English Version
English

عبور از منطقه مرگ

عبور از منطقه مرگ

جلسه پنجم از دوره شانزدهم از کارگاه‌های آموزشی، عمومی، کنگره‌۶۰، نمایندگی قیدار، با استادی مسافر عباس، با نگهبانی مسافر حسن و با دبیری مسافر محمد، با دستور جلسه" کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر" در روز پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد 

سلام دوستان عباس هستم مسافر، خداوند را بابت این فرصت پیش آمده که در خدمت شما عزیزان هستم، شکر می‌کنم. مسافرانی که در شعبه هیدج درمان شده‌اند چه قسمت همسفران و چه قسمت مسافران را در شعبه قیدار، که پیشکوست هستند را دیدن، از حسن‌های شعبه قیدار است و برای ما تداعی خاطرات می‌شوند و در کل حس‌ و‌ حال خوبی دارد.

دستور جلسه امروز" کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر" است و قسمت دوم دستور جلسه، تولد آقا مجید است که ان‌شالله امروز جشن می‌گیریم.

قبل از سخنان خود خدا قوت عرض می‌کنم خدمت آقا مسعود عزیز بابت دوره ایجنتی که زحمات زیادی کشیدند و تبریک به آقا مهدی و همین‌طور تشکر و قدردانی از سرکار خانم معصومه و تبریک ویژه به ایجنت جدید همسفران سرکار خانم شیوا عرض می‌کنم.

قدیم‌ها وقتی می‌خواستند مسئله‌ای را به ما بگویند، می‌گفتند انشالله پدر شوی، تا قدر پدر را بدانی. در کنگره هم این رسم است. زمانی که دیگران خدمت می‌کنند و قوانین را اجرا می‌کنند و طبق همان متد، تعرفه، پروتکل همه خدمت‌گذاران در حال انجام خدمت هستند، وقتی اجرا می‌شود گاهی مقاومت‌هایی از خود نشان می‌دهند. وقتی که رهجو هستیم قدر زحمات خدمت‌گزاران کنگره را نمی‌دانیم ولی وقتی کفش خدمت به پا می‌کنیم، آن‌وقت است که متوجه می‌شود زحمات زیادی برای تک‌تک ما کشیده می‌شود تا که یک شعبه سر پا بماند و رهجویان به رهایی و سفر دوم و راهنمایی برسند و خدمت را برای همه شما عزیزان آرزو می‌کنیم و با خدمت کردن است که متوجه زحمات خدمت‌گزاران می‌شویم. 

دستور جلسه امروز، کتاب عبور از منطقه ۶۰، درجه زیر صفر است، مگر می‌شود از ۶۰ درجه زیر صفر هم عبور کرد؟ در واقع این منطقه، منطقه مرگ است. همه تمثیل‌های کنگره ۶۰، در واقع جلب توجه به این موضوع است که در واقع اعتیاد یعنی ( مرگ ) یعنی از بین رفتن و خاموش شدن همه حواس‌ها، در زمان اعتیاد یادمان می‌آید که شاید نگاه می‌کردیم ولی نمی‌دیدیم، شاید گوش می‌کردیم ولی نمی‌شنیدیم، یا خیلی از حواس‌های ما که در زمان اعتیاد یخ زدند و در واقع به مرحله مرگ رسید به همین خاطر یک انسان را می‌بینیم که درس خوان بوده، کارگر خوبی بوده و یک خانه ‌دار خوبی بوده، ولی بر اثر استفاده مکرر مواد، زمانی می‌رسد که به خانواده خودش هم رحم نمی‌کند و حتی ساده‌ترین رفتارهای روزانه را نمی‌تواند به درستی انجام بدهد د این اعتیاد است و با کسی شوخی ندارد و به لحظه‌ای که امکان دارد طرف دست به خودکشی بزند و یا دست به دیگر کشی می‌زند، دیگران را اذیت می‌کند ولی به هر حال نکته‌ای که مهم است این‌که، آن حس عبور از این منطقه را داریم، انگیزه در ما بوجود آمده است، متد و برنامه‌ هم است اگر می‌خواهیم بدانیم این کتاب حرفش با ما چه است، برای ما مستند است.

اما بخش دوم دستور جلسه امروز، دهمین سال رهایی راهنمای محترم، آقا مجید است. آقا مجید خیلی زحمت کشیدید، شاید خیلی از مسافران شعبه قیدار که در اعتیاد بودند، شما به فکر آوردن شعبه به قیدار بودید تا افراد زیادی به این شعبه بیایند و از این موهبت الهی برخودار باشند و بتوانند به درمان رسند.

یادم مانده که چگونه رهجویی بودی، و دائما چشم می‌گفتی و عمل می‌کردی، راه طولانی هیدج را با سختی می‌آمدی و در جلسات حضور مرتب داشتید هم خودت هم همسفرت. کسانی که پیش‌گام می‌شوند باید از خیلی چیزها دل بکنند و شما از خیلی چیزها گذشتی و به آرزویت رسیدی همه ما این را می‌دانیم، و من از داشتن رهجویی مثل شما خیلی خوش‌حال هستم و به شما افتخار می‌کنم همه رهجوها در جای خود، نمونه و بی‌نظیر هستند و مه به همه آن‌ها احترام می‌گذاریم بخصوص به همه آن‌‌هایی که خدمت می‌کنند. برایتان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و تبریک ویژه به همسفر شما که در این راه جانانه جنگید و در کنارت ماند. آقا مجید دوره مرزبانی را سپری کرده، راهنما بوده و هست، دو دوره ایجنتی را سپری کرده و سخت‌ترین روزهای نمایندگی قیدار، همان روزها بود که با کمک دیگر عزیزان و مرزبانان توانستید بستر به این قشنگی را برای همه آماده کنید. این تولد را به خانواده به رهجویان لژیون مجید تبریک می‌گویم. الهی که همیشه سربلند و موفق باشید و به آرزوهای خوب خودت برسی و هم‌چنان با حس عالی، بی‌ریا، بدون هیچ مشکلی در کنار همسفر خود، به خدمت ادامه دهید و شاگردهایی مثل خود پرورش بدهید و در پیشبرد اهداف کنگره ۶۰، خدمات خود را ارائه دهید. از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید، از شما سپاس‌گزارم.

رهایی مسافر مرتضی، راهنما: مسافر جواد

رهایی ویلیام، مسافرناصر، راهنما: مسافر مسعود

 

عکس، تایپ، درج و ارسال: مرزبان خبری 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .