English Version
English

کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر راه را به ما نشان می‌دهد

کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر راه را به ما نشان می‌دهد

با سلام دوستان رویا هستم همسفر

کتاب ۶۰ درجه تجربیات جناب آقای مهندس حسین دژاکام است که هفده سال اعتیاد به مواد مخدر داشتند که سال‌ها برای ترک آن رنج و سختی و تجربه‌هایی کسب کردند، و در نهایت در ماه مبارک رمضان برای روزه گرفتن مواد را کم کردند، که البته با فکر و حرکت نتیجه‌ی خوبی بدست آوردند، و اینک در اختیار ما قرار گرفته است بنابراین برای درمان اعتیاد تجربه‌‌شان علمی بود که تجربه شده بود.

کتاب ۶۰ درجه را که می‌خوانیم، می‌توانیم ببینیم که تمام مسائل آن مثل کتاب آسمانی مشخص شده و پیش بینی می‌کند که در آینده چه اتفاقاتی  می‌افتد و راه را به ما نشان می‌دهد که دقت کنیم و در مورد  فکر کنیم، و خیلی آرام و درست حرکت کنیم، چون انسان هم صفات خوب و هم صفات بد، را با هم  دارد، و وظیفه‌ی انسان این است که تجربه کسب کند و مسائل منفی را ذره ، ذره از خودش دور کند‌.

در کتاب ۶۰ درجه می خوانیم که جسم یک سیستم با ارزش و بسیار مکانیزم پیچیده ای دارد که تمامی خلق و خوی ما تاثیر و کنترل سیستم ایکس می‌باشد، پس سیستم ایکس مسائل اصلی ما را کنترل می‌کند و ما را سر پا نگه می‌دارد، بنابراین وقتی که امواج و مواد مخدر از سد خونی مغز عبور می‌کنند، روی سیستم ایکس تا ثیر گذاشته و آن را از تعادل خارج می‌نماید.

کسی که مواد مخدر مصرف می‌کند در پائین‌ترین نقطه ی تاریکی‌ها می‌باشد که‌ باید فکر و حرکت کند به‌ طرف روشنائیهاکه البته راه بسیار سخت و دشواری است.

در کتاب ۶۰ درجه در اولین تصویرش گذرگاه سخت به گونه‌ای به نمایش گذاشته شده که شخص باید از این گذرگاه سخت عبور کند، جاده‌های پیچ در پیچ مثل جاده چالوس پر از برف و یخ زده‌گی و پرتگاهی عمیق، و ماشین یک پیکان قراضه و لاستیک‌هایش صاف، باد از هر طرف داخل ماشین وارد می‌شود، بخاری هم ندارد و ترمزش کار نمی‌کند حالا می‌خواهی چطور حرکت کنی، به همین دلیل باید حرکت آرام باشد و به جسم و سلولها زمان لازم را  بدهیم تا به آرامی و اندک اندک خود را ترمیم نمایند، و سیستم‌هایی که از چرخه ی حیات ما خارج شده‌اند، دوباره بازسازی شوند و به چرخه‌ی حیات خود بازگردند، چون در اثر استفاده از مواد اضافی سیستم های زیادی از جسم را تخریب کرده‌ایم‌،پس اینجا باید خیلی با آرامش حرکت کنی و اگر آرام حرکت نکنی موفق نمی‌شوی، این جاده همان مسیر ما در زندگی است و در زندگی همه ی ما وجود دارد.

در دومین تصویر کتاب ۶۰ درجه درخت پوسیده که سمبل یا نشان دهنده درون و برون یک انسان آلوده به مواد مخدر یا الکل است که درون آن آشیانه حشرات و موریانه ها شده و بیرون آن پوسیده است، این تصویر نشان دهنده‌ی ساختار جسم ماست که بعضی از کارخانه‌های آن منهدم و متروک شده‌اند، که با آغاز سفر ما در کنار درخت پوسیده جوانه‌های بسیار ریزی شروع به رشد نموده‌اند،و این جوانه‌ها نشان دهنده‌ی سیستم  یا کارخانه‌های جسم ما هستند که سازندگی خود را آغاز نموده‌اند، و در تصویر درختان استوار و نیرومند هم سمبل انسان‌هایی هستند که از هر گونه آلودگی به‌ دور بوده‌اند.

در تصاویر های دیگر کتاب ۶۰ درجه جاده نشانه طولانی بودن راه و مسیر است ودرختان پوسیده در حال انهدام کامل است و به زودی نابود خواهند شد و جوانه‌ها به قدر کافی رشد نموده اند.

در تصویر غسل در صحرا، آخرین آلودگی‌ها از درون و برون خارج می‌گردد آلودگی‌های سیاه رنگ که حتی شن‌ های صحرا که فوری آب را جذب می‌کنند در اینجا حاضر نیستند این آلودگی‌ها را در خود بپذیرند و در این تصویر می‌بینیم انسان‌هایی با فرهنگ‌های مختلف هستند برای شخص لباس سفید به نشانه ی پاکی می آورند.

درخت پوسیده تصویر یک انسان آلوده است جوانه ها تصور تولد و حیات جدید یک انسان تزکیه و تصفیه شده است درختان قوی و شاداب نمونه ای از انسان است که حیات را با ادامه راه درست به سوی آسمان و جنگل دنبال می‌کند  مطالب گفته شده در مورد عموم آزاد شدگان از دست نیروهای اهریمنی است‌.

در تصویر دیگر، قدرت الهی به صورت باران سیلاب جاری می شود و آن را از وجود اطراف و ویرانی آگاه می‌کند و باز می‌خواهد در این سیلاب دوباره غرق شود و وارد مجراهای ناپیدا و حفره های خطرناک شود،اما با توان و نیروی الهی از آن حفره جان سالم بدر می برد، نوری بر آسمان ظاهر می‌گردد ‌راه برای او نمایان می شود، و تابش خورشید نشانه ی بیداری نیروهای در‌ون ویا بالا رفتن عقل و ایمان شخص است.

اصوات مانند حس و نور در شکل‌گیری معنا می‌یابند و در معنا مفهوم خواست انسان متولد می‌شود.

سپاس خداوند مهربان و قدردان بنیان کنگره‌ی۶۰ و اعضای خالص  و خدا گونه که این مکان و این آموزش  رایگان را در اختیار من قرار داده است، امیدوارم که لیاقت آن را داشته باشم‌.

سلام دوستان مهری هستم یک همسفر

مطالب آموزنده‌ای که در کتاب ۶۰ درجه زیر صفر آمده در مورد مسئله اعتیاد است که به زبان ساده و روان نوشته شده است، که جناب آقای مهندس با ترک‌های مختلفی که انجام دادند به این متد درمان دست یافته اند و از تجربیات و سختی‌های سفر خود و کم کردن تدریجی مواد خودشان توضیح دادند. روش مهندس الگو گرفتن از ماه مبارک رمضان بود که در این ماه اقدام به این کار کردند.

تصاویری که در کتاب ۶۰ درجه آمده جسم یک انسان مصرف کننده می‌باشد که در شهر وجودی خودش تخریب ایجاد می‌کند و به سمت سرما و یخبندان سوق داده می شود و شرایط سختی را برای خودش ایجاد می کند.

جلد رو کتاب نشان می دهد مصرف کننده  می تواند به طرف آب و هوای خوب برود و هم می‌تواند به سمت سرما و یخبندان  کشیده شود، بستگی به تفکرات شخص مصرف کننده دارد که به چه سمتی حرکت کند، ولی اگر شخص مصرف کننده به سمت گردباد برود باید سختی‌های زیادی را  متحمل شود تا بتواند نقطه‌ی تحمل خودش را بالا ببرد تا دوباره شهر وجودی خودش را بازسازی کند.

عقاب سفید پشت جلد کتاب هم نشانگر توانایی و موفقیت مسافر و رهایی او از دام اعتیاد  می‌باشد.

خدا را شکر می‌کنم که با خواندن این کتاب و آموزش‌های آن در مسیر ارزش‌ها قرار می گیرم و با کاربردی کردن آموزش‌ها به حال خوش و آرامش نزدیک‌تر می‌شوم .

از جناب آقای مهندس بابت این کتاب و آموزش‌های مفیدشان سپاسگزار و قدردان زحماتشان می‌باشم.

 

ویراستار و رابط خبری : همسفر سارا رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون چهارم)
ارسال: همسفر مهتاب رهجوی راهنما همسفر فریبا (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی باغستان کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .