English Version
English

کتاب ۶۰ درجه؛دایرةالمعارف درمان اعتیاد است

کتاب ۶۰ درجه؛دایرةالمعارف درمان اعتیاد است

جلسه پنجم از دوره هشتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، ویژه مسافران نمایندگی یوسف آباد با استادی راهنمای محترم مسافر علی، نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری مسافر محمد با دستورجلسه « کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن » در روز چهارشنبه مورخ ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۳، رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم مسافر، دستور جلسه در مورد کتاب ۶۰ درجه و تمام تصاویر و مفاهیم مربوط به آن می‌باشد. در یکی از جلسات آقای مهندس شعری را خواندند با این مضمون:
                                                                     ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد  
                                                                      دل رمیده‌ی ما را انیس و مونس شد
                                                                  نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت
                                                                     به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد


که موضوع این شعر، دقیقاً مسئله‌ی همه‌ی ما بود که به دنبال حال خوش بودیم و به دنبال یک گمگشته‌ای بودیم و می‌خواستیم، چیزی را پیدا کنیم؛ که متاسفانه به سمت مواد رفتیم و راه را کج رفتیم. ولی زمانی که من به کنگره آمدم حالم خوب شد و آن گنج و آن گم‌گشته و حال خوش را من در کنگره پیدا کردم.
در مورد کتاب باید بگویم که هر تازه واردی که پا به کنگره می‌گذارد، اولین منبعی که برای آموزش به او می‌دهند کتاب ۶۰ درجه است. در کنگره ۶۰ هم مانند هر NGO دیگری، یک سری منابع آموزشی وجود دارد؛ مانند کتاب ۶۰ درجه، کتاب۱۴ مقاله و ادموند و هلیا، کتاب عشق و همچنین فایل‌های صوتی، که موجود می‌باشند.
ولی منبع اصلی و به نوعی دایرةالمعارف ما، برای درمان اعتیاد در کنگره، کتاب ۶۰ درجه می‌باشد. مطالبی که در کتاب ۶۰ درجه آمده؛ شامل ترک‌های آقای مهندس و همینطور داستان زندگی ایشان است، در ادامه نیز صحبت‌های اساتید آقای مهندس و تصویرهایی راجع به آن آمده است.
من زمانی که تازه به کنگره آمده بودم مخصوصاً درس دو یا سه ماه اول، اصلاً متوجه تصاویر و شعرهایی که بر دیوار زده بودند نمی‌شدم و با خودم می‌گفتم که اینها چیست!!
ولی با گذشت بیشتر زمان و در هر مرحله از سفر، سعی می‌کردم خودم را در تصاویر، پیدا کنم تا با دیدن تصاویر، درک بهتری از شرایط سفر داشته باشم که به نوعی همان تصویرسازی است. به عبارتی، این کتاب، نقشه‌ی راه و سفر است و به من به عنوان یک مسافر، آموزش می‌دهد و می‌گوید که در هر زمان، چگونه و چطور حرکت کنم تا با کمترین مشکلات و مسائل روبرو شوم. چون زمانی که انسان وارد سفر اول می‌شود مشکلات به یکباره از همه طرف پدیدار می‌شوند و اگر کوچکترین لغزش یا نافرمانی انجام بدهیم قطعاً داخل دره خواهیم افتاد.
تمرکز اصلی کنگره بر روی آموزش می‌باشد که تنها راه بیرون رفتن از سیاهچال اعتیاد می‌باشد. امیدوارم که همه ما بتوانیم با خواندن کتاب ۶۰ درجه، به درک بهتری از مفاهیم آن برسیم تا بهتر آموزش ببینیم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همه شما متشکرم.

 

 

تهیه گزارش: مسافر مرتضی لژیون سوم
مسافر محمد لژیون چهارم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .