English Version
English

کتاب ۶۰ درجه زیر صفر، بنیان درمان اعتیاد است.

کتاب ۶۰ درجه زیر صفر، بنیان درمان اعتیاد است.

جلسه یازدهم از دور سی و چهارم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی شمس به استادی هم‌سفر محترم مهراد،نگهبانی مسافر پویا و دبیری مسافر سهراب، با دستور جلسه کتاب عبور از منطقه ۶۰درجه زیر صفر و تصاویر آن در تاریخ ۲۳ خرداد۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
خداراشکر می‌کنم توفیق حاصل شد در جمع شما باشم. می‌خواهیم در مورد کتابی صحبت کنیم که پایه و اساس کنگره۶۰ بر این کتاب استوارشده است، اول این کتاب نوشته‌شده این کتاب برای تمام اقشار جامعه مفید و مؤثر می‌تواند باشد.کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر از اسمش مشخص است، که در دمای ۶۰ درجه زیر صفر تمام حس‌های انسان بسته‌شده است. من فکر می‌کنم شاید یک قرن باید بگذرد که من به مفاهیم و درک این کتاب برسم. و هر بار این کتاب را می‌خوانم یک برداشت جدیدی دارم ،این قدرت پیام‌های اساتید آقای مهندس و قدرت کلام آقای مهندس هست. و اینکه در این کتاب بخشی از زندگی آقای مهندس به رشته تحریر درآمده، این کتاب، جاذبه‌های زیادی دارد و جاذبه مهمش این است که به‌صورت رمان نوشته‌شده و خواننده می‌خواهد بداند این داستان به کجا ختم می‌شود. شما که مصرف‌کننده بودید، وقتی خودتان را تطبیق می‌دهید بازندگی آقای مهندس که با استفاده از مواد مخدر چه تخریب‌هایی به وجود آورده‌اید تقریباً می‌تواند با شما یکی باشد. و این‌یکی از دلایلی است که باعث جذب مسافران می‌شود. علمی که تجربه‌شده باشد سندی است بی‌نقص، کنگره۶۰ همه‌اش عشق است و این کتاب هم عشق است.

طبق مثلث عشق یعنی سایه، جاذبه و حس، که سایه آن موضوعیتی است که باید باشد که آن جاذبه با آن همراه باشد و کتاب ۶۰ درجه‌یک سایه است متن این کتاب آن‌قدر زیباست که می‌تواند هر شخصی را جذب کندو چون حس‌های مشترک هست بین مصرف‌کننده‌ها و آقای مهندس کاملاً قابل‌فهم و درک است. از این زاویه این کتاب را کتاب عشق می‌نامم. اینکه آقای مهندس این کتاب را به رشته تحریر درآوردندخواست، تقدیر و فرمان الهی صادق بود، و الا این اتفاق نمی‌افتاد.خواسته باید آن‌قدر قوی باشد که این اتفاق بتواند بیفتد خواست آقای مهندس بود که این اتفاق افتاد. و اینکه الآن اینجا هستید. پس خواسته هست، خواسته باید مانند انسان تشنه‌ای باشد که در بیابان گیرکرده، اگر بگویید پای پیاده ۵ کیلومتر باید بروی می‌رود چون پای مرگ وزندگی هست. خواسته همه دارند مهم این است که عمقش چقدر است.بعضی‌ها می‌آیند یک هفته درکنگره۶۰ می‌مانند و می‌روند.من برای رسیدن به خواسته خودم باید صد خودم را بگذارم و نهایت تلاش باید باشد. استاد امین می‌گویند هیچ‌وقت کاری را که انجام می‌دهید به نتیجه‌اش فکر نکنید و فقط نهایت تلاش را بکنید، چون وقتی به نتیجه فکر می‌کنیم انرژی‌مان را می‌گیرد و فقط باید سعی‌مان را بکنیم. کتاب ۶۰ درجه بنیان درمان اعتیاد است. آقای مهندس تمام اتفاقات و لحظه‌لحظه سفر خودشان را به تصویر کشیدند. مطلبی که به تصویر کشیده می‌شود بهتر درک می‌شود. مثل درخت پوسیده که نماد درون مصرف‌کننده است، جوانه‌هایی که در کنار درخت می‌رویند نماد بازسازی جسم است. و یا غسل در بیابان، یا سفر در یخبندان. اینکه امروز در خدمت شما هستم به این بهانه است که یک پیامی بدهم. ما هم‌سفران آقا در شعبه‌ای نزدیک شما در شعبه ستارخان مشغول آموزش هستیم. و از شما می‌خواهم از هم‌سفرانتان بخواهید در جلسات هم‌سفران و آموزش‌ها شرکت کند. عزیزانی که هم‌سفر ندارند، شاید بدون هم‌سفر هم به درمان برسند، ولی اگر هم‌سفر داشته باشند خیلی مسیر برایش راحت‌تر می‌شود. ضمناً هم‌سفر هم آموزش می‌بیند و زبان همدیگر را بهتر می‌فهمد. وقتی هم‌سفر کنگره نیاید و آموزش نبیند شمارا زیاد درک نمی‌کند. مخصوصاً هم‌سفر پدر، چون از بالا به پایین نگاه می‌کند.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .