English Version
English

خلاصه سی دی نامه‌ی پیشین

خلاصه سی دی نامه‌ی پیشین

سلام دوستان مژده هستم یک همسفر؛

زندگی ما انسان‌ها بر مبنای ۳ مولفه است؛ خواست، تقدیر و فرمان الهی.
این سوال پیش می‌آید که آیا زندگی ما جبر است یا اختیاری؟
عده‌ای گفته‌اند که جبر است و عده‌ای هم گفته‌اند اختیار و شاید درست می‌گفتند چون هر کدوم از یک زاویه  زندگی را می‌بینند. ولی زندگی ما بر این ۳ مولفه است. در مبحث خواست خیلی فاکتورهای زیادی هستند. گاهی ما خواسته داریم ولی چقدر می‌توانیم هزینه کنیم گاهی خواسته‌های زیادی داریم ولی توان ما نمی‌رسد که بتوانیم آن‌ها را انجام دهیم و گاهی تمام توان خود را می‌گذاریم ولی تقدیر و فرمان الهی چیز دیگری است و تقدیر یک اصل کلی و نامه پیشین ما است.
آن چه را دیروز کاشته‌ایم، امروز برداشت می‌کنیم و آنچه امروز می‌کاریم، فردا برداشت می‌کنیم. در این جا فرمان الهی هم حاکم است. گاهی ما می‌کاریم ولی باران می‌بارد که بتوانیم درو کنیم؟ کسی که همه پول‌های خود را صرف کارهای بیهوده کرده، تقدیر آن چگونه است؟ آیا کسی  که پول خود را پس انداز کرده و الان به یک درآمد خوبی رسیده آیا این‌ها تقدیرشان یکی است؟ مسلما یکی نیست.
پس تقدیر باز هم به یک نحوه‌ای دست ماست که ما چگونه رفتار کنیم، چگونه برنامه ریزی کنیم و باز هم این را در نظر داشته باشیم. باز همه این‌ها به دست خدا وند است. گاهی همه کارها را می‌کنیم و کار درست را هم انجام می‌دهیم ولی نمی‌شود و ارزشی که هر فرد در هر زمان از حیات، برای خود قائل است، همین ارزش‌هایی است که مانند گنج ‌گران‌بها در خود دارد و حمل آن بسیار آسان است.
این ارزش‌ها، دانایی و آگاهی او است و تفکرات و ادبیات شخص می‌باشد که به آن گنج درون می‌گویند. این گنج پایانی ندارد؛ زیرا این گنج در اعماق اقیانوس و در زیر زمین نیست که بتوان آن را استخراج کرد؛ بلکه گنج درون ماست و گنج در ویرانه‌هاست .
گاهی مشکلاتی دارم و از درون آن مشکلات توانایی‌های خودم را پیدا می‌کنم و این را بدانم جهان آن چیزی نیست که می‌بینم. حتی صور آشکار خود را نمی شناسم. مهندس می‌گویند: «انسان مثل ربات است که همه چیز آن برنامه ریزی شده است» ولی ما نمی‌دانیم که چگونه آن را به کار بگیرم.
همسفر مژده راهنمای لژیون هشتم

ویراستار: مرزبان خبری همسفر حمیده
تنظیم و ارسال: همسفر فرحناز رهجوی همسفر عاطفه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .