English Version
English

کتاب 60 درجه کتاب درسی ما است

کتاب 60 درجه کتاب درسی ما است

چهارمین جلسه‌ از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی دامغان با استادی‌ مسافر حسین، نگهبانی مسافر محمدرضا، و دبیری مسافر پوریا، بادستور جلسه «کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر و تصاویر آن» یکشنبه 20 خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

از نگهبان و دبیر جلسه تشکر می‌کنم که این فرصت خدمت کردن را به من داده‌اند.
کتاب 60 درجه پس از 27 سال انتشار به چاپ هفتادم خود رسیده است، در هر بار تیراژ ده هزار جلد نشر شده و یکی از پرشمارترین کتاب‌ها درزمینهٔ اعتیاد در سطح جهانی است. این کتاب به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی نیز ترجمه‌شده است. این کتاب تحقیقی است در مورد صورت‌مسئله اعتیاد به مواد مخدر و روش درمان اعتیاد به مواد مخدر است. کتاب 60 درجه قابل‌استفاده برای بیماران، خانواده‌ها و پزشکان و محققین است. این کتاب راهنمای اعتیاد به زبان ساده است که پیچیده‌ترین مطالب درمان اعتیاد در جسم و روان و جهان‌بینی را به زبان روان ولی درعین‌حال علمی بیان می‌کند؛ و ابداع متدDST.

کتاب 60 درجه ممکن است همه را سیراب نکند؛ اما از غرق شدن خیلی از انسان‌ها جلوگیری می‌کند. این کتاب دارای 14 تصویر است، از ابتدا با استفاده از سه تمثیل عبور از یخبندان، درخت پوسیده و نبرد درون، موضوع مخدر و درمان اعتیاد را بررسی می‌کند. کتاب 60 درجه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین منبع آموزشی در کنگره است؛ و تمام ستون کنگره 60 برگرفته از این کتاب است. همه باید بدانیم که این کتاب درسی ماست؛ و تا بر این کتاب مسلط نشویم به درمان قطعی نمی‌رسیم.

شاید این سؤال پیش بیاید که چرا این اسم برای این کتاب انتخاب شده است. زمانی که فردی وارد تاریکی می‌شود همانند کسی است که در منطقه 60 درجه زیر صفر قرار می‌گیرد و تمام حس‌های او یخ می‌زند. حس‌های او بسته می‌شود. در این کتاب در خصوص سایر روش‌های ترک اعتیاد و مشکلات آن صحبت می‌شود. در این کتاب در خصوص چهارده وادی یا چهارده قانون نیز صحبت می‌شود. تصاویر کتاب در خصوص یخبندان و درختان پوسیده که نشان‌دهنده جسم یک مصرف‌کننده است و همچنین تصاویر نبرد درون و غسل در صحرا و در آخر تصویر اسکی‌بازان که نشان از به دست آوردن دوباره نیروهای ازدست‌رفته بعد از رسیدن به درمان است. از ویژگی‌های دیگر این کتاب زبان ساده نگارش آن است؛ که برای تمام افراد قابل‌هضم است و هر شخص با هر میزان از سواد می‌تواند برداشتی به‌اندازه درک خود داشته باشد. من به‌شخصه خودم با خواندن این کتاب بود که با کنگره آشنا شدم و توانستم به درمان برسم.

نگارش متن: راهنما مسافر امین رفیعی

تصویر بردار: راهنما مسافر امین رفیعی

تهیه و تنظیم: راهنما مسافر امین رفیعی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .