English Version
English

همه ما در ۶۰درجه زیر صفر بودیم

همه ما در ۶۰درجه زیر صفر بودیم

اولین جلسه از دوره‌ی هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی اردستان با استادی مسافر پژمان و نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر جواد با دستور     جلسه‌ی  " کتاب ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن " سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ شروع به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

ابتدا از راهنمای خودم حسین آقا سپاسگزارم که اگر امروز حال خوشی دارم بخاطر راهنمایی‌های ایشان است.
در مورد دستورجلسه کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه و تصاویر آن، در ابتدای کتاب گفته شده این کتاب کتابی است الگویی و برگرفته از کلام الله است و در جای دیگر گفته شده این کتاب حاصل کاوش در این جهان و جهان‌های دیگر است که باورش کار هر کس نیست.


در ابتدای کتاب، داستان زندگی آقای مهندس است که تصمیم گرفتند به مصرف خودشون نظم بدهند و میزان آن را مرتب کنند و اصلا قصد ترک یا درمان نداشتند و بعد با کم کردن وعده‌های مصرف و بهتر شدن حالشان، متدDST را ایجاد کردند که امروز من و دیگران با این روش به درمان کامل رسیدیم و جا دارد از ایشان و اساتید گرامیشان تشکر و قدردانی کنم.

چیزی که از این کتاب مهم است این است که چون کتاب الگویی است هر مصرف‌کننده‌ای که این کتاب را می‌خواند می‌تواند همزاد پنداری کند و از صحبت‌های اساتید آن استفاده کند.

تصویر روی جلد کتاب، شن‌های روان را نشان می‌دهد که سوزان است و هیچ نشانه حیاتی ندارد و این می‌تواند نماد انسانی باشد که درگیر اعتیاد و مشکلات است این شن‌ها می‌تواند خود را به کنار دریا برساند جایی که نشانی از سبزی و حیات در آن دیده می‌شود و بحری که درون انسانی را نشان می‌دهد که حیات در آن جریان دارد.

تصویر بعدی تصویر ماشینی است که در منطقه یخبندان حرکت می‌کند این ماشین نماد انسان مصرف‌کننده‌ای است که در حال سفر است و مسیر سفر را نمی‌تواند سریع طی کند بخاطر ریزش قندیل‌ها و این مسیر را بدون سر وصدا سپری کند چون احتمال ریزش بهمن وجود دارد.

تصویر بعد، تصویر درخت پوسیده‌ای است در سرما، که آغاز سفر جناب مهندس را نشان می‌دهد که در زمستان بود، و تنه درخت پوسیده نشان‌دهنده جسم انسان مصرف‌کننده‌ است که درون او پر از موریانه‌ها و کرم‌ها است  بسیاری از سلول‌های او آسیب دیده و ناقص شده و کنار آن تنه پوسیده چند جوانه دیده می‌شود که نشان از کسی است که درون او در حال احیا و بازسازی است و درخت‌های استوار نشان از انسان‌های سالم است که به درمان رسیده‌اند و استوار هستند.

تصویر بعد، درخت پوسیده کوچکتر شده و جوانه‌ها رشد کرده‌اند و این نشان‌دهنده مسیر حرکت یک مصرف‌کننده‌ است که سفر خود را طی می‌کند و هر چه می‌گذرد مسیر برای او واضح و روشن‌تر می‌شود.

در تصویر بعد تنه پوسیده کاملا از بین رفته و جوانه‌ها بزرگتر شده‌اند و مسیر سبزی را نشان می دهد که بسیار طولانی است و نشان از طولانی بودن مسیر سفر است و تپه‌ها نشانه اطلاعات نهفته است.

تصویر غسل در صحرا، شخص در باران ناخالصی‌های وجود خود را می‌زداید و شن‌های روان به هیچ عنوان ناخالصی‌ها را جذب نمی‌کند و دو نفر از دو قوم مختلف لباس برای شخص آورده‌اند تا آلودگی‌ها را پاک کند.

تصویر بعد نشان‌دهنده یک اسب است که گذشته جناب مهندس را نشان می‌دهد.

تصویر بعد ماشینی است که نور بر آن تابیده، انتهای سفر یک مصرف‌کننده‌ را نشان می‌دهد که نور امید در دل او روشن شده اگر حواسش نباشد این نور می‌تواند او را از مسیرش منحرف کند و از هدف دور سازد.

تصویر بعد، ماشین گل‌آلودی است که در حال تمام کردن مسیر است سختی‌ها کم شده ولی آثار آن هنوز هست و اگر در انتهای سفر شخص بخواهد تمام مشکلاتش را یک باره حل کند ممکن است در گل و لای برف و سرما گرفتار شود.

تصویر صحرای سوزان که نشان‌دهنده جسم بیمار است و ویرانه‌ای است که اجساد و استخوان‌ها را نشان می‌دهد و جادوگری که مدام انسان را از مسیر اصلی دور می‌کند.

تصویر بعد تصویر سیلاب است که آب بیماری‌ها و مشکلات جسم را به اعماق حفره‌ها می‌برد و اگر شخص کوچکترین اشتباهی کند خودش به همراه آب به درون حفره‌ها فرو می‌رود.

تصویر بعد، تصویر انسانی است که نجات یافته و خود را در سر‌‌سبزی می‌بیند و لباس نو بر تن می‌کند و بعد از گذراندن مسیر سخت حس‌های تازه را تجربه می‌کند.

تصویر آخر اسکی بازها، نشان‌دهنده انسان رها شده‌است که در درون مشکلات می‌تواند به شادی و سرور دست یابد.

تصویر پشت جلد، تصویر عقابی است که توانسته از آتش عبور کند و تنها پرنده‌ای که می‌تواند بر فراز طوفان پرواز کند و بعد از اینکه طوفان آرام شد می‌تواند برگردد.تمام این تصاویر حاوی صوت هستند که بعضی از این صوت‌ها توسط استاد جهان‌بینی استاد امین ساخته شده‌اند و سرودهایی ساخته شده که در بهترین دانشگاه‌های موسیقی دنیا چنین موسیقی نداریم. اصوات خیلی از مسائل را می توانند به انسان منتقل کنند.

به امید روزی که از آموزش‌های کتاب مرجع خودمان به بهترین شکل استفاده کنیم.

تایپ : مسافر محمد رضا لژیون چهارم 

عکاس: مسافر مجتبی لژیون پنچم 

تنظیم و ارسال : مسافر محمد رضا لژیون دوم 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .