English Version
English

وادی چهارم و تأثیر آن روی من

وادی چهارم و تأثیر آن روی من

جلسهٔ دوم از دورهٔ اول کارگاه‌های آموزشی مجازی کنگره ۶۰ ویژهٔ همسفران نمایندگی ایران، با دستور جلسهٔ «وادی چهارم و تأثیر آن روی من» با استادی راهنما همسفر اعظم برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:
در مسائل حیاتی به خداوند سپردند یعنی سلب مسئولیت از خویش. وادی چهارم به ما می‌گوید در مسائل زندگی و حیاتی اگر مسئولیت‌هایمان را به خداوند و یا دیگران واگذار کنیم، این نشان‌دهنده آن است که از خودمان سلب مسئولیت کرده‌ایم، انسان‌هایی که این‌گونه رفتار می‌کنند دودسته هستند؛ یا به خودشان ایمان و باور ندارند، یا اینکه از روی کاهلی و تنبلی بدون اینکه برای خواسته‌ها و مسئولیت‌هایشان قدمی بردارند و حرکتی نمایند به دیگران و حتی خداوند واگذار می‌کنند و با استفاده از دعا و ذکر گفتن انتظار دارند، خداوند مشکلات آنان را حل نماید و یا نواقص شخصیتی و بیماری‌هایشان را شفا دهد، این دسته از انسان‌ها به نظر من نه‌تنها به نتیجه نمی‌رسند؛ بلکه وقت باارزششان را بیهوده تلف می‌نمایند.
پس به‌جای اینکه بنشینیم و دست روی دست بگذاریم یا گله و شکایت کنیم، همهٔ تلاش و سعی خودمان را بنماییم تا بتوانیم آرام‌آرام گره از مشکلات خودمان بازکنیم و بدانیم که اگر ما در صراط مستقیم و مسیر ارزش‌ها حرکت کنیم، صدالبته خداوند و نیروهای برتر نیز به ما یاری خواهند نمود تا ما به مقصد و هدفمان برسیم.
خداوند وقتی‌که انسان را خلق نمود بر سر دوراهی قرارداد تا باقدرت اختیاری که داشت انتخاب نماید، خواه راه درستی و روشنایی را خواه راه تاریکی و ضد ارزش‌ها را و همین‌طور برای هر مسیر عاقبت آن را نیز مشخص نمود اینجا به خود انسان بستگی دارد که کدام راه را انتخاب نماید، اینجا آموزش و دانایی به انسان‌ها کمک می‌کند که بهتر انتخاب نمایند.
در این وادی با مفهوم نفس آشنا می‌شویم که نفس، قسمت اصلی و اساسی موجودات است و تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و در باطن و خواسته دارد؛ خواسته ممکن است معقول یا غیرمعقول باشد و هرچه انسان تزکیه و پالایش کند مراتب نفس را خواهد پیمود و طی این مراحل که ابتدا از نفس اماره آغاز و بعد به نفس لوامه و درنهایت به نفس مطمئنه خواهد رسید، نیازمند رسیدن به دانایی مؤثر با پالایش‌های زیادی است.
شاکر خداوند هستم که با آمدن به کنگره، در این مسیر، با آموزش‌های کنگره و وادی‌ها، این دانایی‌ها حاصل می‌شود. از وادی چهارم یاد می‌گیریم که همیشه سعی و تلاش خودمان را بکنیم تا موقعی که به اهداف معقول خودمان نرسیده‌ایم، دست از تلاش برنداریم و بدانیم که نیروی برتر، همیشه تکیه‌گاه و پشتیبان ما خواهد بود و ما را هدایت خواهد نمود.

تایپ: همسفر بهار رهجوی راهنما همسفر سهیلا (لژیون دوم)
تنظیم و ارسال: راهنما همسفر زهره
همسفران نمایندگی ایران

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .