English Version
English

برداشت همسفران لژیون چهارم ازسی دی" نامه پیشین"

برداشت همسفران لژیون چهارم ازسی دی

راهنماهمسفرحدیقه

در این سی دی آقای مهندس یک نوشتار زیبایی را بیان می‌کنند که می‌گویند: آنچه بایدانجام بشود، می‌شود و آنان که باید بروند می‌روند و آنان که بایستی بیایند در راه هستند و می‌آیند و همیشه این تبدیل و ترخیص ها در جریان هستند و چرخ خداوند همیشه در گردش است. این مطلب بیانگر تقدیر است و خیلی از دانشمندان و علما می‌خواستند بدانند که آیا زندگی جبر است یا اختیار است؟ فلاسفه هایی مثل کانت و دکارت و ... یکسری تجربه گرا بودند یکسری عقل گرا، حس گرا، پوچ گرا و یا نهی گرا بودند که هر کدام از یک زاویه ایی نگاه می‌کردند و همه هم درست می‌گفتند چون همه از سوراخ کلید به اتاق نگاه می‌کردند و عده ایی مبل را می‌دیدند و عده ایی یخچال اما بقیه وسایل هم هست نباید منکر وسایل دیگر شوند تجربه گرا، عقل گرا، حس گرا و گاهی اوقات پوچ گرا همه ترکیب می‌شوند و زندگی ما بر مبنای همه ی این ها است زندگی ما بر مبنای خواست، تقدیر و فرمان الهی برنامه ریزی شده است. ما یک خواسته داریم آنقدر مهم است که هر بهایی و هزینه ایی برایش پرداخت کنیم؟ و تقدیر نامه پیشین است یک اصل کلی که نقش کامل در زندگی ما دارد آنچه دیروز کاشته ایم امروز برداشت می‌کنیم و نقش فرمان الهی هم در این موضوع تأثیر دارد ما کاشته ایم آیا باران می‌بارد یا باران نمی‌بارد ؟ کسی که تحصیل می‌کند و تلاش می‌کند در آینده شغل مشخصی خواهد داشت کسی که درس نمی‌خواند هم مشخص است که چه تقدیری دارد.

همسفر ملیحه

برداشت من از نامه پیشین یعنی تقدیر یعنی کارهایی که باید انجام بشودو ما چه بخواهیم و چه نخواهیم انجام می‌شود و آدم هایی ک باید بروند می‌روند و آنهایی بایستی بیایند در راه هستند.این چرخ همیشه درحال چرخیدن است.و این چرخش بر مبنای چرخ الهی است.و‌جمله معروفی ک می‌گوید آنچه دیروز کاشتیم امروز برداشت میکنیم و آنچه امروز می‌کاریم درآینده برداشت می‌کنیم ک این برداشت وابسته به خواسته الهی می‌باشد.یعنی کسی ک درس خوانده است تقدیرش معلوم است و کسی که درس هم نخوانده معلوم است. تقدیرراچگونه ساختیم یا می‌سازیم...؟اگر قبلاً کار خوبی کرده ایم امروز جواب کار خوب رامی‌بینیم یا اگر کار بدی کرده باشیم امروز جوابش رابا بدی می‌بینیم و اینگونه تقدیر رقم می‌خورد و استاد اعتیاد را به سرما و یخبندان تشبیه کردند، که آدم مصرف کننده شاید بخواهد خیلی کار ها انجام بدهد ولی نمی‌تواند چون قدرت حرکت دادن خود را ندارد....

همسفر مهدیس

زندگی ما انسان‌ها بر مبنای سه مولفه بنا شده است؛ خواست، تقدیر و فرمان الهی.خواست یعنی آنچه که برای انسان ارزش دارد و برای آن تلاش و کوشش می‌کند؛ اما همه‌ چیز بر مبنای تلاش ما نیست. تقدیر هم نقش مهمی دارد. تقدیر چیزی است که ما دیروز کاشته‌ایم و امروز برداشت می‌کنیم و آنچه امروز می‌کاریم تقدیر فردای ماست. در ضمن فرمان الهی هم در زمان کاشت و برداشت موثر است. در ادامه آقای مهندس فرمودند: بها و ارزشی که هر فرد در هر زمان از حیات برای خود قائل است، همین ارزش‌هایی است که مانند گنج ‌گران‌بها در خود دارد و حمل آن بسیار آسان است. این ارزش‌ها دانایی و آگاهی او است و تفکرات و ادبیات شخص می‌باشد که به آن گنج درون می‌گویند. این گنج پایانی ندارد؛ زیرا این گنج در اعماق اقیانوس و در زیرزمین نیست که بتوان آن را استخراج کرد؛ بلکه گنج درون ماست. زمانی که ما در پی اشکالات دیگران هستیم هرگز به مشکلات خودمان پی ‌نخواهیم برد. اگر به مشکلات خود پی ‌ببریم در آن زمان است که به گنج خواهیم رسید؛ چون گنج همیشه در ویرانه‌ها است. باید از مشکلات و مشقت درس بگیریم. سختی‌ها حکم همان ویرانه را دارند باید درد را بشکافیم تا به گنج برسیم. جهان آن چیزی نیست که ما مشاهده می‌کنیم؛ زیرا دید و تفکر ما محدود است و ما حتی صور آشکار خود را نمی‌شناسیم. پشت جهان فیزیکی جهان‌های متعددی وجود دارد؛ چون ما چیزی از آ‌ن‌ها نمی‌دانیم نباید بگوییم که قبول نداریم و وجود ندارد. پی‌بردن به آن‌ها پنج حس درون را می‌خواهد. همه نباید بدانند، تعداد محدودی از انسان‌ها آن را می‌دانند.

همسفر غزاله

زندگی بر مبنای اختیار است وقتی خداوند انسان را خلق نمود به ایشان اختیار کامل داد، بستگی به نظر و دیدگاه هر فردی به زندگی دارد آیا به بزرگی و عظمت خداوند پی برده ام؟ انسان فراموشکار است اگر در گذشته کاری انجام داده باشد چه ارزشی وچه ضد ارزشی قطعا نتیجه آن را خواهد دید. به قول جناب مهندس هر آنچه کاشتی برداشت خواهی کرد. حال اگر نتیجه کار خوب بود که هیچ، ولی اگر بد باشد از همه طلبکار و تقصیر را گردن تقدیر، خداوند می‌اندازیم. تقدیر چیست ؟تقدیر همان نامه پیشین است، که در گذشته من اگرهر کاری انجام داده‌ام نتیجه اش را حال می‌بینم اگر محبتی کردم اگردست افتاده ای را گرفتم و... قطعآ نتیجه آن را برداشت می‌نمایم و بالعکس.تقدیر یا فرمان الهی وجود دارد فردی که هیچ گونه تلاشی نمی‌کند بافردی که تلاش می‌کند آنها یکسان نیستند، حال آنکه تلاش کرده وبه نتیجه رسیده لذت تلاش خود را می‌برد. پس در هر کاری باید با دانش، آگاهی و روش درست حرکت نمود خداوند با ارزش ترین و گرانبهاترین چیزها را در وجود ما نهاد.

ویرایش،ارسال:همسفرسحر،راهنماهمسفرحدیقه(لژیون چهارم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .