English Version
English

نقشه راه!

نقشه راه!

جلسه ششم از دور هشتم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره60 ویژه مسافران با استادی راهنمای محترم مسافر احمد، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر علیرضا با دستورجلسه " کتاب عبور از منطقه 60 درجه و تصاویر آن " در روز سه شنبه 22 خردادماه 1403 در ساعت 17 آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد:
سپاسگذار خداوند هستم که امروز در این جایگاه قرار گرفتم و همچنین از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که اجازه خدمت را به من دادند تا آموزش بگیرم.  در رابطه با کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر شاید سوال برای خیلی از افراد به خصوص تازه واردین باشد که شصت درجه به چه معناست و چه مفهومی دارد و چرا این نام سرلوحه کتابی قرار داده شده است؟ و جواب این اینست که شما تصور کنید در قطب جنوب یا شمال زندگی می‌کنید و  زنده هستید امادر شرایط بسیار سخت با وجود دمای منفی 50 یا 60 درجه زیر صفر. این دقیقا مصداق یک زندگی انسان مصرف کننده است که آقای مهندس به عنوان تمثیل در این کتاب آورده‌اند. انسان‌های مصرف کننده همواره زنده هستند ولی زندگی نمی‌کنند البته این امر درمورد همه به صورت مطلق دلالت نمی‌کنند اما اکثر مصرف کننده‌ها در این شرایط گذران عمر می‌کنند و زمان رابرای خود و خانواده خود سخت کرده‌اند.
در سوره قلم از کلام ا... مجید قسم یاد شده به قلم و آنچه که می نویسد زیرا قلم ارزش بالای دارد و مختص انسان است و هیچ موجودی به غیر از انسان این فاکتور را ندارد ولی در ‌انسان نهادینه شده است. دومین فاکتوری که قلم داراست حفظ آثار است و از وقتی که خط ابداع شده است از سنگ نوشته‌های دورن غارها که سیر زندگی انسان غار نشین را به ما نشان می‌دهد و سیر تکامل انسان را یادآور می‌شود و علوم را در اختیار انسان قرار می‌دهد. یکسری از قلم‌ها هستند که انسان را به بهتر زیستن سوق می‌دهد و البته یکسری بالاعکس آن هم صادق است، که بشر را به غیر اخلاقیات سوق می‌دهد. اما روی صحبت ما با قلم‌هایی است که انسان را آگاه و به اخلاقیات رهنمون می‌کند که قلم آقای مهندس و نوشتارهای ایشان از این دسته هستند و بسمت نور و مسائل انسانی هدایت می‌کنند. 

کتاب 60 درجه جزء همین دسته کتاب‌هایی است که برای مسائل روز و بهتر زیستن به رشته نگارش درآمده و در طول انتشار آ« که اکنون به چاپ هفتادم رسیده است هیچ تغییر و دگرگونی در ان ایجاد نشده استو تاکید شده است که این کتاب برای تمامی اقشار از دانشجویان و ... موورد استفاده قرار می‌گیرد و یک نقشه راه است ویک کتاب حی و زنده است. و برای تمامی زمان‌ها مناسب است. به اعتقادی که بنده دارم این کتاب 60 درجه یک نوع سفرنامه است که اقای مهندس طول و روش درمان خود را به رشته تحریر در آوردند. 
هدف اصلی نوشتن این کتاب اینست که تا قبل از انتشار آن به درمان اعتیاد اعتقادی نداشتند و لی اقای مهندس با درک و بیان صورت مسئله اعتیاد به راه درمان اعتیاد را بر جوامع معنا نمود و آسیب‌های که اعتیاد دارد تعریف نمود و طبق تعریف امروز در کنگره اعتیاد دیگر یک بیماری مرموز و لاعلاج و پیش‌رونده نیست و دومین مسئله روشن کردن مسیر درمانه و همان روشdst .

نکته مهم دیگر و حائز اهمیت انست که این کتاب از سه فاکتور بهره مند است که عبارت اند از: حس، تصویر و صوت که برای برقراری بهتر مخاطب و خواننده از آن‌ها بهره گرفته شده است و احساسی که در نوشتار اقای مهندس است در تک تک ما حضور دارد.

خلاصه نویسی مسافر مصطفی لژیون دوم 
عکاس خبری مسافر علی لژیون هفتم

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .