English Version
English

کتاب های آقای مهندس زنده هستند

کتاب های آقای مهندس زنده هستند

جلسه پنجم از دوره هشتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، ویژه مسافران نمایندگی یوسف آباد با استادی پهلوان مصطفی، نگهبانی مسافر عطا و دبیری مسافر عرفان با دستورجلسه " کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن "در روز دوشنبه مورخ 21 خرداد ماه ۱۴۰۳، رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه در مورد کتاب ۶۰ درجه و تصاویر آن می‌باشد.
کتاب هایی که آقای مهندس به نگارش در آورده اند زنده هستند یعنی در طول زمان قادر هستند که به انسان آموزش دهند، بطوری که در سفر اول برای فرد آموزش دارد و در سفر دوم برداشت  و آموزش بهتر و بیشتری خواهد داشت و وقتی فرد راهنما میشود یک برداشت دیگر میتواند از این کتاب ها داشته باشد و این برداشت ها با رشد فرد متفاوت خواهد بود.


در اوایل سفر وقتی برای اولین بار این کتاب را مطالعه کردم دیدم آقای مهندس پنج وعده دارو مصرف میکنند، در آن زمان دنبال این مطلب بودم که چرا به من هم پنج وعده دارو نمی‌دهند، آن زمان این گونه مطالب را از کتاب ۶۰ درجه برداشت میکردم یعنی هر کتابی هر چقدر هم عمیق باشد میزان برداشت از مطالب آن کتاب دقیقا ارتباط با فرد مطالعه کننده و میزان قابلیت فرد برای برداشت مطلب از آن دارد .
من اوایل پیام های اساتید مهندس را خیلی متوجه نمی‌شدم و دنبال مطالب دیگری در مورد نحوه مصرف و درمان مهندس بودم و با کمک راهنما و حضور در لژیون و شعبه کم کم و به تدریج برداشت های من بهتر و بهتر شد و این روند تا زمانی که در مدار آموزش باقی بمانم ادامه خواهد داشت، این معنی زنده بودن این کتاب میتواند باشد.
امروز که برای آزمون راهنمایی این کتاب را مطالعه می‌کردم تصاویر و توضیحات بعد از آن را عمیق تر مطالعه کردم و متوجه شدم برخی از توضیحات را استاد سیلور نوشته است و برخی را استاد سردار و متوجه تفاوت حس های این پیام ها با هم شدم که البته همچنان نیاز به تفکر و مطالعه بیشر آن برای درک بهتر و عمیق تر آنها دارم.
زمانی که عکس اسکی باز ها را در برف میدیم، برای من نا مفهوم بود و درک نمی کردم چرا فردی باید دوباره در این سرما حضور پیدا کند تا اسکی بازی کند ولی انسان با مطالعه و هم حس شدن با کتاب درک عمیق تری پیدا میکند، با وجود تصاویر به ظاهر ساده، مفاهیم عمیقی در آن وجود دارد این مطالب عمیق با یک یا دو بار مطالعه، ادراک نخواهد شد و نیاز به مطالعه مستمر دارد تا نکات جدیدی از آن برداشت شود.
یکی از برداشت های من از این کتاب این نکته بود که همانطور که تخریب های من در زمینه های مختلف مثل جایگاه خود در خانواده، اجتماع و کار به مرور زمان خدشه دار شد به همان صورت باید بصورت تدریجی و در طی زمان و گام به گام اقدام به بازسازی و دوباره سازی در زمینه تخریب ها یی که داشته ام اقدام نمایم.
تهیه گزارش: مسافر محمد لژیون4

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .