English Version
English

کتاب۶۰ درجه یک خود آموز و راهنمای کامل است

کتاب۶۰ درجه یک خود آموز و راهنمای کامل است

جلسه نهم از دوره پنجاه و سوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی سمنان، با استادی راهنمای محترم مسافر علی، نگهبانی مسافر احمدرضا و دبیری مسافر سعید با دستور جلسه "کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن" در روز پنج شنبه ۲۴ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد 

سلام دوستان علی هستم مسافر. خیلی خوشحالم که امروز این فرصت دراختیارمن قرار داده شد که خدمت کنم و آموزش بگیرم. از نگهبان و دبیر عزیز آقا احمدرضا و آقا سعید و همچنین از جناب مهندس و راهنمای عزیزم کمال تشکر رادارم که هر فرصت خدمتی که دراختیارمن قرار داده می‌شود مدیون زحمات ایشان هستم.
قبل از شروع جلسه به آقا احمدرضا گفتم که در زمان جلسات هیچ‌وقت کتاب مربوط به جلسه را مطالعه نمی‌کنم چون به نظر من کتابی صحبت کردن شاید موردپذیرش همه نباشد و به همین خاطر دستور جلسه امروز هم که عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر بود، سعی کردم از مطالبی که در طی این چند سال حضورم در این مکان مقدس یاد گرفتم را در قالب مشارکت خدمت شما عرض کنم.
جالب‌ترین چیزی که در مورد این کتاب به ذهنم می‌رسد این هست که این کتاب یک خودآموز کامل و یک راهنما برای فردیست که در دنیای اعتیاد به سر می‌برد که در کنگره به او مسافر گفته می‌شود ولی جناب مهندس می‌فرمایند که این کتاب برای همسفران هم کاربردی و قابل‌فهم هست چون شرح‌حال یک مصرف‌کننده را به‌طور کامل تشریح کرده است و هنگامی‌که همسفر شرح‌حال یک مسافر را بداند درک شرایط مسافر برای او آسان‌تر خواهد شد.
واقعاً اینکه جناب مهندس چه توانی داشته‌اند که در آن زمان این کتاب را با این حجم از مطالب نوشته‌اند چون ایشان در آن شرایط تنها بوده‌اند ولی ما امروز برای درمان خیلی کار سخت و پیچیده‌ای را انجام نمی‌دهیم چون در جمع این اتفاق می‌افتد و تکامل هم در جمع صورت می‌گیرد ولی سفر جناب مهندس به دلیل تنها بودن ایشان کار بسیار عظیمی بوده است.
یک سری تصاویر این کتاب که روی دیوارهای کنگره هست که همه ما می‌بینیم از قبیل غسل در صحرا، عقاب سفید، اسکی‌بازها و ... که به نظرم برداشت‌های ما از این تصاویر مهم هست.

یک سری چیزها در کتاب نوشته‌شده مثل پیام لنگر کشتی را بکشید که اگر دیده باشید خب این‌یک تصویر دارد، درواقع یک نوشتار دارد و وجه تمایز این کتاب همه‌فهم بودن این کتاب است و مختص قشر خاصی نیست که بگوییم فقط مختص افراد لیسانسه هست، اگر کسی در حد سوم راهنمایی هم سواد داشته باشد به‌راحتی مطالب را می‌فهمد.
در مورد همین موضوع لنگر کشتی مجدداً جناب مهندس به‌صورت مجزا سی دی می‌دهد که ما به‌راحتی هم ازلحاظ دیداری و هم شنیداری به‌راحتی بتوانیم این مطالب را دریافت کنیم و ازآنجایی‌که کلام دارای حس هست جناب مهندس با ارائه سی‌دی‌ها قصد دارند این حس را به ما انتقال بدهند.
یکی دیگر از ویژگی‌های این کتاب این است که هرکسی به‌اندازه مشکل خودش از این کتاب برداشت می‌کند. یکی در زمان حال خوش و دیگری در زمان حال خرابی به کتاب مراجعه می‌کند و هرکدام به بنا به فهم خود از مطالب کتاب لذت می‌برد. کتاب داشتن در کیف هم به نظر من کار قشنگی نیست، اینکه من صرفاً کتاب را خریداری کنم و در کنار مابقی کتاب‌ها ازجمله کلام‌الله که خود من هم هنوز موفق به خواندن آن نشدم زیبنده نیست.
من خودم تا الان سه مرتبه کتاب ۶۰ درجه را خواندم و هر سری به مطالب جدیدتر و حس قشنگ‌تری پیدا می‌کنم این تصویر سیلی که شما در کتاب می‌بینید، سیلاب، تخته‌سنگ و آدمی که به سنگ چسبیده، من برای خودم این‌جوری تعبیر کردم که اگر سیلاب و باران و سیاهی را در نظر بگیرید، یک نکته خیلی مهم دارد که تخته‌سنگ نماد نقطه قوت شما در زمان سفر هست، اگر مسافر در کنگره راهنمایش را قبول داشته باشد، این تخته‌سنگ به نظر من همان راهنما و آموزش‌های کنگره هست که در هر شرایطی نجات‌دهنده است.
یکی از این تصاویر جوانه زدن در کنار تنه پوسیده درخت هست که بیانگر راه‌اندازی مجدد سیستم بیوشیمی بدن ما هست و دلیل حذف نکردن تصویر تنه پوسیده این است که من مسافر گذشته خودم را فراموش نکنم و اثبات‌کننده اضداد هست.
این کتاب را مهندس در 27 سال قبل نوشتند و به گفته خودشان تا امروز حتی یک جمله ویرایش نداشته و این نشان از آینده‌نگری ایشان دارد و امروز با دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی کنگره تمام مطالبی که 27 سال پیش جناب مهندس بیان کرده بودند، آنالیز کردند و تصدیق نموده‌اند که این نشان از عظمت کنگره دارد.
در پایان از خداوند می‌خواهم که همه ما بتوانیم قدردان جناب مهندس و این بستری که فراهم کرده‌اند باشیم و با خدمتگزاری به نحو احسن جبران کنیم.

آرزوی مسافر

آرزو می کنم مسافران سفر اول جوری سفر کنند که در جامعه الگو باشند و همه مصرف کنندگان بتوانند به کنگره بیاییند و به رهایی برسند.

آنتی ایکس هرویین،شیشه راهنمای محترم علی آقا،مدت سفر ۱۱ ماه ۱۸ روز،روش DST  دارو OT رهایی ۱ سال و ۱۱ ماه و ۱۵ روز

خلاصه سخنان مسافر مهدی

سلام دوستان مهدی هستم مسافر خوشحالم در جمع شما هستم خدا را شکر میکنم انرژی در بین همسفران و مسافران بالاست. ممنون از شماهستم که برای من قوت قلب شدید به وجود همه شما افتخار میکنم مخصوصا شما سفر اولی ها که حمایت کردید دست همه شما را میبوسم از راهنمای خوبم بسیار تشکر میکنم از جناب مهندس تشکر میکنم که این بستر را فراهم نمودند.
در مورد روز اولی که به کنگره وارد شدم اگر بخواهم بگویم من مصرف کننده شیشه و هرویین بودم که جناب مهندس از ما به عنوان مصرف کنندگان شاخ دار یاد کردند. من امیدی به درمان و رهایی خودم نداشتم. در بدو ورودم اقای مهدی فریدپور راهنمای تازه واردین بنده بودند از ایشان هم کمال تشکر را دارم که با صحبتهایشان ومحبتی که نسبت به من داشتند نور امیدی را در من روشن کردند که میشود و میتوانم.
من به مادرم واقعا بدهکارم و به هیچ وجع نمیتوانم خسارتهای که به او وارد کرده ام را جبران کنم و قتی مادر اسم فرزندش را می آورید باید با افتخار سرش را بالا بیاورد ولی من بارها دیدم و با تمام وجود لمس کردم که مادرم به خاطر من شکست و سوخت و ساخت.
مادرم امروز بیمار بود از او خواستم بخاطر کسالتش به کنگره نیاید ولی موفق نشدم در حالی که عرق سرد میریخت، آمد و در کنار من ایستاد.
خواهرم که همسفر من هست در روزهای اول ورودش که من را با خودش آورده بود بارها دچار یاس و ناامیدی میشد و میگفت مهدی درست شدنی نیست ولی در طی زمان و با وصل شدن خودش به کنگره در کنار من ایستاد تا من را موجاب کند که به کنگره بیایم و ادامه دهم و به رهایی برسم.
از همه شما دوستان سپاسگذارم که تحمل کردید و ما را در این جشن همراهی نمودید.
خلاصه سخنان همسفر
سلام دوستان سودابه هستم یک همسفر، از راهنمای خوبم خانم الهه تشکر میکنم که چراغ راهم شدند و از راهنمای تازه واردین خانم شقایق هم تشکر میکنم که در بدو ورودم خیلی به من امید دادند. زمانی بود که من از مهدی کاملاً قطع امید شده بودم و تصمیم داشتم کاملاً رهایش کنم به اصرار دخترم آمدم و در کنار مهدی ماندم و سفرم را این بار نه برای مهدی بلکه برای خودم شروع کردم و به این نتیجه رسیدم که خودم نیاز به آموزش دارم. چهل سیدی را به‌طور مرتب نوشتم سی سیدی خودم را هم ادامه دادم و آرام‌آرام تغییرات را در خودم و مهدی احساس کردم و الان تغییرات را درباره مهدی کاملاً مشاهده میکنم. از همه شما کمال تشکر و قدردانی را دارم.

نگارش متن مسافر حسینعلی و مسافر جواد لژیون یازدهم،مسافر علی لژیون دهم
ارسال خبر مسافر مهدی لژیون دهم
عکاس مسافر جواد لژیون چهاردهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .