English Version
English

امید به زندگی نقطه صعود و ترس نقطه سقوط انسان

امید به زندگی نقطه صعود و ترس نقطه سقوط انسان

الحمد و للّه ربّ العالمین؛ حمد و ستایش می‌کنم الله را که رب عالمین و طراح بزرگ است. همه‌ مسائل در هستی در اختیار خداوند است.
اگر انسان بخواهد از ظلمت خارج شود باید به اذن خداوند باشد؛ یعنی جلودار واقعی و صراط مستقیم فقط خداوند است که تعیین کننده و مشخص کننده است.
انبیا و اولیا هم جلودار هستند؛ ولی فرمان و دستوراتی را که از سوی خداوند به آن‌ها داده می‌شود را ابلاغ می‌کنند.
از مسئله‌ عالم غیب هیچ‌کس خبر ندارد حتی انبیا بزرگ، نوح که پیامبر خدا بود خبر نداشت که پسرش جزء او نیست. پیامبران هر کدام معجزه‌ خاص خودشان را داشتند اما؛ جلودار واقعی خداوند است.
فقها که فقیه هستند و رساله می‌نویسند آن‌ها نیز بر روی اصول دخالتی ندارند فقط بر روی جزئیات مداخله دارند و یک‌سری عقایدی هم دارند.
انسان‌هایی که امید دارند و امیدوار زندگی می‌کنند از آرامش، نشاط و شعف بیشتری برخوردارند نسبت به انسان‌هایی که ناامید هستند و همیشه به طرف سقوط در حال حرکت هستند.
وقتی انسان امید داشته باشد قادر هست که قدم‌های محکم‌تری بردارد و موقعی انسان تسلیم مرگ می‌شود که امیدش را از دست داده باشد.
در تمام سطوح زندگی باید امید و انگیزه‌ داشته باشیم و در انجام کارها ترس و هراس نداشته باشیم؛ زیرا جلودار واقعی خداوندی است که ناممکن‌ها را ممکن می‌سازد.
همه جهان می‌گفتند که اعتیاد درمان ندارد  و ناممکن است پس چه شد که ممکن شد؛ چون ما در صراط مستقیم حرکت کردیم.
باید خودتان خواسته داشته باشید و بدانید که چه می‌خواهید وقتی که خودتان نمی‌دانید چه می‌خواهید به اجابت رسیدن خواسته از سوی خداوند هم ناممکن است باید هم تفکر کنید هم عمل کنید تا به خواسته و هدفی که مشخص کرده‌اید برسید.
باید؛ یعنی حتما و تاکید است. خواهش میکنم، اگر بشود و یا شایسته است و.. نیست تاکید است که باید قدم بردارید، بلند شوید و حرکت کنید آنگاه قدرت و توانایی خداوند از وجود فرد فرد هر انسانی که عزم خود را برای رسیدن به هدفش جزم کرده است تراوش خواهد کرد.
کسانی می‌توانند کتاب خدا را درک، لمس و حس کنند که مطهر باشند. در کلام خداوند هر چه را می‌خوانید به عمل در آورید تا قدرت خداوند در ما متجلی شود.
در سوره‌ اعراف خداوند می‌فرماید؛ یک‌سری از بندگان بنده‌ و برده شیطان هستند؛ ولی خودشان می‌گویند ما در صراط مستقیم هستیم در صورتی که خودشان متوجه نیستند.
فتح کردن قله مهم است؛ اما اینکه چه نشانی از خود در قله باقی بگذارید مهم‌تر است از لحاظ خدمت کردن به انسان‌های دردمند چه باقی می‌گذارید؟
انسان باید از راه درست و صحیح پایه‌های مالی خود را قوی و مستحکم نماید ضرب المثلی است که می‌گوید؛ پول فاسد است؛ در واقع این انحراف است و پول بسیار با ارزش است مشروط بر آن که از راه درست، هم بدهید و هم بستانید و در راه خداوند انفاق کنید.
چه چیزی باعث می‌شود که آشوب‌های درونی پیدا کنیم؟ چند عامل می‌تواند باشد انسان یک‌سری خواسته‌ها دارد که یک‌سری از آن اجابت می‌شود و یک‌سری اجابت نمی‌شود و این خواسته‌ها هم می‌تواند معقول باشد هم نامعقول، این خواسته‌ها وقتی اجابت نمی‌شود انسان به هم می‌ریزد.
هرچه خواسته‌ ما نامعقول‌تر باشد ما جاهل‌تر هستیم و اگر معقول باشد به نفس مطمئنه نزدیک‌تر می‌باشیم.
وقتی خواسته‌ها نامعقول باشد حسادت و کینه چاشنی کار می‌شود و باعث بهم ریختگی می‌شود.
پایه و اساس آشفتگی و بهم ریختگی جهل و نادانی انسان است و انسان هر قدر جاهل‌تر باشد مشکلات بیشتری برای خودش به وجود می‌آورد و خارج شدن از بهم ریختگی درون فقط با دانایی اتفاق می‌افتد.

تایپ و نگارش: همسفر معصومه آژینه، راهنما همسفر مریم (لژیون پنجم)
رابط خبری: همسفر مریم، راهنما همسفر مریم (لژیون پنجم)
عکس: همسفر پریسا، راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .