English Version
English

اختیار همراه با مسئولیت و قدرت تفکر

اختیار همراه با مسئولیت و قدرت تفکر

این وادی به قوانینی مانند قانون پذیرش مسئولیت می‌پردازد. انسان‌ها سال‌ها به دلیل اطلاعات غلط و نادرستی که از قوانین و نیروی مافوق داشتند به سمت ضد‌‌ارزش‌‌‌ها و مواد مخدر روی آورده و حرکت کردند. آیا فکر می‌کنیم خداوند برای این وجود دارد که اگر ما در اثر بی‌توجهی و کاهلی قرضی بالا آوردیم خداوند باید درب گنجینه غیب خودش را باز کند و یا از شخص دیگری بگیرد و به ما بدهد یا اینکه اگر من مرتکب جرم و اشتباه شدم خداوند و نیروهای مافوق وظیفه دارند که  مرا از زندان خارج کنند؟

خداوند به انسان قدرت عقل، اختیار و توانایی لازم را داده‌ است و بقیه امور و حل مشکلات بر عهده خود شخص می‌باشد؛ این وادی روحیه طلبکار بودن مصرف‌کننده را از بین می‌برد و به شخص می‌آموزد که خود فرد، مسئول کارهای خود می‌باشد نه خداوند و نه هیچ شخص دیگری مسئول اعتیاد و درمان او نمی‌باشد. می‌تواند با دوستان و خانواده مشورت کند؛ اما تصمیم نهایی را خود شخص می‌گیرد.

فرد مصرف‌کننده با حرکت کردن، تفکر درست و عقل و تلاش مشکلات خود را حل می‌کند. خداوند انسان‌ها را دسته‌بندی نکرده‌است که‌ عده‌ای را خوب و عده‌ای را بد آفریده باشد؛ این رفتار و عملکرد خود شخص است که مسیر زندگی را برای او رقم می‌زند. مسافر باید خودش مسئولیتش را قبول کند به تدریج سفر کند و سیستم شبه افیونی راه اندازی شود و به تعادل برسد. زندگی یک فرد مصرف‌کننده پراز قفل‌هایی است که خود آن‌ها را به‌وجود آورده و باید مسئولیت آن‌ها را ‌بپذیرد و با تفکر درست این قفل‌ها را یکی یکی باز کند.

ما در این وادی سعی خواهیم کرد که انسان را آرام‌آرام بشناسیم و هسته آن را بشکافیم و برای شناخت قدرت مطلق هم باید ابتدا خود را بشناسیم. ما معتقدیم که اگر کلیه تکالیف و وظایف خود را در مقابل خداوند و بندگان او انجام دهیم آن‌گاه می‌توانیم از خداوند و نیروهای مافوق کمک بخواهیم و یا منتظر شانس باشیم.

نیروهای الهی کار القا را انجام می‌دهند؛ اما مسئولیت کارها بر عهده خود ما ا‌ست. با شناخت مرحله نفس اماره، لوامه و مطمئنه کاملاً روشن شده‌است که انسان موجودی‌ است که هم صور ظاهر، هم صور پنهان و هزاران سیستم پیچیده در آن در حال فعالیت است، با شناخت این دو انسان می‌تواند بپذیرد که در هر مرحله‌ای از نفس باید مسئولیت حیات خود را بپذیرد و برعهده بگیرد و با داشتن اختیار، خود را به فرمان عقل برساند تا به صلح و آرامش برسد.

تمام سختی‌ها برای آزمایش و تزکیه انسان‌ها است تا در هر شرایطی در مسیر مستقیم قرار بگیرند و به تکامل برسند. آقای مهندس گفتند: «ما باید روی خودمان حساب کنیم، دیگران مهم هستند، حمایت می‌کنند؛ اما اولین مهره و سرنوشت سازترین خود ما هستیم؛ چراکه به ما اختیار و مسئولیت و قدرت تفکر داده شده است».

سیستم ما به قدرت مطلق متصل است، اگر در جهت خلاف حرکت کنیم، سیم ما قطع می‌شود و در تاریکی‌ها فرو می‌رویم. ما فقط روی وجود خود و تفکر و اندیشه خود، تلاش و آموزش خود حساب می‌کنیم و روزی به پختگی لازم می‌رسیم که مسئولیت‌های خودمان را بپذیریم.

قدرت مطلق پس از خلق انسان، او را بر سر یک دوراهی قرار داد و به او اختیار کامل داد تا بتواند راهی را که می‌خواهد انتخاب کند؛ یک راه پندار نیک، گفتار نیک و کردار راستین، سالم و صلح‌آمیز و تقوا و راه دیگر فسق و فجور و دروغ می‌باشد.

خداوند هر مسیر را علامت گذاری و پایان هر راه را مشخص کرد، پس راز و نیاز ما و دعاها در مقابل قدرت مطلق چه می‌شود؟ در پاسخ اگر ما در مسیر ارزش‌ها و صراط مستقیم حرکت کنیم و از فرمان خدا پیروی کنیم و از تلاش و کوشش فروگذار نکنیم آن زمان راز و نیاز و دعای ما در پیشگاه قدرت مطلق موثر است؛ زیرا این وعده اوست.

 

نویسنده: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر آذر (لژیون تغذیه سالم)
ویراستار و رابط خبری: همسفر فتانه رهجوی راهنما همسفر آذر (لژیون چهارم)
عکاس خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر آذر (لژیون تغذیه سالم)
ارسال: مرزبان خبری، همسفر شهناز
همسفران نمایندگی چرمهین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .