English Version
English

کتاب ۶٠ درجه جامع و بدون نقص

کتاب ۶٠ درجه جامع و بدون نقص

جلسه ششم از دور بیست و چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰، نمایندگی باباطاهر همدان با استادی مسافر رضا، نگهبانی مسافر محمود و دبیری مسافر بهمن با دستور جلسه «کتاب عبور از منطقه ۶٠ درجه زیر صفر و تصاویر آن» روز سه‌شنبه ٢٢ خرداد  ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:٠٠ برگزار گردید.

 

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان رضا هستم مسافر. قبل از هر چیز خدای خودم را شاکرم که اجازه داد در این مسیر قدم بردارم و حال خوش را تجربه کنم. از جناب آقای مهندس عزیز و خانواده محترمشان، دیده‌بانهای عزیز کمال تشکر را دارم که این بستر را فراهم کردند. از استاد خودم آقا عبدالله تشکر ویژه دارم که زحمت من را کشیدند، ده ماه من را تحمل کرد و این حال خوب را به من داد. و از همه شما دوستان عزیز که خدمت می‌کنید در شعبه تشکر می‌کنم.

در جایی که دما ۶۰- درجه زیر صفر است هیچ موجودی نمی‌تواند زندگی کند و یک آدم مصرف کننده به جایی می‌رسد که در این حالت زندگی می‌کند. به نظر من مانند یک مرده متحرک زندگی می‌کند.

چه اتفاقی می‌افتد که شخص به این جایگاه می‌رسد؟ قبل از این‌که ما وارد دنیای اعتیاد شویم یک مقدار از حس‌های ما آلوده بودند و باعث شد که ما به سمت اعتیاد سوق پیدا کنیم؛ ولی بیشترین تأثیری که که روی ما می‌گذارد جسم ماست. اولین کار که می‌کند جسم ما را تخریب می‌کند. چطور  این اتفاق می‌افتد؟ جسم با مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی هیچ کالری ندارد.

ما هر چیزی که استفاده می‌کنیم و می‌خوریم دارای انرژی و کالری هستند، ولی مواد مخدر و مشروبات الکلی هیچ انرژی و کالری ندارند. ولی برعکس انرژی زیادی به ما می‌دهند. این چطور اتفاق می‌افتد؟ ما وقتی مواد مصرف می‌کنیم هیچ کالری دریافت نمی‌کنیم؛ اما انرژی بیشتری مصرف می‌کنیم. مواد مخدر و الکل ها باعث می‌شوند کالری بیشتری در بدن بسوزد. یعنی سوخت و ساز بدن بالا برود یعنی بدن ما را تحریک می‌کند انرژی به ما نمی‌دهد.

کاری که مواد مخدر می‌کند این است که بدن ما سوخت بیشتری مصرف کند و این سوخت بیشتر یک جاهایی کم می‌آورد. مثل آتش می‌ماند یک جاهایی که نمی‌سوزد با ریختن بنزین ما این را شعله ور می‌کنیم. ولی نهایتاً یک ساعت سوختن می‌شود نیم ساعت و این آتش از بین می‌رود. در بدن ما هم همین اتفاق می‌افتد.

مواد مخدر و مشروبات الکلی سوخت ساز بدن را بالا می‌برند و باعث می‌شود آن سیستم که در بدن داریم از تنظیم خارج شود و باعث می‌شود سیستم عصبی، سیستم گوارشی، سیستم عضلانی و سیستم ایمنی بدن از تنظیم در بیاید و وقتی ما مواد مصرف می‌کنیم  باعث می‌شود این سیستم‌ها همه دچار مشکل می‌شود.

وقتی فرد معتاد دچار خماری می‌شود و اعصابش سر جایش نیست و بقیه سیستم‌ها درست کار نمی‌کند همه بدن درگیر می‌شود و این اتفاق باعث می‌شود یک آدم مصرف کننده از لحاظ جهان‌بینی هم به هم می‌خورد چون اعصاب و روان درستی ندارد و تصمیمات آن هم اشتباه می‌شود. یک مصرف کننده در ادامه دروغ می‌گوید، قضاوت می‌کند، نفرت دارد و ..... همه این‌ها به وجود می‌آید و بعد از این تخریب مدت ده ماه وقت می‌برد.

جناب آقای مهندس همه این‌ها را در کتاب توضیح داده است. برای مصرف های مختلف دوز  مشخص دارد و چیزی که هست کتاب  عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر یک کتاب جامع و بدون نقص است برای درمان اعتیاد. ممنون که به صحبت های من گوش دادید.

 

 

تایپ: مسافر سعید ( لژیون چهارم )
عکس: مسافر مرتضی ( لژیون یکم )
مرزبان کشیک: مسافر مسعود
تنظیم و ارسال: مسافر مسعود مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .