English Version
English

حرکتی آرام

حرکتی آرام

همسفر حدیث :
اصولاً سرما مثل نادانی و ناآگاهی می‌ماند وقتی آگاهی وجود نداشته باشد می‌شود ناآگاهی، موقعی که دانایی وجود نداشته باشد می‌شود نادانی، وقتی نور وجود نداشته باشد می‌شود تاریکی، اصولاً نادانی، ناآگاهی و جهل نبود هستند یعنی چیزی که وجود ندارد. مسئله اعتیاد به سرما تشبیه شده است یعنی گرما و محبتی در وجود مصرف کننده نیست، بنابراین یک مصرف‌کننده یخ زده و گرفتار سرما شده است و مصرف کننده‌ها به غول‌های یخی تشبیه شده‌اند و همه چیز حتی روابط آن‌ها را مصرف مواد تعیین می‌کند بنابراین مصرف‌کننده یخ زده و چون یخ زده حس نمی‌کند و نمی‌تواند حرکت بکند پس فرد باید از آن سرما و منطقه عبور کند که اول کار خیلی سختی است و برای خارج شدن نیاز به راه و نشانه است، قبلاً برای خارج شدن از این منطقه یک مرتبه شخص را بیرون می‌آوردند که به شخص ضربه و خسارت شدیدی وارد می‌شد، مثل زمانی که در فصل زمستان انگشتان یخ می‌زدند و یک دفعه آن را روی بخاری می‌گرفتیم تا گرم شود، ولی دچار درد شدید‌تری از یخ زدگی می‌شد پس شخص باید آرام آرام خود را گرم کند. حالا برای عبور کردن از این منطقه ی سرد و کوهستانی اگر جسم خود را همانند ماشین به حرکت در بیاوریم، اگر در طول این مسیر سروصدا  کنیم بهمن می‌آید و اگر ایجاد ارتعاش کنیم قندیل کنده می‌شود و به ما برخورد می‌کند. پس این اتومبیل جسم، باید بسیار آهسته حرکت کند. حرکت شتاب زده ویرانگر است سرعت زیاد و یا سرعت بسیار کم، توقف بیش از حد مجاز و انحراف از مسیر باعث سقوط می‌شود، بایستی بسیار صبر و تحمل داشت و برای هر حرکت تفکر نمود و به توصیه.های راهنمایان گوش فرا داد تا در این مسیر مشکلی پیش نیاید، چرا که حرکت آرام از روی عقل انسان است و با عجله و با سرعت حرکت کردن نشان از بی‌عقلی انسان است، اگر ما می‌خواهیم بیدار شویم و از غول یخی بودن خارج شویم باید ذره ذره  وجود ما یعنی تمام سلول‌ها و حتی ذرات الکترون از خواب بیدار شوند و یک نیرویی در کائنات و‌جود دارد که این نیرو همه چیز را به سمت کمال می‌برد کسی که در صراط مستقیم قرار بگیرد نیروی مطلق کمکش می‌کنند، اگر مسلمان هستیم به خداوند و به قرآن اعتقاد داریم وعده خداوند هرگز دروغ نیست و قرار گرفتن در صراط مستقیم می‌تواند انسان را به اقیانوس برساند.

همسفر مریم :
من از وقتی که وارد کنگره شدم و کتاب ۶۰ درجه زیر صفر را چه به‌صورت انفرادی و خودجوش یا با همراهی مسافرم، برای جلسات لژیون مطالعه می‌کنم. هر بار برنامه تازه‌ای برای مسیر زندگی خودم پیدا می‌کنم. وقتی کتاب را می‌خوانم گویی روی سخنش با من است و در خیلی از مسائل زندگی، مثل ورزش‌کردن از آن استفاده می‌کنم. تصاویر عبور از کوهستان‌های یخ‌زده را در سفر اول واقعاً احساس می‌کنم، اول که وارد کنگره شدم مفهوم این تصاویر را نمی‌دانستم، ولی در طول سفر به شخصه در حال تجربه تصاویر کتاب هستم؛ در مسیر سفر واقعاً بعضی جاها مانند جاده‌های لغزنده است و باید آن قدر بامهارت رانندگی داشته باشیم و قدرت تحمل ما بالا باشد تا بتوانیم این مسیر سخت را پشت سر بگذاریم. در این کتاب به سؤالات زیادی در طول سفر اول و دوم پاسخ داده است و همه افراد را به‌صورت عملی راهنمایی می‌کند و ما در کنگره چیزی نداریم خارج از این کتاب، ۱۴ وادی، نوشتارها و جزوه جهان‌بینی و... این کتاب همه مسائل را در درون خودش جای‌داده است؛ به نظر من خط‌به‌خط این کتاب همانند یک دستور جلسه هفتگی است، در کنگره ۶۰ برای درمان جسم انسان معتاد از شربت اوپیوم استفاده می‌کنند، اما مسائل روان و جهان‌بینی فرد مصرف‌کننده هم وجود دارد که جناب مهندس در این کتاب برای این دسته از انسان‌ها مطالب گوناگونی گفته است. یک فرد مصرف‌کننده آگاهی ندارد و در سرما و یخ‌بندان قرار گرفته است، مصرف‌کننده‌ها غول‌های یخی هستند که حس‌های آن‌ها یخ‌بسته است. هر جمله از این کتاب و تصاویر آن شاید کوتاه باشد، ولی پر از مفهوم است و دارای جمله‌های کارآمدی برای زندگی همه ما است. فرد مصرف‌کننده به‌مرورزمان با تلاش و پشتکاری که از خود نشان می‌دهد و به کمک خداوند و یاری کنگره ۶۰ از سرما عبور خواهد کرد.

همسفر مبینا :
افرادی که به رهایی می‌رسند، باید راه و روش زندگی خود را تغییر دهند و مثل سابق نباشند. ما وقتی بیمار می‌شویم علت اصلی، غلط‌بودن روش زندگی ما است. اکنون روش زندگی نادرست می‌تواند حرص خوردن، درست غذا نخوردن، خواب منظم نداشتن، طلبکاربودن، پرخاشگر بودن و... باشد این رفتارهای منفی برای ما یک‌سری بیماری‌ها را به ارمغان می‌آورد؛ چون هر وقت از صراط مستقیم خارج شویم سیستم ایمنی ضعیف می‌شود و بعد از آن بیمار می‌شویم، هر لحظه سیستم ایمنی با بیماری‌ها می‌جنگد. مسئله بعد این است که فردی که برای یک سال مواد غذایی را در فریزر می‌گذارد، این مواد غذایی فرقی با آشغال ندارند و دیگر خاصیتی برای ما ندارد، مسئله دیگر ورزش‌کردن در کنگره اجباری است؛ زیرا برای سلامتی سیستم ایکس امری الزامی است. جناب مهندس می‌گوید ما درمان‌کننده نیستیم، برای درمان نزد من بیمار نیاورید، کار ما در کنگره این نیست من راجع به تحقیقات صحبت می‌کنم؛ اما این درمان نیست و دیگر مسئله راجع به اپلیکیشن دژاکام و کارکردن با آن است که جزء دروس امتحان است و از آن سؤالات امتحانی می‌آید. هیچ سازمانی سایت نداشت، ولی کنگره سایت داشت و به دو زبان انگلیسی و فارسی بود، حتماً سعی کنید از سایت یا اینستاگرام استفاده کنید وقتی لازم است صفحه کنگره ۶۰ را در اینستاگرام لایک کنید. بچه‌های کنگره باید یاد بگیرند با تلفن همراه با هوش مصنوعی کار کنند، مثلاً تمام متون را می‌توان با هوش مصنوعی ترجمه کرد. هر تیراژ ما ۱۰ هزار تا کتاب است، حالا هزار تا کتاب چاپ نمی‌شود و خیلی نادر است، ولی در کنگره چاپ می‌شود. در مورد کتاب ۶۰ درجه گویی آینده را می‌بیند که چه خواهد شد و یک نقشه راه است هم نقشه راه را می‌دهد هم آمده است نقاط گره اعتیاد، و روش صحیح آن را پیدا کرده است و گفته است که مشکلات اعتیاد این‌ها هستند، تاکنون هیچ‌کدام از دانشمندان نتوانستند مشکلات اعتیاد را ببینند و اعتیاد را مثل فشارخون می‌دانند که باید واپایش شود. تمام بیماری‌ها به دو رقم درمان می‌شوند یک رقم نگهدارنده این قضیه است، مثلاً ام اس ما سعی می‌کنیم به شخص یک دارو بدهیم که پیشرفت نکند. کسی که به مسافرت می‌رود، باید بگردد و کنگره را در آنجا پیدا کند و کلاس‌ها را شرکت کند. در کتاب ۶۰ درجه مطرح شده است که مشکل اعتیاد، از سیستم ایکس است و راه و روش را نشان داده است که چطور اعتیاد را درست کنیم.

همسفر کبری :
ما تصاویر درون کتاب را می‌توانیم به سه گروه تقسیم کنیم. ابتدا تصویر یخ‌بندان و ماشین قرمز است و در مجموع چهار تصویر دارد که مسیر حرکت و دشواری‌های راه را نشان می‌دهد، تا در آخرین تصویر یخ‌بندان همان تصویر اسکی‌بازی را داریم، گروه دوم تصاویر درخت پوسیده هستند که آن‌هم چهار تصویر را شامل می‌شود و در واقع تمثیل جسم انسان است که در آن نیز طی سفر تغییراتی ایجاد می‌شود که درخت پوسیده بعد از جوانه‌زدن و رشد آن‌ها تبدیل به یک انسان سالم و پاک می‌گردد، گروه سوم نیز سه تصویر درون است که نبرد بین نفس و عقل را به نمایش می‌گذارد و در ابتدا نمایانگر درون آشفته انسان است در آخرین تصویر به نظر من نشان‌دهنده این است که فرد توانسته از این نبرد پیروز بیرون بیاید، به جزء این تصاویر یک تصویر دیگر در کتاب وجود دارد که تصویر غسل کردن در صحرا است. توصیف آن همان‌طور که در کتاب آمده است این است که انسان در صحرا با باران رحمت الهی غسل می‌کند و از آخرین آلودگی‌های درون و برون پاک می‌شود و این آلودگی‌ها به‌صورت آب سیاه‌رنگی که حتی شن‌های صحرا که آب را به‌راحتی جذب می‌کنند حاضر به جذب آن نیستند. مورد دیگر در این تصویر انسان‌هایی هستند که با فرهنگ‌های مختلف لباس سفید به نشانه پاکی و درستی برای فرد می‌آورند. وقتی که دانایی وجود نداشته باشد، به نادانی تبدیل می‌شود و زمانی که نور نباشد، به تاریکی بدل می‌شود که یعنی ناآگاهی، جهل و نادانی، هر وقت که گرما نباشد، انرژی نباشد، به سرما تبدیل می‌شود، به تصور من اگر خورشید و نور نباشند هیچ‌چیز دیگری وجود ندارد.

ویرایش: همسفر افسانه (خدمتگزار سایت)، همسفر عسل (خدمتگزار سایت)
ارسال: همسفر نازنین (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی اسبیکو (خرم‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .