English Version
English

این کتاب یک سفر و یک روایت است

این کتاب یک سفر و یک روایت است

جلسه هفتم از دوره هشتم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران کنگره 60 نمایندگی ملایر با دستور‌‌ جلسه «کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و‌ تصاویر آن» با استادی راهنما همسفر فائزه، نگهبانی راهنما همسفر سمیرا و دبیری راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا روز یک‌شنبه بیستم خرداد‌ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه این هفته کتاب عبور از منطقه ۶۰ ‌درجه زیر صفر است و این‌ را باید بدانیم نام هیچ کتابی آن‌قدر طولانی نیست؛ زیرا هیچ کلمه‌ای نبود که قادر باشد این مفهوم و محتوا را بیان کند، به همین علت این عبارت انتخاب‌شده است. این کتاب یک سفر و یک روایت است و باید بخوانیم تا متوجه شویم که این چگونه سفری است؟ آیا سفری معمولی است یا سفری به سیر‌ و سلوک؟! این کتاب از پرمحتواترین و پربارترین ابزارها در کنگره است که توسط آقای ‌مهندس نوشته‌شده است که از تجربیات ترک‌های ناموفق و تجربیات خودشان از کاهش مصرف مواد مخدر گفته‌اند و هم‌چنین تشریح کرده‌اند که اعتیاد؛ یعنی جایگزینی مواد مخدر بیرونی به‌جای مواد شبه افیونی بدن. در این بیماری، سیستم بیوشیمی مغز به مواد مخدر بیرونی وابسته می‌شود. در این کتاب اعتیاد به سرما و یخبندان تشبیه شده است تا ما بهتر متوجه شویم.

اولین تصویر کتاب حرکت ماشین در مسیر لغزنده است که این حرکت باید دقیق باشد و حداقل 10 ‌ماه زمان لازم است تا فرد به رهایی برسد. در کتاب؛ درخت موریانه خورده تمثیل یک مصرف‌کننده است که در وجودش انواع و اقسام بیماری‌ها وجود دارد و هرچه جلوتر می‌رود این درخت کوتاه‌تر می‌شود و جوانه‌هایی در کنار آن می‌روید که نشان‌دهنده درمان شدن فرد مصرف‌کننده است.

غرش رعد و اجساد در بیابان نشان می‌دهد که مصرف‌کننده چه بلایی بر سرخود آورده است؛ تصویر عقاب نیز یعنی به آن مرحله رسیده که دانش و آگاهی خود را بالابرده است و می‌تواند رها شود. کتاب ۶۰‌درجه فقط برای درمان اعتیاد نیست، بلکه برای هر مشکلی است و هیچ زمان کهنه نمی‌شود، پس این کتاب و سی‌دی‌ها برای به کار بردن و عمل کردن است؛ در این صورت ما جواب می‌گیریم، نه این‌که فقط یک‌بار بخوانیم و کنار بگذاریم.

طراحی این تصاویر ساده است که از نگاه اول بشود از آن برداشت کرد و در عین سادگی خیلی زیبا تلاش یک فرد را برای رهایی از ضد ارزش‌ها نشان می‌دهد. ما هم باید برای هر چیزی تصویرسازی کنیم برای مثال؛ اگر هدف درمان مسافرمان است تصاویر زیبا بسازیم ولی باید این تصاویر واقعی باشند و خیال‌بافی نکنیم.

این کتاب گنجی است که به ما کمک می‌کند که مسائلی که برای خروج از اعتیاد وجود دارند را بدانیم. تیتر کتاب؛ یعنی سرمای محض و عدم گرما. یک مصرف‌کننده آگاهی ندارد و در سرما و یخبندان فرورفته است، مصرف‌کننده‌ها غول‌های یخی هستند و حس آن‌ها یخ‌زده است.

هر جمله کتاب شاید کوتاه باشد ولی پر از مفهوم است و دارای جمله‌های کارآمدی برای زندگی همه ما است. در تصویر اول؛ ماشین بدون تجهیزات است و ابزاری ندارد ولی در انتهای سفر، یخبندان را درصحنه اسکی به کنترل خود درآورده است. عقاب نشان به دست آوردن قدرت و اعتماد است؛ این را بدانیم که روی تمام این تصاویر فکر شده است و هرچه بیشتر فکر می‌کنیم بیشتر می‌فهمیم. این کتاب باارزش است و راه زندگی را به ما نشان می‌دهد، نکته‌های کتاب مانند زندگی ما است در عین سادگی برای همه قابل‌فهم است.

تصویر پشت کتاب جایگاه فرد را در سفر دوم نشان می‌دهد که با رسیدن به راهنمایی می‌تواند با دانایی که کسب کرده است به دیگران کمک کند. این کتاب بزرگ‌ترین و مهم‌ترین منبع آموزشی در کنگره است و ویژگی مهم آن این است که با تمثیل بیان‌شده است. 

مرزبانان کشیک: همسفر‌ رعنا و مسافر عباس
عکس: مرزبان خبری، همسفر رعنا
تایپ: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون سوم)
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .