English Version
English

کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر، کتابی قابل‌درک برای همگان

کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر، کتابی قابل‌درک برای همگان

همسفر محمود از لژیون ششم همسفران آکادمی، مقاله‌ای در خصوص دستور جلسه "کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر و تصاویر آن" ارائه نمودند که ذیلاً تقدیم حضور می‌گردد:

سلام دوستان محمود هستم یک همسفر

دریکی از سه جلسه اول حضور من در کنگره که مهمان محسوب می‌شدم، دستور جلسه هفته در مورد کتاب ۶۰ درجه زیر صفر بود. من برای اولین بار نام این کتاب را می‌شنیدم، با چرخاندن سرم به این‌طرف و آن‌طرف این کتاب را در دست دیگران دیدم.
اصلاً صحبت‌های استاد جلسه را متوجه نشدم. نوبت به مشارکت جمع رسید. نفر کناری من کتاب ۶۰ درجه را از کیفش بیرون آورد. تصویر روی جلد به نظرم خیلی ساده و بچگانه آمد. تعجب کردم که چرا نویسنده یک نقاشی خیلی ابتدایی را برای روی جلد خود انتخاب کرده است.
مشارکت همسفری که صحبت می‌کرد در مورد تصویر جاده کوهستانی، یخبندان و اتومبیل بود و کلی حرف در همان دو یا سه دقیقه مشارکت در مورد طول درمان و سفر یک بیمار در حال ترک گفته شد که برایم خیلی جالب بود؛ چون دانستن همین نکات بود که مرا دربه‌در از یک مرکز ترک اعتیاد به یک مرکز دیگر و از مطب فلان روان‌پزشک معروف به مطب فلان روانشناس نامی می‌کشاند تا اینکه از کنگره سر درآورده بودم.
با اشتیاق خدا خدا می‌کردم که فرد کنار دستم صفحه تصویر موردنظر مشارکت‌کننده را باز کند که خوشبختانه این‌طور شد؛ اما باز سادگی نقاشی ازنظر طراحی و رنگ‌آمیزی نظرم را جلب کرد. با خود گفتم: چگونه این فرد مشارکت‌کننده این‌همه مطلب را از تصویر درک کرده است؟!
اینجا بود که متوجه نادانی و ناآگاهی خودم شدم و خواستم که حتماً این کتاب را با دقت بخوانم. نثر ساده و قابل‌درک این کتاب برای تمامی افراد متفاوت ازنظر میزان تحصیلات، سن و سال، حالات روحی و روانی، قومیتی و طبقه اجتماعی از بارزترین ویژگی این کتاب است که توسط نویسنده نوشته‌شده است و سند علمی برای اثبات این روش می‌باشد.
پیام‌هایی که در قالب گفتگوی استاد و شاگرد در کتاب آورده شده پنجره جدیدی مقابل دیدگان خواننده باز می‌کند و انسان را به چالش و تفکر می‌کشاند.
ویژگی مهم دیگر این کتاب بر اساس مثلث درمان؛ یعنی جسم، روان و جهان بینی می‌باشد که تغییرات در آن‌ها باید هم‌زمان اتفاق بیافتد تا درمان کامل شود.
مهم‌ترین پیام این کتاب الگوبرداری از طبیعت جهت بازسازی جسم است.
پیام دیگر کتاب سلامت روان در گرو سلامت جسم است که در طول درمان به تعادل می‌رسد و کمک و یاری نیروهای الهی را در این کتاب به نمایش می‌گذارد.
امروزه این کتاب برای تمام مردان و زنان اندیشمند تاریخ بشر بسیار مهم و قابل‌تأمل می‌باشد.

 

همسفر محمود لژیون ششم همسفران آقا، نمایندگی آکادمی
تایپ: همسفر محمود

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .