English Version
English

از تاریکی به سمت نور

از تاریکی به سمت نور

همسفر روشنک:
دستور جلسه راجع به کتاب ۶۰ درجه زیر صفر حاصل تجربه شخصی مهندس دژاکام است و مسیری را نشان می  دهد که ایشان طی نموده اند و به آرامش رسیده اند و با آن مسئله اعتیاد را درمان می کنند. در این کتاب خیلی از مشکلات مصرف کنندگان حل شده که شاید ما هیچ وقت به آن توجه نمی کردیم . همین باعث شد من یاد بگیرم نقطه تحملم را بالا ببرم. یکی از نکات مهم مطالعه این کتاب این بود که اصلا به دستگاه های درونی مواد مخدرهای طبیعی بدن توجه نمی کردم. در این کتاب ۱۴ تصویر وجود دارد قابل فهم است مختص گروه خاصی نیست، آنقدر آقای مهندس ساده و روان بازگو کرده اند که احساس می کنم فقط برای من نوشته شده است. قوانین عین حقیقت و با عقل و منطق جور در می آید و این گنجی است که به ما کمک می کند از اعتیاد و تاریکی رها شویم. دستور جلسه را از چند دیدگاه می شود نگاه کرد، نوشتن این کتاب در زمانی بود در یک زمانی اعتیاد جرم محسوب می شد، امروز می گویند بیماری است. شجاعت آقای مهندس برای من ستودنی است که خود و خانواده اش را درگیر داستانی کرده که معلوم نبود در آینده چه اتفاقی می افتد. من از آقای مهندس یاد گرفتم و این شجاعت کار هرکس نیست مصرفکنندگان غول های یخی هستند، حس های آنها یخ زده با تلاش و پشتکار و به کمک خداوند از سرما عبور کرده و به جوانه ای سرسبز تبدیل شده و قادرند در کوه های پر از برف اسکی بازی نمایند.


همسفر فریبا:
کتاب شصت درجه زیر صفر را می‌خواندم برای اینکه بدانم آخر این کتاب و آخر داستان زندگی مهندس چه می شود از شب تا صبح همچنان به خواندن ادامه دادم تا به همراه این کتاب از تاریکی شب به سپیده صبح رسیدم. در صفحات پایانی با هر کلمه اش اشکم روان می شد و خودم را در کتاب پیدا می کردم. آری ! با کتاب شصت درجه می توان از تاریکی به نور و روشنایی رسید. با این کتاب می توان از قهر به مهر رسید. با این کتاب می توان از ترس به شجاعت رسید ولی اگر بارها و بارها بخوانم، اندیشه کنم، تغییر کنم و به عمل و اجرا در آورم. ضرورت مطالعه و آموزش گرفتن از این کتاب برای خانواده مصرف کنندگان ضروری است. برای تحمل و توان یافتن و برای گذر کردن از سختی های شصت درجه زیر صفر و تصویرهایش هر کدام نوری هستند در دل تاریکی چون کتابی برای درک بهتر مسیر درمان می باشد. سپاسگزارم از آقای مهندس که این کتاب را نوشتند تا برای ما بماند. از نقاش تصویرهای کتاب، موسیقی کتاب، استاد امین و از خانم آنی بزرگ که نقش بسیار مهمی در این سفر داشتند سپاسگزارم. از مسافران و همسفرهان نیز سپاسگزارم.

همسفر مسیح:
دستور جلسه کتاب عبور از منطقه 60درجه زیر صفر ..این کتاب نوشته آقا مهندس دژاکام و تمامی حالات و مسائل و مشکلاتی که در ترک اعتیاد خود تجربه کرده اند به رشته تحریر درآورده اند. در این کتاب این طور بیان کرده اند که فرد با استفاده از مواد مخدر باعث تخریب زیادی به جسم و روان و اطرافیانش شده است و همین امر باعث سقوط به دره و به تاریک ترین نقطه شده است و حالا با تفکر و اندیشه کم کم به خود کمک می کند تا به نوک قله که شناخت از درون و بیرون خودرو جهان بینی است صعود کند. در مسیر از راه های با گذراندن پیچ های بسیار سخت و دشوار مثل جهل نادانی ضد ارزشها مبارزه با نفس است راه را برای خود هموار می‌کند. در اصل این کتاب گره هایی که بر اثر اعتیاد برای ما پیش آمده را مطرح میکند، روش های صحیح را که خود استاد با تجربه و گذراندن آن پیدا کرده اند را بیان می کند. ایشان چگونگی مشکل را و نیز روش صحیح را پیدا کرده و با سخاوت بالا در اختیار همه انسان های گرفتار این بند گذشته و راه را برای همگی نمایان کرده است. بجز مسافران همسفران هم مورد محبت استاد واقع شده اند و بیشتری از مسائل خانوادگی هم را بیان می کنند و راه حل را بیان می کنند این کتاب که کتابی بسیار جامع برای خانوادها است. یکی از کلیدی ترین و مهم ترین چیزهای که برای حل تمامی مسائل و مشکلات بیان شده آرامش و صبر و ادب قدر دانی و تشکر از کسانی که در این راه به ما کمک بسیاری می کنند است. دیگر مسئله ای که می شود به آن اشاره کرد توجه به سیستم درونی بدن است که به ما یاد می دهد که با استفاده از مواد مخدر باعث از کار انداختن بسیاری از هورمون ها و سلول ها که برای بدن مواد مخدر طبیعی و برای فعالیت بدن مفید می شود چیزی که به ظاهر آن را نمی‌بینیم پس از خواندن این کتاب به همه این ها آگاه می شویم و متوجه فرق بین درمان و ترک می شویم. این کتاب مثل گنجینه ای برای رهایی از تاریکی و رسیدن به روشنایی ها است و به ما می‌آموزد که با تفکر و اندیشۀ درست به زندگی هدف و آرامش بدهیم و در راه مستقیم و درست حرکت کنیم و از ضد ارزشها دوری کنیم و به آرامی و پله به پله مشکلات خود را حل کنیم و مسئولیت تمامی کارهای خود را به عهده بگیریم و با یاد گرفتن و تقویت حس مهر عشق و محبت در مسیر صفات عالیه قرار بگیریم و به نور و آگاهی دست پیدا کنیم. در آخر قدردانی و تشکر می کنم از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان که دلسوزانه و با محبت فراوان این بستر را برای ما فراهم کردند و از مجموعه بزرگ کنگره 60 تمام عزیزانی که در قسمت های مختلف مرزبانی، دیدبان ها، ایجنت محترم و نیروهای خدمات رسان و راهنما های عزیز که خالصانه و دلسوزانه برای ما وقت و انرژی صرف می‌کنند صمیمانه تشکر می کنم و تمام قد در مقابلشان سر تعظیم فرود می آورم. از خداوند بهترین ها را برای تک تک این عزیزان و جناب مهندس خواهانم. امیدوارم که خوب این آموزه ها را دریافت کنم، خوب پرداخت کنم و باعث ادامه دار شدن این مسیر نورانی و آگاهی باشم و به امید رهایی از تاریکی و جهل و نادانی. امیدوارم نور اگاهی سهم وجود همگی ما باشد. از توجه شما عزیزان سپاسگزارم.


تایپ: راهنما همسفر فریبا (لژیون دوازدهم)
ویرایش و ارسال: همسفر رها (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی مسعود
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .