English Version
English

این کتاب، ظرفیت من را افزایش می‌دهد

این کتاب، ظرفیت من را افزایش می‌دهد

اولین جلسه از دوره هفتم کارگاه‌های آموزش خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی باغستان کرج به استادی دستیار اسیستانت تازه‌واردین راهنما همسفر لیلا، نگهبانی همسفر معصومه و دبیری همسفر فهیمه با دستور جلسه «کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن» روز سه‌شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوندا!
دریا و آسمان و دشت، پوشیده از رقصنده‌های آسمانیست!
و روح ناآرام ما، خواستار رهایی!
نه از خلاصی، بلکه دیدار معشوق است
خداوندا
تنها تو را می‌ستاییم و تنها تو را ستایش می‌کنیم!
برای انجام این عمل عظیم، شکر، شکر، شکر

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که قسمت و روزی ما همسفران و مسافران و تمام همسفران کنگره ۶۰ قرار داد تا در محیط امن و بهشت‌گونه‌ کنگره باشیم و از این نعمت برخوردار شویم. خیلی خوشحالم که در کنار شما عزیزان هستم. امیدوارم این مجموعه و این سیستم هر روز که می‌گذرد شعاع بیشتری اضافه کند و افراد دردمند اعتیاد بتوانند به این سیستم راه پیدا کنند و به درمان و رهایی از اعتیاد برسند. از خداوند می‌خواهم که ما را مورد حمایت و هدایت خودش قرار بدهد تا بتوانیم راه و صراط مستقیم را پیدا کنیم و انجام عمل سالم را داشته باشیم و هیچ وقت مسیر و راهمان را گم نکنیم.

ما اگر بخواهیم یک آشنایی مختصر با کنگره ۶۰ داشته باشیم و اطلاعاتی به دست بیاوریم باید بگویم که آقای مهندس دژاکام موسس کنگره ۶۰، ۱۷ سال درگیر اعتیاد بودند و با الهام از ماه رمضان و نظمی که در برنامه خودشان داشتند توانستند در بهمن ماه سال ۱۳۷۵ موفق شوند سفرشان را شروع کنند و مصرف موادشان را نظم بدهند و مصرف مواد را تثبیت کنند. آقای مهندس کار بزرگی که انجام دادند، تجربیات خودشان در این زمینه به علاوه ترک‌های ناموفقی که قبل از آن داشتند را در کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر به ثبت رساندند و این امر مقدمه‌ای شد برای این که متد DST  و روش کاهش تدریجی، پیشرفته‌ترین متد درمان اعتیاد در کل دنیا باشد.

در حال حاضر و در آینده این کتاب یکی از منابع مهم و آموزشی کنگره ۶۰ می‌باشد. در واقع کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر خودآموز و راهنمای درمان اعتیاد است که به زبان خیلی ساده می‌تواند پیچیدگی‌ها و مشکلاتی که در زمینه درمان اعتیاد هست، علاوه بر مشکلات جسمی، جهان‌بینی و روانی فرد مصرف‌کننده و یا هر شخص دیگری، بنا بر مشکلات و نیاز خودش را می‌تواند به درمان برساند. یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب حس همزادپنداری است که در مخاطب ایجاد می‌کند و همین‌طور این کتاب این‌طور نیست که من بگویم یکبار این کتاب را خواندم، اطلاعات و آگاهی‌ که نیاز داشتم را دریافت کردم و دیگر نیازی به مطالعه این کتاب ندارم، این کتاب خاصیتی دارد که با هربار خواندن دریچه‌ای جدید از علم و آگاهی به روی ما باز می‌کند، مثلاً منِ لیلا که ۱۱سال در کنگره ۶۰ هستم هربار با خواندن این کتاب برداشت متفاوتی نسبت به بار قبلی که می‌خوانم دارم. چرا این کتاب این قدرت را دارد و حس همزادپنداری را در مخاطبش ایجاد می‌کند و این اثرگذاری را دارد؟ به دلیل این‌که جناب مهندس از پارامترهای اصلی صوت، متن، تصویر و تمثیل‌های خیلی دلنشینی در این کتاب استفاده کردند که همه‌ این‌ها در کنار هم مطالب را به جان خواننده آن کتاب می‌نشاند. استفاده از تمثیل‌ها باعث می‌شود ما درک بهتری از مطالب کتاب داشته باشیم.

این کتاب این‌گونه نیست که فقط مختص افراد مصرف‌کننده باشد و من همسفر هیچ نیازی به این کتاب نداشته باشم، اصلاً به این شکل نیست، بلکه هرکس بنا بر مسئله‌ای که با آن درگیر است می‌تواند از این کتاب استفاده کند. آموزش‌ها و کاربردی و عملی کردن آموخته‌های این کتاب به ما کمک می‌کند که دریافت‌های بالاتر و وسیع‌تری از نور و آگاهی داشته باشیم.

حالا شاید بگوییم که این علم‌ها و این آموزش‌هایی که کتاب ۶۰ درجه به ما می‌دهد به چه درد ما می‌خورد؟ کاربردی کردن این آموزش‌ها باعث می‌شود که ظرفیت ما بالا برود، حالا چرا ظرفیت بالا برود؟ استاد امین در «سی‌دی شکل‌گیری نیروها» این نکته را خیلی خوب باز کرده‌اند که خداوند بی‌نیاز و غنی است، فقیر نیست که ما بگوییم نمی‌تواند خواسته‌هایمان را برآورده کند، اصلاً اینطور نیست. درست است خارج از کنگره یکسری از گروه‌ها در مورد قانون جذب و یا تصویرسازی مطالبی را مطرح می‌کنند که ما به خواسته‌هایمان برسیم؛ اما استاد امین می‌فرمایند: «همه‌ این‌ها درست است و همه‌ قوانینی که برای ما گفته شده یک تبصره دارد، این که آیا من ظرفیت رسیدن به آن خواسته را دارم؟ آیا زمان برآورده شدنِ خواسته‌ من رسیده است؟» این کتاب و آموزش‌ها به من کمک می‌کند که ظرفیت من بالا برود.

ما به عنوان یک همسفر که در کنگره ۶۰ هستیم بیاییم از روش تدریجی استفاده کنیم، خود من در دوران تاریکی اعتیاد مسافرم در این تاریکی غرق شده بودم که با استفاده از روش تدریجی DST سعی کردم به لیلای قبل از این دوران تاریکی برگردم، برای به دست آوردن آن ذات پاکی که خداوند من را خلق کرده بود، با تزکیه و پالایشِ تدریجی‌ای که این کتاب به من آموزش می‌دهد این مسیر را می‌شود طی کرد.

یکی از نکته‌های مهمی که این کتاب دارد پیام‌های این کتاب است که از اساتید بزرگ و ارزشمندی گفته شده است که آقای مهندس در ابتدای کتاب اشاره می‌کنند که فکر نکنید که این پیام را چه کسی گفته مهم نیست، اینکه چه می‌گوید باید برای ما مهم باشد. خود من در سفر اول واقعاً مانده بودم و هیچ کاری نمی‌توانستم انجام بدهم، چون‌ که در دوران تاریکی خیلی از توانایی‌های ما گرفته می‌شود که حتی خود من قادر به حفظ یک شماره نبودم، آن‌قدر که ذهنم درگیر مسایل منفی شده بود تمام قدرت‌ها از من گرفته شده بود، ولی پیام‌ها این خاصیت را دارد که به ما کمک می‌کند که دوباره این توانایی و قدرت را به دست بیاوریم و با حفظ کردن پیام‌ها قدرت و توانایی را در وجود خودمان بالا ببریم، من پیام «جلودار واقعی» را خیلی دوست دارم. خیلی وقتها هر مشکلی که برایم پیش می‌آمد، در هر خانه‌ای را می‌زدم جز آنجایی که در پیام «جلودار واقعی» گفته می‌شود: «جلودار واقعی آن خداوندی است که ناممکن‌ها را در مقابل شما تعیین و ممکن می‌کند». وقتی کلمه‌هایش را فهمیدم باعث شد مسیر سفر برایم باز بشود و خدا را شکر مسافرم به رهایی و درمان رسید و الان ۸ سال از آن روزها می‌گذرد و از این بابت خدا را شکر می‌کنم.

یک نکته‌ دیگر که برای یکی از عزیزانم با سفر در کنگره برایش پیش آمد و ارزشمند بود این بود که علاوه بر گوش کردن و نوشتن سی‌دی ها به عنوان یک تجربه حتماً «کتاب عبور از منطقه 60 زیر صفر» را نوشتار کنید، زمان بگذارید و هفته ای یکبار یک صفحه بنویسید که در کاربردی کردن آموزش‌ها خیلی اثرگذار خواهد بود.

در آخر، تصویر پشت کتاب که عقاب سفید است را خیلی دوست دارم؛ چراکه نشان‌دهنده‌ عظمت و بزرگی و قدرت خداوند است و نشان می‌دهد جایگاه شخصی که در دوران تاریک مصرف مواد است، وقتی که به درمان می‌رسد چقدر تغییر می‌کند.

به نوبه‌ خودم از آقای مهندس تشکر می‌کنم که این سیستم و بستر را فراهم کردند و خیلی از خانواده‌های در بند اعتیاد نجات پیدا کردند، از خانم نگهبان، ایجنت محترم شعبه، خانم سمانه و خانم دبیر که به من اجازه خدمت در این‌ جایگاه را دادند تشکر می‌کنم.

مرزبانان کشیک: همسفر اشرف و مسافر رضا
تایپ: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر نیره (لژیون یکم) و همسفر وحیده رهجوی راهنما همسفر فریبا (لژیون پنجم)
عکاس خبری و ویراستاری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سارا (لژیون دوم)
ارسال: همسفر سارا رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی باغستان کرج

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .