English Version
English

مصاحبه صبح جمعه در پارک ملت شهرضا

مصاحبه صبح جمعه در پارک ملت شهرضا

صبح جمعه مورخه بیست و پنجم خرداد ماه ۱۴۰۳ خدمت مسافر باقر از لژیون پنجم رسیدیم تا درباره دستور جلسه وادی چهارم: در مسائل حیاتی به خداوند سپردن، یعنی سلب مسئولیت از خویشن و تاثیر آن روی من با ایشان گفتگویی داشته باشیم.
 لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید.
سلام دوستان باقر هستم یک مسافر، آنتی ایکس تریاک و شیره، تخریب بیش از پنج سال، درمان به روش DST و داروی شربت اپیوم، مدت ده ماه و یازده روز سفر کردم با راهنمای محترم آقا احسان، رهایی با دستان پرتوان آقای مهندس نوزده ماه و در ادامه سفر نیکوتین انجام دادم رهایی با دستان پرتوان آقای مهندس هفده ماه، ورزش در کنگره والیبال و شنا.
برداشت شما از متن وادی چهارم که می‌گوید: در مسائل حیاتی به خدا سپردن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن چیست؟
متن وادی گویای همه چیز هست و مطلب را کاملا برای ما روشن می کند، به نظر من این وادی برای ما بیان می‌کند که اگر خودمان مسولیت کارهایمان را بر عهده بگیریم می‌توانیم به هدف و مقصودمان برسیم و اگر بخواهیم مسئولیت خودمان را بر عهده‌ی دیگران و حتی خداوند بگذاریم هرگز به سر منزل مقصود نخواهیم رسید. همچنین خداوند یا قدرت مطلق زمانی به ما کمک خواهد کرد که ما خودمان مسئولیت کارهایمان را بر عهده بگیریم و حرکت خودمان را شروع کرده باشیم.
 لطفاً در رابطه با قوانین الهی و مخدوش کردن آن توسط انسان‌ها بوسیله افراط و تفریط برایمان توضیح دهید؟
در رابطه با این سوال ابتدا باید بدانیم که قوانین الهی چیست؛ به نظر من قوانین الهی همان قوانین زندگی است که در خرد جهانی تمام جهان به آنها احترام می‌گذارند و این قوانین در کنگره ۶۰ برگرفته از کتاب مبین می‌باشد، از آنجایی که در قران کریم دین اسلام را به عنوان دین اعتدال و دین میانه معرفی کرده است پس تمام ما موظف هستیم که در اجرای این قوانین همیشه اعتدال و میانه را رعایت کنیم و اما افراط و تفریط در هر زمینه‌ای باعث از بین رفتن و ویرانی آن مسئله می‌شود که در رابطه با قوانین الهی گاهی افرادی متعصب ‌ یا برعکس افرادی بدون تعصب باعث از بین رفتن و ویرانی این مسئله شده‌اند.


 
به عقیده شما رابطه خودشناسی با خداشناسی چگونه است؟

از آنجایی که انسان ذره‌ای از وجود باریتعالی می‌باشد پس اگر انسان بتواند در هر زمینه‌ای به شناخت خود برسد، قطعا در ادامه‌ی مسیر خودشناسی، به خداشناسی خواهد رسید، البته ما باید این مسئله را بدانیم که رعایت اصول و قوانین الهی که در سوال قبل مطرح شد انسان را به سمت خودشناسی و خدا شناسی سوق خواهد داد.
 لطفا مراحل نفس را برایمان نام ببرید و در رابطه با یکی از مراحل نفس برایمان توضیح دهید؟
اولین مرحله‌ی نفس، نفس اماره یا امر کننده است که فقط خواسته دارد، دومین مرحله‌ی نفس، نفس لوامه یا سرزنش کننده می‌باشد که در این مرحله وجدان همیشه سرزنش می‌کند و سومین و مهمترین مرحله‌ی نفس، نفس مطمینه می‌باشد که در این مرحله انسان دیگر طبق خواسته‌ی نفس عمل نمی‌کند و به فرمان عقل رسیده است، در این مرحله نفس، انسان به قدرت تشخیص ماهیت خواسته‌هایش می‌رسد و می‌‌داند کدام خواسته معقول است و کدام خواسته نا معقول است؛ انشاالله که ما هم روزی به این مرحله از نفس قدم بگذاریم.
 به عنوان کلام آخر اگر صحبتی با مخاطبین ما دارید بفرمایید؟
همیشه کلام آخر تشکر و قدردانی از بنیان کنگره ۶۰ بوده است، من هم به رسم ادب از استاد راهنمای بزرگ کنگره ۶۰ جناب آقای مهندس و راهنمای بزرگوار خودم آقای احسان رضایی تشکر و قدردانی میکنم.همچنین از تمام خدمتگزاران سایت کنگره ممنون و متشکرم.
از اینکه وقت گرانبهای خودتان را در اختیار من گذاشتید از شما ممنون و متشکرم.

با تشکر از گروه خدمتگزاران سایت پارک ملت شهرضا.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .