English Version
English

بخشش، راهی برای عبور از تاریکی

بخشش، راهی برای عبور از تاریکی

جلسه‌ی هفتم از دوره‌ی نهم جلسات لژیون سردار کنگره ۶۰؛ نمایندگی رودهن با استادی پهلوان همسفر ابوالفضل، نگهبانی مسافر یوسف و دبیری مسافر علی با دستور جلسه‌ی «کتاب عبور از منطقه‌ی ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن» روز چهارشنبه 23 اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ برگزار شد.



خلاصه سخنان استاد:
در ابتدا کتاب 60 درجه را باز کردم تا ببینم چه ارتباطی را می‌توانم بین آن و لژیون سردار بیابم تا راجع به آن صحبت نمایم.
در پیامی دیدم که می‌گوید: بر بام من مسلح بیا، کمی تفکر کردم تا ببینم منظور از سلاح چیست، هر چه فکر کردم هیچ سلاحی به‌جز بخشش نیافتم و متوجه شدم انسان باید از صفات بد خود عبور کند تا به آن نقطه برسد که از آن انشعاب یافته است. وقتی ما بتوانیم ببخشیم صفات بدی از ما گرفته می‌شود و صفات خوب با آن جایگزین می‌گردد.
زمانی که یک تازه‌وارد به کنگرهمی آید، درگیر مواد مخدر گوناگونی است، اما راهنما بر مبنای غالب‌ترین مواد مصرفی اش به او برنامه می‌دهد و به نظر من انسان هم‌ زمانی که از دنیا می‌رود، به غالب‌ترین صفت او نگاه می‌کنند، می‌سنجند که آیا او دروغ‌گو است یا بخشنده است و یا هر صفت دیگری که دارد را معیار قرار می‌دهند.



من هم این‌گونه فکر می‌کنم که بخشش صفتی است که اگر پشت هر درب بسته ای قرار دهید، می‌تواند قفل آن را بازنماید، حتی اعتیاد که تاریک‌ترین تاریکی‌هاست. تا زمانی که یک رهجو بخشش در وجود خود نداشته باشد، نمی‌تواند به درمان برسد.
به هر قسمت از کتاب 60 درجه که نگاه کنید، می‌توانید آثاری از بخشش را ببینید. این کتاب همانند یک نقشه است که با استفاده از عکس‌ها و نوشته‌هایش به ما نشان می‌دهد که چگونه از حالتی فرتوت و بیمار به حالتی برسیم که از زندگی لذت ببریم.

عکاس: مسافر نصرالله
تنظیم و ارسال: مسافر امیر
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .