English Version
English

مسئولیت ها دوطرفه اند

مسئولیت ها دوطرفه اند

همسفر طاهره:
در وادی چهارم با عنوان در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویش، آقای مهندس به زیبایی و شیوایی در این وادی می‌فرمایند: مسئولیت همیشه دو طرفه است. فرقی نمی‌کند در هر مقام و موقعیتی که هستیم باید به صورت دو طرفه این مسئولیت انجام بگیرد برای مثال مسئولیت بین استاد و شاگرد، پدر و فرزند، خداوند و انسان و... کاملا دو طرفه است و ما باید بتوانیم این مسئله را به درستی درک کنیم چون اگر درک نکنیم همیشه در کارها و مشکلات و مسائل خود دیگران را مقصر می‌دانیم و پذیرش آن برای ما خیلی سخت می‌شود. اگر ما بپذیریم در مقابل یکدیگر مسئولیت داریم زمانی که به مسئله‌ای بر می‌خوریم می‌توانیم تشخیص بدهیم من مسئولیت را در مقابل طرف مقابل خود انجام نداده‌ام و این چالش برای من صورت گرفته است. اگر من مسئولیت انجام ندادن کار خود را بر عهده بگیرم به خوبی می‌توانم با این مسئله کنار بیایم. اینکه خداوند با آفرینش هستی مسئولیت خود را انجام داده من هم باید بتوانم از آفریده‌های خدا به درستی استفاده و نگهداری کنم، وقتی از یکی از آفرینش‌های خداوند محروم شویم باید تفکر کنیم و قبول داشته باشیم که حتما من در موقعیتی سلب مسئولیت کرده‌ام.

همسفر افسانه:
در وادی چهارم مسئولیت خویش را به خداوند سپردن یعنی سلب مسئولیت و من از این وادی یاد گرفتم که همیشه اختیاردار همۀ مسئولیت‌های زندگی خودم باشم یعنی اگر مشکلی یا کاری در زندگی من پیش بیاید و من بگویم که انشاالله خداوند حل می‌کند و اینکه چون خدا مرا آفریده پس خودش هم کارهایم را انجام دهد این می‌شود بی‌مسئولیتی ولی خداوند به من این اختیار را داده و فهم و شعور حل کردنش را هم داده است. اگر مسئله‌ای پیش بیاید که نتوانم آن را حل کنم و از عهده من خارج باشد حتما با کمک گرفتن از مشاوران یا کمک از بزرگان باید حل کنم و از خداوند شکایت نکن و مسئولیت کار خودم و زندگی‌ام را خودم قبول کنم.

همسفر مرضیه:
ابتدا که من وارد کنگره شدم و کتاب چهارده وادی را باز کردم، و با وادی اول آشنا شدم فهمیدم من به خاطر تفکرات اشتباهی که داشتم امروز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنم. در صورتی می‌توانم این مشکلات را برطرف کنم که درست و سنجیده فکر کنم. من به دلیل این مشکلات دچار ناامیدی زیادی بودم و همیشه فکر می‌کردم بودن من در این جهان بی‌فایده است، که در وادی دوم آموختم هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم و خداوند از آفرینش من هدفی داشته است. سپس بعد از این وادی به وادی سوم رسیدم و فهمیدم تنها کسی که می‌تواند به من کمک کند خودم هستم. پس باید مسئولیت زندگی خودم را بپذیرم و مشکلات را خودم آرام آرام به بهترین شکل حل کنم. در وادی چهارم فهمیدم من حتی نمی‌توانم مسئولیت خودم را به خداوند بسپارم و خودم باید با قدرت و اختیاری که خداوند به من داده است، مسائل و مشکلات خودم را حل کنم. در صورتی که خودم حرکت کنم نیروهای الهی نیز من را در رسیدن به خواسته هایم کمک خواهند کرد.

همسفر رویا:
در رابطه با دستور جلسۀ وادی چهارم که در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن، از آموزش‌هایی که گرفتم به این نتیجه رسیدم که انسان موجودی دارای قوۀ عقل و تفکر و اختیار است بنابراین هر تصمیمی که بگیرد باید مسئولیت آن را بپذیرد. هر انسانی باید بداند که برای هر هدف و هر منظوری که دارد بعد از تفکر گام بردارد و در مسیر خواسته‌اش حرکت کند. اگر با بررسی و تفکر در مسیر خواسته‌اش گام برداشت و حرکت کرد آن موقع است که می‌تواند از خداوند و نیروهای مافوق نیز کمک بگیرد و به یاری آنان ایمان داشته باشد.

همسفر مرضیه:
در درمان مواد مخدر مثلثی مطرح شده که باید هر سه ضلع آن به تعادل برسد تا فرد مصرف کننده به درمان قطعی برسد که شامل جسم، روان و جهان‌بینی است. ضلع سوم این مثلث که جهان‌بینی است هم برای مسافر و هم برای همسفر مولفۀ بسیار مهمی در سفر اول و دوم است. همیشه و سال‌هایی که مسافرم درگیر اعتیاد بود تصور می‌کردم چون خودش این مشکل را به وجود آورده خودش هم باید درست کند یا دیگران را مقصر می‌دانستم یا دعا و نیایش می‌کردم و از خدا انتظار داشتم که که معجزه‌ای کند تا این مشکل حل شود غافل از این بودم که همه چیز به من و مسافرم بستگی دارد البته در طول سال‌های مصرف مسافرم روش و راه درستی را پیدا نکردیم. وادی چهارم دقیقا همان چیزی را به من آموخت که از آن فرار می کردم، پذیرفتن مسئولیت کار و زندگی و مشکل خودم اینکه بار مسئولیت درمان برعهده هر دوی ما بود و من این موضوع را به سختی پذیرفتم و تا چندین ماه که مسافرم سفر می‌کرد حاضر به همراهی نبودم. با آشنایی با کنگرۀ شصت و روش دی اس تی و به مرور زمان و با خواست خداوند این اتفاق مهم و خوشایند برای خانوادۀ من افتاد و مسافرم به رهایی رسید. از خداوند بزرگ کنگرۀ شصت و راهنمای عزیزم خانم ساغر سپاسگزارم.

تایپ: همسفر طاهره، راهنما همسفر ساغر (لژیون یکم)
ویرایش و ارسال: همسفر رها (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی مسعود

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .