English Version
English

کتاب‌۶۰ درجه حس ما را بیدار می‌کند

کتاب‌۶۰ درجه حس ما را بیدار می‌کند

دومین جلسه از دوره چهاردهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره‌۶۰، ویژه مسافران نمایندگی ملایر، با استادی راهنما مسافر علی‌محمد، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر ، با دستور‌جلسه«کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و‌ تصاویر آن» روز یک‌شنبه ۲۰ خردادماه ‌۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

هدف از انتشار این کتاب به‌خاطر این است که ما صورت مسئله اعتیاد را بهتر بشناسیم. آقای مهندس آمد تجربیات ۱۷ سال اعتیاد خودش را گردآوری کرد در درون کتاب ۶۰ درجه گذاشت که صورت مسئله اعتیاد را شکافت. گفت که اعتیاد یک مسمومیت مزمن نیست بلکه یک جایگزین مزمن است؛ یعنی این که یک مخدر بیرونی آمد جایگزین یک مخدر درونی شد؛ آن بیان ژنها را تغییر داد و از عملکرد خودشان خارج کرد؛ جسم انسان از تعادل عادی خودش خارج شد. ولی روشی که آقای مهندس پیدا کردند به اسم روش DST به‌واسطه ماه مبارک رمضان؛ خب لطف خدا شامل حال ما شد که به واسطه آقای مهندس توانستیم به این روش جسم خود را درمان کنیم. روش DST می‌گوید اگر ما سالیان سال مصرف‌کننده مواد مخدر بودیم ؛ قرار نیست که یک شبه یا یک یا چند ماهه دوباره این تعادل را سر جای خودش برگردانیم. همان‌جوری که ما رفتیم رسیدیم پشت بام باید دوباره پله پله پایین برگردیم، قرار نیست که ما از آن بالا به پایین سقوط کنیم و مسلماً از ما چیزی باقی نمی‌ماند. 

ما باید این شرایط را فراهم کنیم تا بدن دوباره احیا و بازسازی شود؛ خوشبختانه آقای مهندس این کار را عملی کرد ؛ یک باوری توی ناباوری‌ها بود؛ که باعث شد همین‌طوری که جسم انسان قبل از اعتیاد خودش مخدرهای درونی را ترشح می‌کرد؛ دوباره به حالت اولیه خودش برگردد. در این کتاب می‌گوید نکات تاریکی‌هایی که ما درونش هستیم درون این کتاب نهفته است. 

من زمانی که توی کنگره آمدم و شروع به خواندن این کتاب کردم؛ باعث شد بیشتر با درون خودم آشنا شوم. من یادم هست اون اوایل که آمدم توی کنگره تنها تصویری که ذهن مرا درگیر خودش کرده بود؛ این بود که معنی آن تصویر اسکی‌سوارها چیست ؟ از استاد خودم پرسیدم که این تصاویر چه ربطی به افراد معتاد دارد؛ گفت حالا خودت به مرور زمان متوجه موضوع می‌شوی. جلوتر که رفتم متوجه شدم که به این معنی است که ما زمانی که توی دوران اعتیاد بودیم جسم ما تبدیل می‌شود به یک جسم کاملا یخ زده و سرد؛ به این خاطر است که بدن ما دیگه مخدر ترشح نمی‌کند و به اون حالت خماری در‌می‌آید. 

توی اعتیاد ما مخدرهای درونی ما که ترشح نمی‌کنند به یک حالتی می‌رسیم که زیر دمای ۶۰ درجه هیچ حیاتی تکاپو ندارد و نمی‌تواند به مسیر خودش ادامه بدهد. دقیقا توی دوران خماری ما هم همین شکل بود ؛ بعد که جلوتر رفتیم یواش‌یواش با این تصاویر آشنا شدیم‌؛ به‌وسیله سه تا ضلع صوت؛ نور و حس؛ که آمد آن آموزش‌ها را به ما یاد داد. توی کتاب منظور از نور همین تصاویر است که به ما نشان می‌دهد که بیشتر با این مفاهیم آشنا شویم؛ به‌وسیله چشم عکس‌ها را می‌بینیم و چشم منتقل کننده تصاویر به ذهن است و عقل ما که توی درون خودمان آن را تجزیه و تحلیل کنیم و عقل شروع به تصمیم گرفتن می‌کند. صوت هم به همین شکل؛ ولی اون حسی که از آن صحبت شده؛ دقیقا همان مطالب کتاب است ؛ مطالب کتاب آن حس ما را بیدار می‌کند که ما درست تصمیم بگیریم و مسیر خودمان را درست طی کنیم. 

طبق صحبت‌های آقای زرکش؛ هر کس این مطالب را می‌خواند باید آن را به دیگران منتقل کند که متوجه بشوند که هر‌کدام از ما که درون کنگره درمان می‌شویم؛ قطعاً یک مسئولیت بر عهده ماست ؛که باید از آن مراقبت کنیم؛ یعنی باید آن را انتشار بدهیم؛ یعنی هر کدام از ما از لحاظ مالی یا از لحاظ خدمت یا راهنما شدن باید این علم را گسترش بدهیم .

مرزبان‌خبری: مسافر امید عسگری
تایپ و عکس: مسافر علی اسدی
ویراستاری و ارسال: راهنمای‌تازه‌واردین بهمن مشفق
مسافران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .