English Version
English

هسته ی انسان شامل دو بخش؛ هسته جسم و هسته ی خارجی است.

هسته ی انسان شامل دو بخش؛ هسته جسم و هسته ی خارجی است.

دومین جلسه از دوره هفتم سری کارگاه های آموزشی و خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی زال‌پارس با استادی همسفر معصومه و نگهبانی همسفر دلارام و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه «وادی چهارم و تاثیر آن روی من » روز یکشنبه 27 خرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاسگزارم برای خدمت در این جایگاه، از راهنمای خوبم خانم انسیه و راهنمای ویلیام خودم خانم زهرا و ایجنت جدید و ایجنت دوره قبل تشکر می‌کنم برای زحمات بی‌دریغی که برای من کشیدند و از نگهبان که اجازه این خدمت را به من دادند سپاسگزارم. دستور جلسه امروز وادی چهارم و تأثیر آن روی من است، ما از وادی تفکر و امید و ناامیدی و خودباوری عبور کردیم و به وادی مسئولیت‌پذیری رسیدیم.

این وادی می‌گوید: هرکسی باید مسئولیت کارهای خودش را بپذیرد و مسائل حیاتی را به خداوند نسپارد، ما درگذشته از زیر بار مسئولیت‌هایمان شانه خالی می‌کردیم و فقط دعا می‌کردیم که مثلاً خدایا آرامش داشته باشم،پولدار باشم، خانه بخرم، ماشین بخرم، اضافه‌وزن نداشته باشم و من خداوند را با غول چراغ جادو اشتباه گرفته بودم، اما مسئول همه‌چیزها خود من هستم، اگر سلامتی می‌خواهم باید روی فکر و روان وجهان بینی کارکنم، برای اندام خوب باید تغذیه‌ام رو درست کنم.

حال خداوند راهی برای ما بازکرده و ما را در مسیر آموزش کنگره قرار داده است تا بیاموزیم که مثلاً برای سلامتی روان ، افکار و اندیشه‌های منفی را از خودم دور کنم و برای قوی شدن پایه‌های مالی‌ام پس‌انداز کنم، برای نبودن دود ودم از زندگی‌ام سفر ویلیام انجام دهم. مسافرم این کار عظیم را انجام داد، حال نوبت من است که تمام سعی‌ام را برای رسیدن به اهدافم انجام دهم. پس‌انداز کردن را در کنگره آموختم تا ولخرجی‌های بی‌مورد را کم کنم وبتوانم نفسم را کنترل کنم.
در این وادی به موضوع نفس نیز می‌پردازد و می‌گوید نفس تعیین موجودیتی است که درهرصورت ظاهر و باطن انسان را می‌نمایاند. نفس سه مرحله دارد: نفس اماره که آخرین مرحله‌ی نفس حیوانی است وکسی که در این مرحله قرار دارد، ضد ارزش‌ها را انجام می‌دهد و از کار خودش خرسند است. مرحله بعدی نفس لوامه است که فرد خودش را سرزنش می‌کند و از انجام ضد ارزش‌ها پشیمان می‌شود، اما ممکن است در بعضی از کارها در نفس اماره باشیم و در بعضی کارها در نفس لوامه هستیم.
مرحله سوم نفس، نفس مطمئنه است تمام کارها با تفکر و تعقل درست انجام می‌گیرد، هم در خواب وهم در بیداری کار اشتباهی نمی‌کند. به امید روزی که تمام مسئولیت کارهایمان را قبول کنیم و به مرحله‌ی نفس مطمئنه هم برسیم.

ممنونم که با سکوت قشنگ تون به صحبت های من گوش کردید.

تقدیر از اعضای سردار 1402

لژیون ویلیام همسفران با راهنمایی همسفر زهرا

لژیون تغذیه سالم همسفران با راهنمایی همسفر مریم

تایپ و ویراستار: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر زهره( لژیون دوم) و همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر مریم ( لژِیون سوم)

ارسال خبر: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون دوم)

همسفران نمایندگی زال پارس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .