English Version
English

قدرتمند شدن انسان به واسطه حل مشکلات

قدرتمند شدن انسان به واسطه حل مشکلات

جلسه‌ی پنجم از دوره بیست و هشتم کارگاه‌های آموزشی، عمومی کنگره ۶۰؛ نمایندگی رودهن با استادی راهنمای محترم مسافر حبیب، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر حمید با دستور جلسه «کتاب عبور وادی چهارم و تأثیر آن روی من» روز شنبه 26 خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.



خلاصه سخنان استاد:

خدا را شاکرم که بازهم این فرصت را پیدا کردم تا در این جایگاه حضورداشته باشم. امروز جدا از دستور جلسه یک تولد هم داریم که مربوط می‌شود به آقا مهدی عزیز.
در سرفصل این وادی از مسئله مهمی سخن گفته‌شده است، در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن، یعنی ابتدا باید بدانیم در قبال چه مسائلی مسئول هستیم و چه چیزی برای ما حیاتی است، خداوند نعمت‌های بسیاری را به ما ارزانی داشته و ما هم در قبال این نعمت‌ها مسئول هستیم که یکی از مهم‌ترین این نعمات سلامتی است، یکی دیگر از این مسئولیت‌ها خانواده ما و سرنوشت آن‌هاست به‌خصوص سرنوشت مالی، امروز ما نمی‌توانیم بی‌کار بنشینیم و بگوییم که خدا بزرگ است، در کل می‌خواهم بگویم که مقصود از خلقت ما تکامل و پیگیری اهدافی است که برای ما معین‌شده، حال ما نباید با سهل‌انگاری و محول کرد این مسئولیت به خداوند هدف اصلی را از یاد ببریم و از مسیر خارج شویم.



به‌عنوان مثال شما به‌عنوان یک پدر یا مادر وظیفه‌دارید که فرزندتان را برای رشد و تکامل علمی و یادگیری مسائل به مدرسه بفرستید، اما نباید به جایش تکالیفی که به او محول شده را انجام دهید زیرا با این کار نه‌تنها به یادگیری او کمکی نمی‌کنید بلکه باعث پسرفت و بازماندن او از درس و مدرسه هم می‌شوید، دقیقاً رابطه ما با خداوند هم به همین شکل است اگر خداوند تمام مسائل ما را حل نماید ما از پیشرفت و تکامل بازخواهیم ماند.
تولد مهدی عزیز را به آقای مهندس و خانواده محترمشان و همچنین هم‌سفران مهدی عزیز تبریک می‌گویم، مهدی شخصی بود که در سفر اول صفات بداخلاقی بسیاری داشت ازجمله این صفات می‌توان به معرکه‌گیری‌هایی که می‌کرد اشاره کرد، حتی هیچ علاقه‌ای به خدمت کردن نداشت، اما بسیار خوشحالم و به او تبریک می‌گویم که توانسته با آموزش‌های کنگره و تلاش‌های خود به شخصیتی که در حال حاضر است تبدیل شود و امروزه در حال خدمت در قسمت OT نمایندگی است.

در ادامه برگزاری جشن تولد یک سال رهایی مسافر مهدی، رهجوی راهنمای محترم مسافر حبیب:

اعلام سفر متولد:
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر، با بیش از پانزده سال تخریب وارد کنگره شدم، آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک و شیره، ده ماه و بیست و هفت روز سفر کردم، راهنما آقا حبیب. همچنین مسافر سیگار هم هستم به راهنمایی آقا یوسف، رهایی از هر دو بند یک سال و سه ماه.

آرزوی مسافر:
امیدوارم هرکسی که وارد کنگره می‌شود جایگاه امروز من را تجربه کند و همچنین امیدوارم شعبه‌ی رودهن برای خود صاحب ساختمان شود.

سخنان مسافر مهدی:
خدا را شاکرم که توانستم این جایگاه را تجربه نمایم و از جناب مهندس تشکر می‌کنم که هم‌چین بستری را فراهم نمودند تا من بتوانم اعتیادم را درمان نمایم همچنین راهنمای موادم آقا حبیب تشکر می‌کنم، زیرا خیلی ایشان را اذیت کردم و همچنین آقا یوسف عزیز که راهنمای سیگار من بودند و کمک بسیاری کردند تا من به خود بیایم و در مسیرم مصمم تر شوم. از هم‌سفران عزیزم کمال تشکر رادارم و همچنین از راهنمایان ایشان به خاطر زحماتشان سپاسگزارم، بسیار برایم جالب است زیرا من اولین باری که استاد جلسه نشستم دستور جلسه وادی چهارم بود و امروز هم که اولین تولدم را تجربه می‌کنم همین دستور جلسه است. بسیار خوشحالم که به درمان رسیده‌ام و پرونده‌ی مواد برای همیشه در زندگی‌ام بسته‌شده.

سخنان راهنمای محترم همسفر مهتاب:
خدا را هزاران بار شاکرم به خاطر وجود بنیان کنگره 60 آقای مهندس دژاکام و از ایشان سپاسگزارم به خاطر تلاش‌های بی‌وقفه ایشان و خانواده محترمشان تا ما بتوانیم این روز را تجربه کنیم، به راهنمای محترم آقا حبیب و آقا مهدی و هم‌سفرانشان تبریک می‌گویم، دستور جلسه امروز بی‌ربط به رهایی هم‌سفر فاطمه نیست، من امیدوارم روزی به گردن ایشان شال راهنمایی را ببینم و به سربلندی و موفقیت دست یابند.



سخنان همسفر فاطمه:
خداوند را هزاران بار شاکرم که امروز این جایگاه را تجربه می‌کنم و امیدوارم تا همه عزیزان حاضر نیز بتوانند به این جایگاه برسند و حال خوش را تجربه نمایند، این تولد را در رأس به جناب مهندس و به راهنمای مسافرم آقا حبیب تبریک می‌گویم و همچنین راهنمای سیگارشان آقا یوسف تبریک می‌گویم که کمک کردند مسافر من به رهایی و حال خوش‌دست یابد.

سخنان همسفر علیرضا:
این تولد را به جناب مهندس و خانواده محترمشان تبریک میگویم و همچنین به راهنمایان پدر و مادرم تبریک میگویم، امروز خیلی خوشحالم که اینجا حضور دارم و در کنار شما هستم، ممنونم که به حرف‌هایم گوش دادید.

عکاس: مسافر علی
تنظیم و ارسال: مسافر امیر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .