English Version
English

انسان با تزکیه و پالایش می تواند به مرحله شناخت خویش برسد.

انسان با تزکیه و پالایش می تواند به مرحله شناخت خویش برسد.

تعدادی از همسفران لژیون سوم با راهنمایی همسفر مریم در مورد دستور جلسه هفتگی«وادی چهارم و تاثیر آن روی من» گفتند:

سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر. 

وادی چهارم در مورد مسئولیت پذیری صحبت می‌کند ؛ اگر کسی وظیفه ی خودش را در مقابل ما انجام نداد ما نباید از او انتظار داشته باشیم . همه ی ما می دانیم که خداوند مسائل حیاتی ما را به خودمان واگذار کرده است . پس باید حرکت و تلاش کنیم تا به این خواسته برسیم ، گاهی اوقات انسانها به شناخت خودشان فکر نمی کنند یا فکر پول درآوردن و مسائل خودشان هستند و یا اینکه ببینند چگونه مشکلاتشان را به گردن دیگران بیندازند تا خودشان را تبرئه کنند....

ما باید خودمان پیگیر مشکلات خودمان باشیم تنها چیزی که می‌تواند انسان را به درجه ی انسانیت و شناخت خود برساند تزکیه و پالایش است . من اگر در مرحله ی تزکیه و پالایش قرار بگیرم ، اگر به خودشناسی برسم ، بعد به خداشناسی برسم ، قطعا انسان خیلی خوبی می‌شوم و خیلی چیزها برای من تغییر می‌کند . آن موقع است که می‌توانم مرز بین خودم و خداوند را بشناسم و مسئولیت را به گردن خداوند و دیگران نیندازم و از خداوند هم بخواهم که مرا یاری کند و در این صورت قطعا یاری خواهدکرد...

(وعده خداوند دروغ نیست)...

سلام دوستان اسما هستم یک همسفر. 

وادی چهارم و تاثیر آن روی من : در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن ؛ این وادی به ما می فهماند که در مسایل حیاتی مسئولیت برعهده خود ماست و خداوند در این خصوص مسئولیتی ندارد ، او این مسئولیت را به ما داده است و تمام ابزار و توانایی لازم و همچنین اختیار را به ما داده است تا از عهده ی آن به درستی بربیاییم.

مسائل و مشکلات جسمی و فیزیکی ما ، مسائل کار و زندگی ما در زمره مسائل حیاتی قرار می گیرند و این ما هستیم که مسئول اصلاح آنها هستیم نه خداوند . اما این مسئله زمانی اتفاق می افتد که ما با تمام وجود روی توان خودمان حساب و حرکت کنیم و منتظر کمک دیگران نباشیم و با نیرو و تلاش و کوشش خودمان پیش برویم . مثلا اگر یک مصرف کننده مواد مخدر سختی را بپذیرد و حرکت کند خداوند و انسان ها به او کمک می کنند، اما تا زمانی که سختی را نپذیرد و حرکتی نکند، هیچ کمکی هم به او نخواهد شد.

سلام دوستان مهدیه هستم یک همسفر. 

وادی چهارم می‌گوید مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خود ؛ ما در وادی یک و دو و سه آموختیم که باید اول تفکر کنیم و ناامید نباشیم و در وادی سه آموختیم که مسئولیت مشکلات خودمان را به گردن دیگران نیندازیم ؛ اما وادی چهارم به ما می‌آموزد که مسئولیت مشکلاتمان را حتی به گردن خدا نیز نیندازیم ؛ و همین‌ طور در این وادی ما سعی می‌کنیم مرز بین خود و خدایمان را مشخص کنیم.

همیشه مسئولیت دوطرفه است. مثلاً پدر و مادر در قبال فرزندان مسئولیت دارند و فرزندان نیز در قبال والدین مسئولیت دارند؛ بنابراین خداوند هم در مقابل ما مسئولیت دارد؛ و ما هم متقابلاً در قبال خداوند مسئولیت داریم. ولی ما نباید انتظار داشته باشیم که هر برنامه‌ای که به خدا بدهیم باید اجرا کند، بلکه ما خودمان باید برای حل مسائل زندگی خود اقدام کنیم؛ خداوند فقط با القای افکار به ما کمک می‌کند.

پس نتیجه می‌گیریم که اگر ما با بی‌ فکری خودمان برای خود مشکل به وجود آورده‌ایم، نباید انتظار داشته باشیم که خداوند آن را حل کند و این مسئولیت به عهده شخص خودمان است.

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر. 

برداشت من از وادی چهارم این است که من باید تمام مسئولیت کارها و رفتار و عملکرد خود را قبول کنم؛ چون ما انسانهااولین و آخرین موجودی هستیم که اختیار کامل داریم. وقتی من مسئولیت انجام وظایفم را می پذیرم، در واقع به اقتدار خودم در عرصه ی هستی اعتراف می کنم و از درونم می‌شنوم که من به اندازه کافی خوب هستم ؛ خود واقعی ام را باور دارم . از روبرو شدن با مشکلات ، کاستی ها و ترس هایم دیگر وحشتی ندارم.

وقتی به خدا اعتماد کرده و درجهت ارزش ها گام برداشته و تلاش می‌کنم و هر آنچه که آن خالق هستی که عاشق ماست، برای مان مهیا می‌کند؛ دیگر جای توجیه و بهانه جویی و دنبال مقصر گشتن نیست خالصانه و عاشقانه اقدام می کنم‌، این یعنی پذیرش، تعادل، نرم، تسلیم.

چه دستاوردی ازاین شیرین‌تر و زیباتر.

سلام دوستان شاهدخت هستم یک همسفر. 

درعلم جهانی بینی ما با قوانین جاری در هستی آشنا می شویم، در وادی چهارم به یکی از این قوانین می رسیم، یعنی قانون پذیرش مسئولیت ...

به دلیل مصرف مواد مخدر مسافرانمان سالها تخریب هایی به ما وارد شده بود که از نظر تفکر و جسم و روان در بی تعالی به سر می بردیم و همین باعث شده بود که به سمت ضد ارزشها حرکت کنیم....

من همیشه انتظار داشتم خداوند تمام اشتباهات من را ببخشد اما وادی چهارم به من ثابت کرد که این امکان وجود ندارد ؛بدون حرکت و قبول مسئولیت و جبران اشتباهات راه دیگری وجود ندارد و با شناخت خودم ، شناختم نسبت به خداوند تغییر کرد.

ارسال خبر: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون دوم) 

نمایندگی همسفران زال پارس

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .