق کرد او را بر سر یک دوراهی قرارداد که یکی راه صراط مستقیم و نور و روشنایی و خیر است و دیگری راه شر و تاریکی وضد ارزشی و انسان مختار به انتخاب است و مسئولیت انتخابش بر عهده خودش خواهد بود.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .