English Version
English

وعده خداوند دروغ نیست

وعده خداوند دروغ نیست

هشتمین جلسه از دوره چهارم کارگاه آموزشی لژیون سردار کنگره۶۰ نمایندگی بنیان مشهد با استادی پهلوان همسفر اعظم، نگهبانی راهنمای تازه‌واردین همسفر مژگان و دبیری همسفر سعیده با دستور جلسه «پهلوان» در روز دوشنبه بیست‌ویکم خرداد ماه ۱۴۰۳رأس ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به‌ کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان اعظم هستم همسفر؛ از نگهبان جلسه همسفر مژگان سپاس‌گزارم که از من دعوت نمودند که به مشهد بیایم؛ این سال سوم است که من به مشهد می‌آیم و برای من توفیقی است که با چه کسانی پیوند محبت دارم؛ در واقع تک‌تک ما در سراسر کشور و در هر نمایندگی کنگره۶۰، تعدادی افراد هستیم که بدون داشتن پیوند خونی با هم پیوند محبت داریم که از پیوند خونی بالاتر است و این باعث خوشحالی من است که در کنار شما عزیزان هستم تا خدمت کنم و از شما چیزهای زیادی را بیاموزم.

اگر منِ همسفر بتوانم در کنگره‌۶۰ حرکت کنم، با واژه بخشش آشنا می‌شوم؛ هیچ‌ کجا مانند کنگره‌۶۰ و به اندازه بخشش در لژیون سردار بر روی انسان تأثیر نمی‌گذارد. ما که افتخار حضور در لژیون سردار را دارا هستیم، امکان و بستر مناسبی را در اختیار داریم تا هر روز این بخشش را ترمیم و هر روز بیشتر و بیشترش نماییم و اگر تفکر صحیحی پیدا نکنیم، به یک جایی می‌رسیم که بعد می‌گوییم که من نمی‌بخشم و اگر نتوانیم ببخشیم، نمی‌توانیم پیشرفت نماییم. همه ما زمانی‌که به کنگره‌۶۰ می‌آییم، می‌گویند که مسافرت را رها کن و به خودت بپرداز و خودت باید سفر نمایی؛ به این دلیل است که من باید تغییر نمایم. اگر من از لحاظ درونی تغییر نکنم، آن اتفاق خوب برای من رقم نمی‌خورد.

یکی از چیزهایی که کمک می‌کند ما به حال خوش برسیم، این است که ما از لحاظ درونی تغییر نماییم و اگر من از لحاظ درونی تغییر نمودم و تفکرات من در چارچوب درست قرار بگیرد و یک‌سری از لذت‌ها را کسب نمایم، آن موقع است که به حال خوش می‌رسم.

همه ما جناب مهندس را به عنوان یک معلّم راستین قبول داریم و جناب مهندس این علم راستین را دارند و به ما انتقال داده‌اند. مسئله‌ای که باعث می‌شود پایه‌های مالی ما در زندگی مستحکم شود، همین بخشش است. جناب مهندس زمانی‌که جایگاه دنوری، پهلوانی و نشان در بی‌نشانی را می‌گذارند، برای یادگیری من است.

همه چیز یک صور ظاهر و یک صور پنهان دارد و صور پنهان پهلوانی, دریافت است؛ من ظاهراً ۵۰۰ میلیون پرداخت نموده‌ام، اما آن‌قدری که دریافت کرده‌ام، اگر امروز به من بگویند ۵۰۰ میلیون پرداخت کن برای من راحت است؛ زیرا از نظر مالی برای ما پیشرفت حاصل شده است. در کلام اللّه شریف آمده است: وعده خداوند دروغ نیست؛ در واقع همین‌طور است که اصلاً عدد مالی‌اش به چشم نمی‌آید؛ بلکه همه آن چیزی است که در جایگاه پهلوانی دریافت می‌نمایید. من حدود ۱۲ سال پیش وارد کنگره‌۶۰ شدم و ۳ سال است که پهلوان هستم؛ اگر بخواهم دریافت من در این ۳ سال را در دو کفه ترازو بگذارم، دریافت من بعد از پهلوانی اصلاً قابل مقایسه با قبل آن نیست.

در کنگره‌۶۰ آموختیم که زندگی ما انسان‌ها کوتاه نیست؛ ما مقدار بسیار کمی از عمرمان را در روی کره زمین زندگی می‌‌نماییم؛ هزار سال است که بودیم و هزار سال دیگر هم خواهد آمد که هستیم، در واقع همیشه هستیم؛ پس یکی از تفکراتی که کنگره‌۶۰ به ما آموزش می‌دهد، این است که من برای زندگی بعد خودم هم تفکر نمایم.

ما هر کدام یک اسم داریم و زمانی‌که از یک بُعد وارد بُعد دیگری می‌شویم، اسم خود را خودمان مشخص می‌کنیم؛ اسم ما بر اساس صفتی که داریم مشخص می‌شود. در دستور جلسه سیگار، مسافر من مشارکت نمودند، گفتند: من از سالی که درمان سیگارم انجام داده‌ام تا امسال ۵۰۰ میلیون تومان مصرف سیگار داشته‌ام؛ حال برای شما مثالی می‌زنم؛ زمانی‌که مسافر من ۵۰۰ میلیون برای شال پرداخت کرده، چیزی نداده است؛ ما هرچه پرداخت می‌نماییم، بدهکارتر می‌شویم.

یعنی هر سالی که بگذرد، ما بدهکارتر می‌شویم؛ هر سالی که می‌گذرد و مسافر من مواد مصرف نمی‌کند و سیگار نمی‌کشد، هر سالی که می‌گذرد من اضافه وزن نمی‌گیرم و به واسطه اضافه وزن بسیاری از بیماری‌ها را نمی‌گیرم، مرتب کنگره‌۶۰ من را بدهکارتر می‌کند. هر کاری که کردم نباید منّت آن را بر سر دیگران بگذارم و هرچه که انجام داده‌ام، خودم دریافت نموده‌ام و به حال خوش رسیده‌ام؛ به امید خدا قطعاً نمایندگی بنیان در سال آینده پهلوان خواهد داشت.

سپاس‌گزارم از شما عزیزان که به صحبت‌های من گوش کردید.

ویراستاری متن: همسفر محبوبه رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون دهم)
ارسال خبر: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون یازدهم)
عکاس: مرزبان خبری همسفر آمنه

همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .