English Version
English

منطقه 60 درجه واقعاً صعب‌العبوراست

منطقه 60 درجه واقعاً صعب‌العبوراست

جلسه هفتم از دور بیستم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 ویژه مسافران و هم‌سفران شعبه دهخدا،با دستور جلسه کتاب عبور از منطقه منفی60 درجه و تصاویر آن و در ادامه تولد 1 سال رهایی مسافر عباس،با استادی راهنمای محترم مسافر قاسم،نگهبانی مسافر کریم و دبیری مسافر حمیدرضا روز پنجشنبه 1403/03/24 ساعت 16 آغاز به کار نمود.

 


خلاصه سخنان استاد:سلام دوستان قاسم هستم یک مسافر،خدا را شاکر و سپاسگزارم که در بین شما هستم و در این جایگاه خدمت می‌کنم تا آموزش بگیرم.
در مورد کتاب عبور از منطقه منفی 60 درجه باید بگویم این  کتاب مرجع برای کسانی است که در منطقه منفی 60 درجه زندگی کرده‌اند و می‌خواهند از آن خارج شوند.بسیاری از مسافران طی سفر اول یا حتی سفر دوم حتی یک‌بار هم این کتاب را مطالعه نکرده‌اند.
به نظرم کسی که در منطقه منفی 60 درجه زندگی کرده و این کتاب رو نخوانده نمی‌تواند از این منطقه عبور کند،من اشتباهاً فکر می‌کردم که اگر رهایی بگیرم از منطقه منفی 60 درجه عبور کرده‌ام ولی بعدش دیدم باوجوداینکه رهایی مواد و سیگارم را گرفته‌ام بازهم حالم خوب نیست،تازه بعد از 5،6 ماه خدمت کردن فهمیدم سیستم ایکس یعنی چه،منطقه 60 درجه واقعاً صعب‌العبوراست.
من چون اعتیادم درمان شده دلیلی بر این نیست که از این منطقه عبور کرده‌ام و باید همیشه حالم خوب باشد،من خودم هنوزم مشکلات دارم و درمان اعتیادم دلیلی نمی‌شود که هیچ مشکلی نداشته باشم.اول باید ندانی را بدانی تا بدانی را بدانی.
عبور از منطقه منفی 60 درجه کار خیلی عظیمی است،فکر می‌کنیم چون مواد رفت کنار دیگر تمام است و همه مشکلات باید حل شوند ولی این‌طور نیست،فقط درمان اعتیاد نیست،خیلی مسائل هستند که باید از آن‌ها عبور کنیم،موضوع خیلی پیچیده است ولی ما خیلی ساده به آن نگاه می‌کنیم،خیلی کارها هستند که ما انجام می‌دهیم که میل به مواد یا سیگار به ما رو می‌آورد،آنچه تقدیر است به انجام می‌رسد ولی اعمال ما نقش به سزایی در تقدیر ما دارند،درست است که تقدیر هست ولی اگر ما تفکرات و اندیشه و نوع نگاهمان را درست کنیم قطعاً تقدیرمان هم‌تغییر خواهد کرد،این کتاب را واقعاً به همگی شما عزیزان پیشنهاد می‌کنم که حتماً مطالعه کنید.
در مورد قسمت دوم دستور جلسه باید بگویم که عباس آقا امسال دنور شده و امیدواریم که سال آینده خودشان و هم‌سفرشان شال پهلوانی را دریافت کنند.عباس آقا هم در سفر اول خیلی دوست داشت که سفرش زودتر تمام شود و من به ایشان می‌گفتم یک‌عمر مواد مصرف کرده‌ای 10 ماه هم تحمل‌کن و از این داروی سفر اولت نهایت لذت را ببر و این لذت درست مصرف کردن دارو را به همه سفر اولی‌ها توصیه می‌کنم.
درنهایت یک پیام برای کسانی که می‌خواهند در کنگره مستمر حضورداشته باشند:ما در کنگره به کسانی که در طول مسیر تکاملی خودشان گام‌های مثبت و مؤثر برمی‌دارند بسیار افتخار می‌کنیم و در هر حالی به حضور آن‌ها نیاز داریم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید متشکرم.
سخنان مسافر: سلام دوستان عباس هستم یک مسافر، از راهنمای خودم و راهنمای سیگارم تشکر می‌کنم و از راهنمای همسرم تشکر می‌کنم از تمامی عزیزان شعبه دهخدا که کمک به رها شدن من کردند تشکر می‌کنم.
امیدوارم که تولد من انگیزه‌ای باشد برای تازه‌واردها.
سخنان راهنمای هم‌سفر: خدا را شاکرم که شاهد تولد دیگری در این شعبه هستم و این تولد را در رأس به آقای مهندس و خانواده محترم ایشان تبریک میگویم.
سخنان همسفر: از آقا قاسم و حمید آقا تشکر می‌کنم که راهنماهای مسافر من بوده‌اند و از راهنمای خودم نیز تشکر می‌کنم و درنهایت هم از مسافرم تشکر می‌کنم که خوب سفر کرد و دیگر سیگار نکشید و همچنین از کلیه‌ی خدمت‌گزارهای شعبه دهخدا تشکر می‌کنم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .