English Version
English

هدف ورزش در کنگره درمان است

هدف ورزش در کنگره درمان است

صبح جمعه 18 خرداد ۱۴۰۳ خدمت دیده‌بان محترم ورزش کنگره 60 آقای علی اشکذری در پارک غدیر هستیم و این فرصت را غنیمت شمردیم و مصاحبه‌ای ترتیب دادیم تا از تجربیات ایشان بهره‌مند شویم، با ما همراه باشید.

لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید؟
سلام دوستان علی هستم مسافر، آخرین آنتی ایکس‌ مصرفی تریاک و شیره، مدت ۱۷ ماه سفر کردم، رهایی از مواد ۲۰ سال، راهنما جناب آقای مهندس دژاکام.

در چه جایگاه‌هایی در کنگره خدمت کردید و کدام جایگاه برای‌ شما لذت‌بخش‌تر بوده است؟
من تقریباً همه‌ی جایگاه‌ها را یکی‌یکی از ابتدا تجربه کردم و نمی‌توانم بگویم که این جایگاه یا آن جایگاه بهتر است بلکه همه‌ی آن‌ها بسیار عالی بودند.

مهم‌ترین چیزی که از جناب مهندس آموخته‌اید چه بوده است؟
مهمترین چیزی که از آقای مهندس آموختم این بود که زندگی کردن را به من یاد دادند.

برای مسافران و همسفرانی که شرایط شرکت در آزمون راهنمایی را دارند چه توصیه‌ای دارید؟
شرکت در آزمون یک چیز است و آن حس هم یک چیز دیگر؛ اگر با حس کنگره‌ای در آزمون شرکت کنند مکمل مطالعاتشان می‌شود؛ که به نفعشان است، به طور کلی هر کجا بحث امتحانات مطرح می‌شود، این نیست که ما جواب سوالات را بلد نیستیم، بلکه خود سوالات را درک نکرده و نمی‌فهمیم، اگر سوال را بفهمیم دیگر جواب کاری ندارد و به جای توجه به سوالات به جواب آن توجه می‌کنیم.

نظر شما درباره کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر که مهمترین و بزرگترین منبع آموزشی کنگره 60 است، چیست؟
کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه یک قالب است؛ یک قالب کلی و مثل راه رفتن است ولی این‌که چگونه راه برویم را؛ در ادامه‌ی راه، خود به آن می‌رسیم.

 آیا انسان باید به آخر خط برسد تا به فکر درمان بیفتد؟
خیر، این‌که می‌گوییم انسان به آخر خط برسد؛ این آخر برای هر شخص متفاوت است، آخرِ یک شخص مثلاً این است که فرزندش به او می‌گوید که به مدرسه‌ی من نیا، چون خجالت می‌کشم، یکی هم آخرش این است که کارتن‌خواب شده ولی هنوز به آخرخط نرسیده، آخر خط یکی می‌تواند اخم یا کم مهری پدر و مادرش باشد، ولی برای شخص دیگری ممکن است زندان باشد.

حضور در کنار مهندس دژاکام و خدمت کردن در کنار ایشان چه تأثیری روی شما گذاشته است؟
اصولاً در کنگره ۶۰ خدمت کردن، تجربه‌ی یادگیری‌هاست، ما هر چیزی که در کنگره یاد می‌گیریم از طریق فرصت‌های خدمتی است که به ما داده می‌شود، ما تجربه می‌کنیم و آموزش می‌گیریم، در کنگره همه‌ی شعبه‌ها تقریباً مثل هم است؛ چه در جاهایی که آقای مهندس تشریف دارند و چه شعباتی که ایشان نیستند، قرار نیست مثلاً در شعبه‌ی  آکادمی که آقای مهندس هستند یک جور باشد و در شعبه دیگر، یک جور دیگر، نه، بنده در شعبه‌ی آکادمی در بعضی از مواقع مواردی می‌بینم که در شعبه‌ی زاهدان بهتر قوانین را رعایت می‌کنند.

به عنوان دیده‌بان ورزشی، چه توصیه‌ای در رابطه‌ با ورزش و درمان اعتیاد برای مسافران دارید؟
از ورزش در قسمت درمان به عنوان ابزار استفاده می‌شود، در کنگره هدف ورزش نیست بلکه هدف درمان است، از ورزش به عنوان ابزاری استفاده می‌کنیم که با کیفیت‌تر و بهتر و راحت‌تر به درمان برسیم، ولی هدف از ورزش در کنگره قهرمان پروری نیست؛ بلکه ما در کنگره معتقدیم شخصی که به درمان رسیده؛ خود قهرمان واقعی است و بیشتر آن منش قهرمانی ‌است؛ صبر و شکیبایی وارد زندگی اعضا شود تا کیفیت زندگی‌شان بهتر شود.

و کلام آخر:
انشالله که سلامت و تندرست باشید و تمرکز لازم را برای انجام کارهایی که در حال انجام آن هستید را داشته باشید تا بهتر انجام شود.

آقای اشکذری از اینکه وقت ارزشمندتان را در اختیار ما قرار دادید، از شما صمیمانه سپاسگزاریم.

تهیه گزارش، تایپ، ویرایش و ارسال به سایت: مسافر سعید لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .