English Version
English

تصاویر کتاب ۶٠ درجه نقشه راه هستند

تصاویر کتاب ۶٠ درجه نقشه راه هستند

چهاردهمین جلسه از دوره دهم سری  آموزشی کنگره 60 نمایندگی بیهقی سبزوار در روزهای دوشنبه با استادی همسفر طلعت، نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه «کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن» در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۳/۲۱ آغاز به کارکرد.


خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان طلعت هستم همسفر از نگهبان جلسه خانم مریم تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه آموزش بگیرم و خدمت کنم. دستور جلسه این هفته کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن است. این کتاب مهم‌ترین منبع آموزشی در کنگره ۶۰ است آقای مهندس از ابتدای سفر خود تمام تجربه‌هایشان را به سفارش استادانشان می‌نوشتند. در مطالب این کتاب از همان ابتدا تا حالا هیچ تغییری ایجاد نشده است تنها تغییر این است که در ابتدا پله‌ها ۱۵ روزه بود ولی اکنون پله‌ها ۲۱ روزه است.

یکی از مشخصات بارز این کتاب همزادپنداری است که فرد در زمان خواندن کتاب خودش را به‌جای شخصیت اصلی آن می‌گذارد. سفر آقای مهندس از ماه رمضان شروع شد در ابتدا فقط قصد داشتند به مصرف خود نظم بدهند ولی کم‌کم منجر به درمان ایشان و کشف متد دی اس تی شد. آقای مهندس چند ماه بعد از درمان کتاب ۶۰ درجه زیر صفر را به چاپ رساندند.

هدف از نوشتن این کتاب شکافتن صورت‌مسئله اعتیاد و بهترین راه درمان است. پیام بهترین راه در ابتدای کتاب این درس را به ما می‌دهد که در طول سفر نباید عجله کنیم و همیشه باید بدانیم که بهترین راه کوتاه‌ترین راه نیست. آقای مهندس عقیده دارند که فرد مصرف‌کننده، جسم روان و جهان‌بینی‌اش دچار اختلال و عدم تعادل شده است و در کنگره این سه مؤلفه درمان می‌شوند.

این کتاب با استفاده از تمثیل‌ها و تصاویر راه‌های درمان و تجربه‌های جناب مهندس را در اختیار ما قرار می‌دهد و به زبان ساده و روان نوشته‌شده است و برای تمام اقشار جامعه قابل‌فهم است. آقای مهندس توصیه کردند کسانی که برای اولین بار این کتاب را مطالعه می‌کنند مانند یک رمان به آن نگاه کنند و بعد از مدتی که آموزش بگیرند کم‌کم مطالب را درک خواهند کرد. مطالب این کتاب مستند است و تماماً تجربه‌های آقای مهندس است.

مثلث درمان و صورت‌مسئله اعتیاد و گره‌های کور درمان در این کتاب شکافته شده است و برای تمامی این مشکلات راه‌حل‌های مناسبی را پیش روی خواننده قرار می‌دهد. تصاویر کتاب نقشه راه هستند که وضعیت مسافر را در طول سفر نشان می‌دهند. قوانین کتاب ثابت هستند و از قوانین الهی الگوبرداری شده‌اند این قوانین مانند پل‌هایی هستند که انسان را به صراط مستقیم نزدیک می‌کنند

تصویر جلد کتاب تصویر یک کویر خشک در کنار دریا است که معمولاً در طبیعت هیچ موقع این‌گونه نیست ولی انسان می‌تواند مجموعه‌ای از این دو باشد انسان می‌تواند مانند کویر خشک و بی‌آب‌وعلف باشد هم می‌تواند مانند دریا پر آب باشد و به دیگران فایده برساند این بستگی به خود انسان دارد که کدامین باشد. انشالله که بتوانیم پارها این کتاب را بخوانیم و بهترین سود را از آن ببریم و به امید روزی که هیچ مصرف‌کننده‌ای نداشته باشیم. ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.

انتخابات نگهبانی با حضور ایجنت برگزار شد و همسفر مریم از لژیون دوم بارأی همسفران به‌عنوان نگهبان دوره یازدهم بیهقی انتخاب شد.

برگزاری امتحان ماهانه خردادماه

همسفر ام‌البنین از لژیون چهارم به‌عنوان مسئول صدور کارت همسفران و همسفر پریسا از لژیون پنجم به عنوان مسئول صوت در کارگاههای آموزشی روزهای دوشنبه با انجام قرعه کشی انتخاب شدند .

 

تایپ و ویرایش: مریم همسفر حسن(لژیون یکم)
عکس مرزبان خبری: همسفر محدثه
ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف (لژیون دوم)
 


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .