English Version
English

سندی بدون نقص

 سندی بدون نقص

جلسه دوازدهم از دوره دوم کارگاه‌های آموزشی عمومی نمایندگی آبیک با استادی راهنمای محترم مسافر اکبر، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر یدالله با دستور جلسه « کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن » در روز پنج‌شنبه ۲۴ خرداد‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداراشکر می‌کنم قسمت شد بعد از چند سال به آبیک بیایم و در خدمت شما عزیزان باشم. دستور جلسه این هفته کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن است. من همیشه این مثال را در لژیون می‌زنم؛ خداوند ۱۲۴ هزار پیامبر فرستاده است که اگر بخواهیم آن را تصویرسازی کنیم در استادیوم آزادی ۷۰ هزار نفر انسان جا می‌گیرد یعنی به‌اندازه دو استادیوم آزادی، خداوند پیامبر فرستاده است تا انسان‌ها را به راه راست هدایت کند ولی ما سر از کنگره درآوردیم اما از این ۱۲۴ هزار پیامبر فقط ۵ نفر از آن‌ها عمده طرفداران را دارند.

این پیامبران آن‌هایی هستند که دستوراتی را که خداوند به آن‌ها داده است به‌صورت مکتوب درآورده‌اند. ما ۵ کتاب داریم قرآن، تورات، انجیل، صحف و زبور؛ آن‌هایی ماندگار شده‌اند که کارها و آثارشان به‌صورت مکتوب درآمده است. درکنگره هم این اتفاق افتاد، این ساختاری را که آقای مهندس تشکیل داد، اساتید ایشان بسیار تأکید کردند آنچه در درون و بیرون خودت تجربه کرده‌ای را مکتوب کن، به خاطر اینکه نسل‌های آینده می‌خواهند از این دانش و این کتاب استفاده کنند و به ایشان می‌گویند که حالا که خود شما تجربه کرده‌اید و به آن ایمان‌دارید و به آن عمل کرده‌اید، آن را مکتوب کنید تا بشود سندی بدون نقص.

این کتاب را هرکسی بتواند مطالعه کند و با خودش همزادپنداری کند یعنی خودش را جای آن راننده ماشین قرار دهد و با آن حرکت کند به‌احتمال ۹۰ درصد حتی اگر راهنما نداشته باشد می‌تواند به نتیجه برسد، چون این کتاب هم صور آشکار دارد و هم صور پنهان؛ صور آشکار آن سفر آقای مهندس است، قطعه‌ها چطور بود، چگونه مصرف می‌کرد و صور پنهان آن اساتید آقای مهندس هستند، صحبت‌هایی که لیدی جونز انجام می‌دهد، سردار انجام می‌دهد یا پاکروباد. این‌ها صور پنهان هستند درواقع مسیر درمان را به‌درستی نشان می‌دهد.

استاد امین در سی‌دی تعریف درست می‌گویند: اگر آدرس اشتباه داشته باشی، بدانید به آنجایی که قرار است برسید نمی‌رسید. این کتاب آدرس درست از انسان، اعتیاد و درمان را به ما می‌دهد؛ حتی در مورد صور پنهان انسان در مورد روح و نفس صحبت می‌کند. چه‌بسا آدرس دادن در مورد روح و نفس کار بسیار سختی است.

مثلاً وقتی شما در مورد شتاب جاذبه صحبت می‌کنید با یک محاسبه می‌توانید آن را نشان دهید ولی در بحث صور پنهان شما چیزی ندارید و نمی‌توانید آن را محاسبه کنید. در مورد روح و نفس در این کتاب این اتفاق می‌افتد. برای اینکه یک موضوعی و یا یک ساختاری به یک نتیجه‌ای برسد یک پروسه‌ای دارد: یک تعریف درست، دو تصویر.

در این کتاب تصاویری وجود دارد، من با این کتاب زندگی کردم آنجایی که در گذرگاه سخت بودم فک رقبه، آنجایی که داشتم جوانه می‌زدم یا در رودخانه گیرکرده بودم و دستم را به سنگ انداخته بودم و الی‌آخر، یعنی به من تصویر می‌داد، هم برایم جذابیت داشت هم خودم را می‌دیدم. در کتاب کودکان هم اگر توجه کرده باشید تصاویر زیاد است او که نمی‌تواند بخواند ولی برایش جذابیت ایجاد می‌شود برایش مسیری ایجاد می‌شود.

اعتقاد من این است که هر کس باهر زاویه نگاهی که دارد به هر موضوعی که نگاه کند به همان اندازه از آن جواب می‌گیرد، یعنی بستگی به میزان ایمان من دارد. اگر ایمان داشته باشم که درکنگره درمان می‌شوم به همان اندازه به من جواب می‌دهد. آقای مهندس دریکی از سی‌دی‌ها می‌گویند: شخصی به یک درختی پارچه سبزی می‌بندد، اصطلاحاً می‌گفتند دخیل می‌بندد، شما چه‌کار به ایمان او دارید که این کار او غلط است، شما از کجا می‌دانید؟ ازنظر او این کار درست است و جواب می‌دهد. من ایمان‌دارم کنگره به من جواب می‌دهد پس جواب می‌دهد.

من خیلی اوقات در کارهای روزمره‌ام وقتی سر دوراهی قرار می‌گیرم کتاب ۶۰ درجه را باز می‌کنم می‌بینم یک‌جمله‌ای از یکی از استادهای آقای مهندس نوشته‌شده است که به من کمک می‌کند، به عبارتی تفأل می‌کنم؛ بنابراین به نوع نگاه من و زاویه نگاه من بستگی دارد که از هر موضوعی چه بهره‌برداری بکنم.

کتاب ۶۰ درجه در ۷۰ نوبت با تیراژ‌های بالا چاپ‌شده است و برای همه اقشار جامعه قابل‌مطالعه است و جذابیت خاصی دارد؛ گاهی داستان‌سرایی دارد گاهی گفتن خاطره است. مجدد از همه شما ممنونم و خدا قوت می‌گویم به ایجنت محترم آقا سامان عزیز، از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید متشکرم.

تایپ: مسافر حسین (لژیون یکم)
ویراستاری و ارسال: مسافر فرید (لژیون یکم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .