English Version
English

آخرین تصویر نشان می‌دهد من از این نبرد پیروز شدم.

آخرین تصویر نشان می‌دهد من از این نبرد پیروز شدم.
کتاب 14 تصویر وجود دارد که ابتدا تصویر روی جلد را داریم ، این تصویر نمادی از قدرت خداوند است و در واقع ساختار درونی انسان را نمایش می دهد زیرا در این تصویر کویر خشک در کنار منطقه خوش آب و هوا نشانه مرز بین بهشت و جهنم درون انسان است که هر لحظه امکان دارد انسان در بهشت و یا در جهنم باشد زیرا بهشت و جهنم جاری است و با هر عملی ، من می توانم در بهشت قرار بگیرم و از عاقبت کارم خوشنود باشم و یا برعکس می توانم در جهنم قرار بگیرم و سزای کار بد خود را ببینم ، پس این تصویر در واقع فاصله اندک این دو را نشان می دهد .
 
تصویر دیگر تصویر پشت جلد است ، به نظر من جایگاه فرد را در سفر دوم نشان می دهد که با رسیدن به کمک راهنمایی و راهنمایی می تواند با دانایی که کسب کرده است به دیگران کمک کند .
و تصاویر درون کتاب  را می توان به سه گروه تقسیم کرد که ابتدا تصویر یخ بندان و ماشین قرمز است و در مجموع چهار تصویر دارد که مسیر حرکت و دشواریهای راه را نشان می دهد تا در آخرین تصویر یخ بندان همان تصویر رهایی و یا اسکی بازی را داریم . 
 
گروه دوم تصاویر درخت پوسیده هستند که آن هم چهار تصویر را شامل می شود و در واقع تمثیل جسم انسان است که در آن نیز طی سفر تغییراتی ایجاد می شود و درخت پوسیده بعد از جوانه زدن و رشد آنها تبدیل به یک انسان سالم و پاک می گردد. گروه سوم نیز سه تصویر درون است که نبرد بین نفس و عقل را به نمایش می گذارد ودر ابتدا نمایانگر درون آشفته انسان و در آخر ین تصویر به نظر من نشان دهنده این است که فرد توانسته از این نبرد پیروز بیرون بیاید . 
 
به  جز این تصاویر یک تصویر دیگر نیز در کتاب وجود دارد که  تصویر غسل در صحرا است،توضیح آن همان طور که در کتاب آمده این است که انسان در صحرا با باران رحمت الهی غسل می کند و آخرین آلودگی های درون و برون از او خارج می گردد ، این آلودگی ها به صورت آب سیاه رنگی است که حتی شن های صحرا که به راحتی آب را جذب می کنند حاضر به جذب آن نیستند و مورد دیگر در این تصویر انسانهایی هستند که بافرهنگ های مختلف لباس سفید به نشانه پاکی برای فرد می آورد
 
تهیه و تنظیم : همسفر لیلا از نمایندگی پروین اعتصامی  
ویراستاری : همسفر مرضیه از لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .