English Version
English

با حرکت و تلاش راه حل مشکلات را می‌یابیم

با حرکت و تلاش راه حل مشکلات را می‌یابیم

کتاب عشق  کتابی است که در زندگی برای من حکم یک راهنما را دارد و همه‌‌ آن چیزهایی که باید بیاموزم تا زندگی مملو از آرامشی داشته باشم و بتوانم مشکلاتی را که به دلیل ندانسته‌های خود بر سرراهم بود را به آرامی حل کنم.
قبل از وادی چهارم سه وادی در مورد تفکر بود که برای من روشن کرد که اگر مشکلاتی در زندگی وجود دارد بیشترین بار مسئولیت آن بر عهده خود من است و این برای من در زندگی یک تلنگر بود که مشکلات من، برای خود من است نه شخص دیگری از دیگران بابت مشکلاتی که امروز در زندگی من اتفاق افتاده است توقعی نداشته باشم و از تنبلی و کاهلی خودت را جدا کن و تفکر کن تا بدانی اشتباه و مشکل در کجا است.
زمانی که این را متوجه بشوم زندگی برای من شکل دیگری می‌گیرد و دیگران را با حس بد نمی‌بینم و آن توقع‌های بی‌جا تمام می‌شوند.
برای خواسته‌هایم متوجه شدم که با دعا کردن و ذکر گفتن به جایی نخواهم رسید و باید حرکت کنم تلاش کنم و بیاموزم و دریابم که خالق مهربان من را برای یاد گرفتن حل مشکلات آفریده است.
در این وادی برای اینکه انسان خودش را بشناسد هسته انسان به دو بخش تقسیم شده است؛ صور آشکار و صور پنهان و یکی از مهم‌ترین آن‌ها که در انسان‌ها دیده می‌شود مراحل نفس است و برای این‌ که من خودم را بشناسم اول باید بدانم که نفس چیست.
نفس جزئی از صورپنهان انسان است که دارای خواسته است خواسته‌ها می‌توانند معقول باشند و هم می‌توانند نامعقول باشند و در اینجا من خودم را می‌توانم بر مبنای خواسته‌هایم بشناسم و این شناخت نیاز به دانایی دارد که من به‌ همراه آموزش به دست می‌آورم.
نفس اماره؛ آخرین مرحله تکاملی نفس در حیوان را می‌توانیم ابتدای مرحله تکاملی در انسان‌ها بدانیم برای مثال؛ در این مرحله اگر انسان اشتباهی کند برایش مهم نیست و ناراحتی بابت کار اشتباه خود ندارد.
نفس لوامه؛ همان نفس سرزنش کننده‌ای هست که اگر انسان کار اشتباهی را انجام بدهد به خاطر کار اشتباهش خودش را سرزنش می‌کند که چرا این کار را انجام داده و زمانی که از نفس اماره عبور کرد وارد نفس لوامه خواهد شد.
نفس مطمئنه؛ نفسی قابل اطمینان است و اشتباه نخواهد کرد نه در ظاهر و نه در باطن و لازمه ورود به این درجه از نفس انسان باید خودش را با آموزش‌های صحیح تزکیه و پالایش کند و این مرحله پیشرفت در درجه تکامل و دانایی انسان می‌باشد.
حالا ما با شناختی که از خودمان پیدا کرده‌ایم حرکت می‌کنیم و می‌دانیم که در برابر مشکلات باید ایستاد و آن‌ها را حل کرد و لازم است بدانیم که مشکلات برای رشد من آمد‌ه‌اند تا من را ارتقا بدهند.
من بعد از ۵ سالی که در کنگره حضور دارم به این موضوع پی برده‌ام که چه قدر من به آموزش نیاز داشته‌ام و مسافر من بهترین گزینه برای دانایی من در مسیر راهم قرار گرفت تا من آموزش بگیرم.

تایپ و نگارش: راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)
رابط خبری: همسفر سکینه، راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)
عکس: همسفر ندا، راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .