English Version
English

این کتاب گنجی است برای خروج از تاریکی‌ها

 این کتاب گنجی است برای خروج از تاریکی‌ها

دهمین جلسه از دوره سیزدهم سری کارگاه‌های آموزشی و خصوصی مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار، روز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ با استادی مسافر محمد و نگهبانی مسافر علی‌اکبر و دبیری مسافر محمدرضا، با دستور جلسه «کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن» ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم یک مسافر، تشکر می‌کنم از نگهبان جلسه، دبیر محترم و گروه مرزبانی، از اینکه فرصت در اختیار من گذاشتند تا آموزش بگیرم و خدمت بکنم. دستور جلسه این هفته کتاب ۶۰ درجه زیر صفراست، کتاب ۶۰ درجه حامل تلاش ۱۷ سال تاریکی جناب مهندس بوده که تمام آن دوران را یادداشت و به تصویر کشیده‌اند، تمام آن اتفاقات ریزودرشت که برای ایشان اتفاق افتاده و همه صحبت‌هایی که بین خود ایشان و استادانشان افتاده بدون هیچ کم و کاستی نوشته‌اند و به رشته تحریر درآورده‌اند.
این کتاب گنجی است برای خروج از تاریکی‌ها و رسیدن به روشنایی‌ها و بافکر و اندیشه درست به زندگی‌مان آرامش بدهیم و درراه مستقیم حرکت کرده و به‌آرامی مشکلات خود را حل بکنیم و مسئولیت کارهای خودمان را به عهده بگیریم. به عقیده من کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر کتابی هست که آقای مهندس دژاکام نوشته تا راه نجاتی باشد برای بسیاری از انسان‌هایی که در این زمان درگیر بیماری اعتیاد شده‌اند که جسم و روان آن‌ها را تسخیر کرده و همین‌طور آرامش و آسایش را از زندگی آن‌ها گرفته است؛ و حال این کتاب در اختیار من مصرف‌کننده قرارگرفته است.
کتاب ۶۰ درجه زیر صفر شاید به‌اندازه کتاب آسمانی مهم نباشد، ولی چیزی کمتر از آن‌هم نیست، من تا قبل از اینکه وارد کنگره بشوم، به خیال خودم زندگی می‌کردم، ولی عمرم را داشتم بیهوده سپری می‌کردم، الان که وارد کنگره شدم و کتاب ۶۰ درجه را گرفتم و مطالعه کردم، آن موقع معنی زندگی کردن را متوجه شدم، خیلی از کارها را من قبلاً درگذشته انجام می‌دادم و برای من هم اصلاً مهم نبود. الان در کنگره می‌گویند کار ضد ارزشی، من آن زمان به‌راحتی این کارها را انجام می‌دادم و اصلاً هیچ مسئله‌ای هم برایم پیش نمی‌آمد و برایم مهم نبود و از کنارش به‌راحتی می‌گذشتم. در کتاب ۶۰ درجه خیلی از مسائل را بیان کرده است برای من مصرف‌کننده و چه خوب هست با خواندن این کتاب به‌راحتی از کنارش رد نشویم، تمام این مطالب مهم است که برای من مصرف‌کننده نوشته‌شده است.
اگر قرار باشد این کتاب را من بگیرم و فقط صرفاً برای خواندن باشد و از کنارش رد بشوم هیچ فایده‌ای برای من ندارد، من باید از این کتاب یک کلمه یا یک‌جمله‌ای را به‌درستی انتخاب بکنم و در زندگی‌ام عملی بکنم، اگر قرار باشد من در کنگره سفر بکنم و سفر خوبی داشته باشم و بخواهم به آن نتیجه مطلوب و دلخواه خودم برسم باید به تمام آن فرمان‌ها و قوانینی که داخل کتاب و در سی‌دی‌های جناب مهندس هست کامل گوش بدهم و فرامین را اجرا بکنم.
من تا قبل از اینکه وارد کنگره بشوم چند بار هم ترک داشته‌ام، ولی اینجا میگویند درمان، ولی آن ترک‌ها برای من موفقیت‌آمیز نبودند و من هیچ شناخت و هیچ آگاهی نسبت به قطع مصرف نداشتم و هیچ موقع به نتیجه‌ای نمی‌رسیدم، در کتاب ۶۰ درجه برای ما واضح، همه را بیان کرده است و آن روش دی اس دی هست، سیستم شبه افیونی بدن مخدرهای طبیعی بدن هستند و من هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشتم و هیچ موقع نمی‌دانستم که جسم من خودش مواد مخدر در بدن تولید می‌کند، ولی من با مصرف مواد مخدر بیرونی این سیستم را از کار انداختم و نابود کردم، اگر آگاهی و اطلاع داشتم، هیچ‌وقت این کار را با خودم نمی‌کردم.
در کتاب ۶۰ درجه راه برای من مصرف‌کننده نشان می‌دهد، اگر راه را درست بروم، قطعاً به آن نتیجه دلخواه و مطلوب می‌رسم، ولی اگر راه را اشتباه بروم و از دستورات راهنما سرپیچی بکنم، در آخر سفر سر از ناکجاآباد درمی‌آورم.
تصویر روی جلد کتاب به ما نشان می‌دهد قسمت پایین کویر سوزان و خشک و قسمت بالای تصویر دریا و کوه سرسبزی است، بین کارهای ضد ارزشی و کارهای درست یک تار مو فاصله هست؛ و حقیقتاً همین‌طور هست.
خدا را شکر می‌کنم که با خواندن این کتاب باارزش در مسیر ارزش‌ها قرار می‌گیرم وزندگی خود و اطرافیانم را با آموزش گرفتن و کاربردی کردن به آرامش، نزدیک‌تر می‌کنم، اینجا چیزهایی به من آموزش داده‌اند که باید سپاسگزار و شکرگزار باشم.
ممنونم دوستان از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید.

عکاس: مسافر غلامرضا لژیون سوم
تایپ: مسافر رضا لژیون هشتم
تنظیم: سایت بیهقی سبزوار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .