English Version
English

فهم کتاب 60 درجه زیر صفر و تصاویر آن باعث رهایی ما می‌شود

 فهم کتاب 60 درجه زیر صفر و تصاویر آن باعث رهایی ما می‌شود

دومین جلسه از دوره یازدهم، سری کارگاه‌های آموزشی عمومی ویژه مسافران و همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار روز پنج شنبه 24 خرداد 1403 با استادی راهنما مسافر روح‌الله، نگهبانی مسافر دانیال و دبیری مسافر حسن، با دستور جلسه «کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن»  ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان روح‌الله هستم یک مسافر از نگهبان و دبیر جلسه تشکر می‌کنم که استادی جلسه را به من سپردند تا آموزش بگیرم و خدمت کنم. در رابطه با دستور جلسه، کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه و تصاویر آن، این کتاب را حاصل ۱۷ سال تجربه مصرف مواد مهندس دژاکام می‌دانند، اما به نظر من این تجربه صدها سال و شاید هزاران سال از یک فرد مصرف‌کننده است که در تاریکی‌ها قرارگرفته است و قرعه آن به نام مهندس دژاکام افتاده تا این کتاب را به رشته تحریر دربیاورد و مهم‌تر از آن اینکه صورت‌مسئله اعتیاد را کشف کند. این کتاب قابل‌مقایسه با هیچ کتابی نیست، اشتباه است که آن را با کتب آسمانی مقایسه می‌کنند، اما این کتاب برای فرد مصرف‌کننده مقدس است به خاطر اینکه چراغ راه است و مسیر راه را به فرد مصرف‌کننده نشان می‌دهد، به او امید و حیات دوباره می‌دهد این کتاب برگرفته از کتب آسمانی است، هیچ کتابی در حد اندازه کتب آسمانی وجود ندارد، درست است که این کتاب برای همه افراد جامعه به رشته تحریر درآمده است، اما خیلی از افراد آن را قبول و باور ندارند، برداشت شخصی افراد از این کتاب متفاوت است، این کتاب چون راه و روش درست زندگی کردن را به فرد مصرف‌کننده آموزش می‌دهد، بسیار مهم است.
مصرف‌کننده راه‌ها و روش‌های زیادی را برای درمان اعتیاد طی نموده است اما نتیجه‌ای در برنداشته است، علت آن مشخص نبودن مبدأ اعتیاد است، همچنین صورت‌مسئله اعتیاد نیز ناشناخته بوده است، ما اثرات تخریب مواد را بر روی جسم خود به‌خوبی درک نکرده بودیم، در کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر، جناب مهندس به‌خوبی صورت‌مسئله اعتیاد را شکافته است، مهندس دژاکام روش DST را کشف نمودند تا فرد مصرف‌کننده با این روش در مدت ۱۰ ماه به درمان واقعی برسد، این کتاب به ما می‌گوید که چگونه تبدیل به یک مصرف‌کننده شده‌ بودیم، مواد مخدر از سد خونی مغز عبور می‌کنند و سبب اعتیاد می‌شوند، همان‌طور که در محیط بیرون از کنگره در ستادها هیچ‌کس جز افراد شاغل در آن اجازه ورود ندارند در مغز انسان هم اجازه ورود به هر ماده‌ای داده نمی‌شود، پس چرا مواد مخدر از سد خونی مغز عبور می‌کنند، مهندس در این کتاب به‌خوبی بیان نموده است که مواد مخدر به‌این‌علت از سد خونی مغز عبور می‌کنند چون مشابه آن‌ها در خود بدن تولید می‌شود و مغز فریب  آن را می‌خورد، بنابراین به مواد مخدر بیرونی اجازه ورود می‌دهد، مواد مخدر پس از عبور از سد خونی در چربی به‌راحتی حل می‌شوند به‌طوری‌که فرد در اثر نرسیدن مواد مخدر بیرونی دچار حالت خماری می‌شود و فرایند اعتیاد شکل می‌گیرد.
ما در هر مرحله از سفر برداشت متفاوتی از این کتاب داریم این کتاب پایانی ندارد و همیشه تازه است در داخل این کتاب ۱۴ تصویر به نمایش گذاشته‌شده است، دو تصویر روی جلد کتاب و ۱۲ تصویر در متن کتاب واقع‌شده است، تصویر روی جلد  نمادی از قدرت خداوند می‌باشد در این تصویر شهر و ساختمان الهی را بر خود ما شرح می‌دهد، در حیات، بی حیاتی موج می‌زند.
متن کتاب مراحل درمان یک فرد مصرف‌کننده را از لحظه شروع سفر تا پایان سفر به‌خوبی نمایش می‌دهد. تصاویر کتاب به سه گروه تقسیم می‌شود: تصاویر اول مسیر راه و چگونگی حرکت را به ما در عبور از یخبندان نشان می‌دهند، تصاویر دوم مربوط به درخت پوسیده است که در چهارفصل نشان داده‌شده است و تصاویر سوم نیز مربوط به نبرد درون است، تصویر پشت جلد نیز تصویر یک عقاب سفید تیزبین که با چنگال‌های قوی در ارتفاعات زندگی می‌کند و از بالا به همه‌چیز نظارت دارد و تاریکی‌ها را می‌شناسد و باقدرت جلو می‌رود و آن تاریکی‌ها را حل می‌کند.
جسم انسان حکم ماشین و نفس انسان حکم راننده یک ماشین را دارد، انسان می‌تواند به‌راحتی و به‌آرامی به قله برسد و بر بام آن بنشیند، فرد مصرف‌کننده با هر ماده مخدری که وارد کنگره شود به‌آرامی به قله می‌رسد، این ماشین نیاز به سوخت دارد، سوخت این ماشین همان داروی اوتی است، بایستی از گذرگاه‌های سخت عبور کرد. بهترین راه کوتاه‌ترین راه نیست، بایستی به‌آرامی مسیر درمان را طی کنیم، فرد مصرف‌کننده مدت زیادی در تاریکی‌ها بوده است، بنابراین بایستی به‌آرامی قدم بردارد و ناامید نشود، فهم این کتاب و تصاویر باعث رهایی ما می‌شود، نبایستی سفر خود را خراب کنیم، پیام سفر اول و دوم را جدی بگیریم جوانه‌ها نیاز به توجه دارند تا در مسیر درمان تبدیل به یک درخت تنومند و قوی شوند. فرمان‌بردار بودن ما را به حال خوش می‌رساند در تصویر غسل در صحرا استاد می‌فرماید: ما شمارا در صحرا نهادیم تا باران رحمت شمارا غسل دهد در این تصویر آلودگی‌ها به‌صورت آب‌سیاه رنگ مشخص است حتی شن‌های صحرا که فوری آب جذب می‌کنند، حاضر نیستند تا این آلودگی‌ها را در خود بپذیرند، این کتاب انسان را از تاریکی‌ها به سمت روشنایی‌ها هدایت می‌کند و دنیای فرد مصرف‌کننده در متن و تصاویر به‌خوبی به نمایش گذاشته می‌شود، این کتاب بسیار ارزشمند است و مادر، تمام متون و دروس کنگره  است. همه کتاب‌ها و سی‌دی‌های کنگره ۶۰ از روی این کتاب برداشت‌شده است، کتاب عشق، ۱۴ مقاله و تمام سی‌دی‌ها از این کتاب برداشت‌شده است، ارزش آن را بدانید، قدردان باشید، کتاب حاصل زحمات و سختی‌های جناب مهندس در طول ۱۷ سال مصرف مواد مخدر بوده است، همان‌طور که در روند شکل‌گیری کنگره ۶۰ مشکلات و سختی‌های زیادی وجود داشته است در نگارش و چاپ این کتاب نیز مشکلات و سختی‌های زیادی وجود داشته است. قدر این فضاهای آموزشی را بدانید، درگذشته لژیون‌ها در پارک‌ها تشکیل می‌شد، در فصل گرما، سرما در زیر باران و برف و نور مستقیم خورشید جلسات تشکیل می‌شد. قیمت چاپ این کتاب بسیار بالاست اما جناب مهندس با مبلغ پایین آن را عرضه می‌کنند تا یک فرد مصرف‌کننده به درمان و حال خوش برسد.
ممنون از اینکه سکوت کردید و به مشارکت من توجه کردید.

عکاس: مسافرمحمود از لژیون چهارم
تایپ: مسافر محسن از لژیون یازدهم
تنظیم: سایت بیهقی سبزوار

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .