English Version
English

کتاب ۶۰ درجه یعنی باوری در ناباوری

کتاب ۶۰ درجه یعنی باوری در ناباوری

جلسه اول از دوره پانزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی زاگرس، با استادی مرزبان محترم مسافر نورعلی، نگهبانی مسافر‌‌ذبیح الله و دبیری مسافر علی‌‌حسین، با دستور جلسه «کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر و تصاویر آن » روز سه‌شنبه‌ 22 خرداد‌ماه 1403 ساعت 17 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
خداوند را شاکر و سپاسگزارم به خاطر اذن و اجازه‌ای که داده شد تا در این جایگاه قرار گیرم. دستور جلسه امروز، کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن است. در یک جمله کتاب ۶۰ درجه یعنی باوری در ناباوری. درحالی‌که دنیا در درمان اعتیاد مانده بود، خداوند شرایط را مهیا نمود تا آقای مهندس نگارش کتاب را در سال ۱۳۷۵ شروع کنند و حرکت از همان‌جا شروع شد. تا صفحه ۵۰-۶۰ کتاب مشخص است که آقای مهندس قصد و باوری برای درمان اعتیاد نداشته و هدفش فقط تنظیم میزان مصرف مواد بوده است‌.
آقای مهندس شروع به نگارش کتاب کرد و همان‌طور که پیش می‌آمد، اساتید او در طول مسیر او را راهنمایی می‌کردند. کتاب با یک قصد ساده شروع شد و در ادامه عامل تحقیقات اعتیاد و مشکلات آن شد. کتاب ۶۰ درجه با کمک گرفتن از تمثیل و تصاویر وضعیت مصرف‌کننده و روند درمان را نمایش می‌دهد.

شکل گرفتن باور در ناباوری برای آقای مهندس، همراه با جلو آمدن تصاویر نمایان است. درواقع در اوایل کتاب هیچ تفکر و اندیشه‌ای برای درمان اعتیاد وجود نداشته است اما خواست خداوند بر شکل‌گیری این باور و اتفاق معجزه‌‌آسا بود.
درجایی از کتاب آمده است، ساقیان باده گستر معجونی را وارد شهر وجودی می‌کنند که باعث گیجی ما می‌شود و در فاصله‌ای که ما گیج هستیم تخریب‌ها را ایجاد می‌کنند و در غالب تمثیل می‌گوید حشرات شروع می‌کنند لوله‌های آب و برق و گاز، تأسیسات و زیرساخت‌ها را نابود می‌کنند و ما متوجه نیستیم چه بر سر جسم ما می‌آید. کتاب تشریح می‌کند که شهری که سال‌های سال زیر بمباران انواع نیروهای تخریبی‌ بوده است چگونه می‌توان در مدت ۲۱ روز آن را ترمیم کرد و یا چگونه می‌شود با این وضع شخص را با بستن به تخت درمان کرد. من مصرف‌کننده بعد از سال‌ها تلاش نافرجام برای نجات پیدا کردن، وقتی شروع به خواندن این کتاب می‌کنم، دقیقاً شرح‌حال خود را می‌بینم و متوجه می‌شوم که مشکلات همه ما شبیه هم است.

در کتاب مشکلات گفته می‌شود، راه‌حل نیز گفته می‌شود. از کتاب برداشت می‌شود کسی که سفر خوبی را شروع می‌کند و معیارها و خط‌کشی‌ها را رعایت می‌کند به نتیجه مطلوب می‌رسد. مشکل از جایی شروع می‌شود که بعضی جاها را نقطه‌چین می‌گذارم و عبور می‌کنم و بعداً به خودم می‌گویم چرا آن اتفاقی که برای بقیه می‌افتد برای من نمی‌افتد. آنجاست که باید مشق‌هایم را از اول بنویسم. باید به عقب برگردم و نقطه‌چین‌ها را پر کنم.
در مورد تصویر آخر کتاب که نشان‌دهنده رهایی و شادی است، باید بگویم لازمه این رهایی، مهار کردن آتش ویرانگر در درون خود است و برای آن بایستی به شناخت و معرفت رسیده باشم و اینجاست که متوجه می‌شوم باید در کنگره ماندگار شوم و خدمت کنم به کسانی که برای رهایی از تاریکی‌ها و خلاصی و درمان اعتیاد به کنگره پناه می‌آورند.

تایپ گزارش: مسافررضا لژیون 8
عکس: مسافر حسن لژیون7
بارگزاری و ارسال: مسافر محمد لژیون 8
مسافران نمایندگی زاگرس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .