English Version
English

وادی چهارم؛ جایگاه و مسئولیت انسان و خداوند

وادی چهارم؛ جایگاه و مسئولیت انسان و خداوند

هفتمین جلسه از دور دوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره۶۰ ویژه مسافران  وهمسفران با استادی مسافر حسن، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر جعفر با دستور جلسه "وادی چهارم و تأثیر آن روی من " شنبه 26خردادماه۱۴۰۳  ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد
خداوند را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم. این وادی سعی می‌کند که جایگاه و مسئولیت انسان و خداوند را بیان کند. برداشت و اندیشه من نسبت به خداوند در زمان مصرف و در مقایسه باحال کاملاً متفاوت است، در زمان مصرف به تمام زمین و زمان ناسزا می‌گفتم؛ اما اکنون خداوند را شاکرم که تمام این مسائل با ورود من به کنگره60 تغییر کرد. در ابتدا با همکار خود شروع به مصرف مواد مخدر کردم و مدتی بعد کاملاً همکار خود را باعث‌وبانی اعتیاد خودم می‌شناختم؛ اما بنا به گفته مهندس، یک‌بار یا ده بار مصرف من بسته به همکارم بود؛ درحالی‌که حداقل 6 ماه زمان لازم است تا یک انسان مصرف‌کننده شود.

در وادی اول تا سوم آموختیم که مسئولیت انسان بر عهده خودش است و خداوند مسئول کارهای انسان نیست؛ بخصوص انسانی که در قعر تاریکی قرارگرفته است؛ اما زمانی که انسان به سمت روشنایی حرکت کند، نیروهای الهی قطعاً او را در مسیر یاری خواهند نمود. دعا و نیایش انسان زمانی مورد قبول قرار می‌گیرد که در صراط مستقیم باشد. خداوند به انسان اختیار داد تا مسیر خودش را انتخاب کند و با انتخاب هر مسیری نیروهای همان مسیر به کمک انسان می‌آیند.

در این وادی انسان به دو بخش صور آشکار و صور پنهان تقسیم می‌گردد. صور آشکار تشکیل‌شده است از مواردی همچون، پوست، استخوان، قلب، مغز و حس‌های ظاهری، که کوچک‌ترین عضو آن سلول نام دارد و وقتی‌که شکافته شود، شهری بزرگ نمایان می‌گردد و تمامی این‌ها 5 درصد از جسم انسان را تشکیل می‌دهد، 95 درصد تشکیل‌دهنده جسم در قسمت صور پنهان قرار دارد. صور پنهان انسان نیز از نفس، عقل، ذهن، حس و ...تشکیل شده است؛ اما این نفس است که در انسان تعیین موجودیت می‌کند و خواسته نیز دارد گه به خواسته‌های معقول و نامعقول تقسیم می‌گردد. در کل سه نفس اماره، لوامه و مطمئنه وجود داردو نفس اماره امر می‌کند که کاری را انجام بدهیم یا ندهیم و نفسی حیوانی است. نفس لوامه نیز نفس اماره ای است که تکامل‌یافته و اگر کار خطایی انجام دهد دائماً اشتباه بودن این کار را به شخص گوش زد می‌نماید، نفس مطمئنه نیز نفسی است که نفس و عقل باهم یکی شده و امر مهم شو شود اتفاق می‌افتد.

ورود به سفر دوم مسافران امیر، محمد و حسن لژیون سوم 

تایپ: مسافر محمد

ویرایش و تنظیم: مسافر محمد

عکس: مرزبان خبری مسافر علیرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .