English Version
English

کتاب 60 درجه و مفهومی نو، از مسئله اعتیاد

کتاب 60 درجه و مفهومی نو، از مسئله اعتیاد

جلسه دهم از دوره چهارم لژیون سردار ویژه مسافران نمایندگی زاگرس، با استادی راهنمای محترم مسافر محمد، نگهبانی راهنمای محترم مسافر مهدی و دبیری مسافر حسن، با دستور جلسه «کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر + پهلوان» روز سه‌شنبه22 خرداد‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
در ابتدا خداوند را سپاسگزارم که امروز هم به من فرصت خدمتگزاری را داد،خیلی خوشحالم که در جمع عزیزان لژیون سردار هستم و از نگهبان لژیون سردار سپاسگزارم بابت این فرصتی که در اختیار من قرار دادند.
عزیزانی که در لژیون سردار حضور دارند اکثراً کسانی هستند که خدمتگزاران نمایندگی نیز هستند. قطعاً خدمت کردن به دردمندترین افراد جامعه که تا عمق ظلمات و تاریکی‌ها فرو رفتند و هم‌اکنون خواستار بازگشت و خواهان درمان هستند یک توفیقی است که نصیب من و شما شده است. باید بدانیم خدمتی که انجام می‌دهیم به عنوان یک وظیفه و یک مسئولیت هست، اگر خدمتی می‌کنم یا مسئولیتم رو به درستی انجام می‌دهم در نهایت حال خوش این خدمت نصیب خود من می‌گردد و برکتش در زندگی خود من جاری می‌شود.
عزیزانی که به عنوان یک تازه‌وارد به ما مراجعه می‌کنند شاید در ناامیدترین حالت ممکن آخرین راه و آخرین مرجع و پناهگاهشان را اینجا یافته باشند و قطعاً این اتفاق تصادفی رخ نداده است و اگر ما به کسی خدمت می‌کنیم هیچ کدام تصادفی نیست و از قبل در آرشیو ما وجود داشته و الان این اذن و اجازه صادر شده که بتوانند در اینجا به رهایی برسند و این توفیق نصیب من و شما شده که به آنها خدمت کنیم.
 

در خصوص موضوع دستور جلسه اولین چیزی که به نظر من می‌رسد زمان تالیف و نوشتن کتاب است که این کتاب در زمانی تالیف و نوشته شده که نگاه جامعه و سیاستگذاران حوزه مواد مخدر نگاه امنیتی بوده، نگاه درمانی نبوده یعنی با مصرف کننده به هر طریق غیر انسانی برخورد میشده و این کتاب در همان زمان توسط آقای مهندس تالیف می‌شود.
آقای مهندس با روش علمی، روش‌های مرسوم ترک اعتیاد در آن زمان را به چالش می‌کشد و تعریف و مفهومی نو از مسئله اعتیاد و روشی جدید از درمان اعتیاد را در کتاب 60 درجه ارایه می‌دهند و این‌ها همه نتیجه تلاش و نشانه شجاعت آقای مهندس در آن زمان بوده است. روشی بدون نقص که نشانه‌اش هم عزیزانی هستند که در این سال‌ها به رهایی کامل رسیده‌اند و در حال خدمتگزاری هستند.

مسئله بعدی اینکه، خواننده کتاب به نوعی خودش را با نویسنده همزاد پنداری می‌کند و با توجه به اینکه آقای مهندس در طول سفر درمان، کلیه حالت‌های روحی روانی و جسمانی خودشان را شرح داده‌اند، شخص می‌تواند خودش را با این حالات تطبیق بدهد و از کتاب استفاده کند و اگر به مشکلی برخورد کرد می‌تواند از راه حل‌هایی که در کتاب شرح داده شده استفاده نماید.
یک فرد مصرف کننده اغلب در خانواده، اقوام و جامعه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد و طرد می‌شود و مشکلات فراوانی برایش پیش می‌آید و حتی آقای مهندس نیز در زمان مصرف مشکلاتی از این قبیل داشته اند که ایشان در چنین مواقعی با استادانشان که استاد رعد، استاد سیلور و استاد سردار بودند مشکلاتشان را مطرح می‌کردند که این اساتید بزرگوار با نشان دادن راه به آقای مهندس، ایشان را به ادامه سفر تشویق و راهنمایی می‌کردند.

آنچه که از کل تصاویر کتاب می‌توانیم برداشت کنیم این است که مسیر سفر هموار نیست بدون فراز و نشیب نیست قطعا مشکلاتی در مسیر سفر درمان هست  و این به این مفهوم است که در طول درمان امیدوار باشیم و باید سختی‌های درمان را بپذیریم. در مسیر زندگی و تکامل انسان هم مشکلاتی است و به طور کلی ماموریت ما در زندگی، بدون مشکل زیستن نیست بلکه با انگیزه زیستن و حل کردن مشکلات و حرکت در مسیر رشد و تکامل است.
در قسمت امور مالی بیشترین جاهایی که در خصوص تقویت امور مالی توصیه شده، توسط استاد سردار می‌باشد مثلاً در بحث سند بدون نقص در بحث جلودار واقعی یا بحث اسلحه حق و دیگر پیام‌ها، استاد سردار ابتدا آقای مهندس را توصیه به تقویت امور مالی خودشان را دارند و سپس تقویت امر مالی کنگره‌ای که قرار هست تشکیل شود، زیرا وقتی که پایه‌های مالی خودمان قوی شود می‌توانیم به دیگران هم ببخشیم و کمک کنیم.

در مورد پهلوان‌ها  هم باید بگویم که پهلوانان کنگره 60 لزوما انسان‌های بسیار ثروتمند و پولداری نبوده اند که بخواهند مازاد آنچه را که دارن ببخشند این عزیزان در کنگره آموزش دیده‌اند و از نظر جهانبینی به درجه‌ای رسیده ‌اند که با قلبهای بزرگی که داشتند توانستند ببخشند. گفته می‌شود که روح، با گرفتن غنی می‌شود و قلب با بخشیدن و پهلوان‌ها کسانی بودند که توانستند قلبشان را با بخشیدن غنی کنند و گذشت را در زندگی و به خصوص در کنگره ۶۰ فرا بگیرند این‌ها همه با آموزش‌های کنگره امکان‌پذیر است انشاالله من هم بتوانم نقش خودم را در لژیون سردار به خوبی ایفا کنم.

تایپ گزارش: مسافرحسن لژیون 7
عکس: مرزبان محترم مسافر علیرضا
بارگزاری و ارسال: مسافر محمد لژیون 8
مسافران نمایندگی زاگرس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .